دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در پاسخ به خبرنگار آوای خزر:
افزایش تعرفه مخابرات برای توسعه شبکه است/سرقت ۱۵ میلیاردی از مخابرات مازندران در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران از افزایش تعرفه‌های مخابراتی جهت توسعه شبکه گفت و در ادامه نیز به خسارت ۱۵ میلیارد تومانی سارقان به حوزه مخابراتی استان در سال ۱۴۰۰ اشاره داشت که اغلب آن‌ها به صورت ساماندهی‌شده بود.
به گزارش آوای خزر، "علی نوروزی" در جمع خبرنگاران با عنایت به اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم مخابرات (خصوصی یا دولتی) بخشی از نظام است و در حوادث و بلایا همه نگاه‌ها به مخابرات دوخته شده است، اظهار داشت: در سیل اخیر نیز به وضوح جایگاه و ضرورت حضور مخابرات مشخص شد و اقدامات در اسرع وقت صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در ۱۳ سال گذشته اصلاح تعرفه صورت نگرفته است و ضرر آن به مردم برمی گردد، افزود: عدم اصلاح تعرفه‌ها مخابرات را زمین‌گیر کرده است و در این مدت، سهام‌داران، مشتریان و کارکنان ناراضی و متضرر بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به ضرورت اصلاح تعرفه‌ها همزمان با پیشرفت در این بخش، گفت: اکنون هم در بسترسازی برای استفاده از تکنولوژی جدید و هم در بازسازی و نوسازی شبکه به‌صورتی که ظرفیت تکنولوژی جدید را داشته باشد؛ عقب افتادیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه عدم افزایش یا اصلاح تعرفه تلفن ثابت در ۱۳ سال اخیر مخابرات را در توسعه دچار چالش کرده است، افزود: بازسازی در همه اشکال متوقف شد و نتوانستیم خدمت با کیفیت ارائه و جامعه هدف را راضی کنیم.

این عضو شورای اداری مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ۲۷ هزار تومان و درآمد هر خط ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: با این تعرفه‌ها توسعه، نوسازی و رفتن به سمت سوئیچ‌های دیجیتال ممکن نیست.

نوروزی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۱ هر پورت adsl بین ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان هزینه داشت، افزود: این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر در خصوص اینکه افزایش تعرفه‌ها برای جبران مطالبات کارکنان است یا توسعه شبکه، گفت: اصلاح تعرفه‌ها تنها برای توسعه و نوسازی است و ارتباطی با پرداختی کارکنان ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه در سال گذشته چه مقدار خسارت در اثر سرقت کابل‌های مخابرات متحمل شده‌اید، گفت: سرقت یکی از چالش‌های بزرگ مخابرات است و سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بابت بازسازی آسیب‌های ناشی از سرقت هزینه کردیم.

او ادامه داد: سرقت‌ها عمدتا در غرب استان به صورت باندی و سازماندهی‌شده اتفاق می‌افتاد. نیروی انتظامی نیز تلاش زیادی در راستای مبارزه با سرقت تجهزات و اموال مخابرات دارد، اما کافی نیست به طوری‌که تنها در تنکابن ۱۰ کیلومتر کابل را سرقت کردند.

نوروزی با اشاره به پروژه روستای "هلی‌همند"، آن را از پروژه‌های نادر استان عنوان کرد که تنها به واسطه داشتن نیرو‌های توانمند و متعهد و با دانش محقق شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه در راستای تاکیدات استاندار مبنی بر دیجیتال‌شدن استان که یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات بود، افزود:   مخابرات به عنوان بستر اصلی این طرح، در اجرای پروژه‌ها  دچار چالش بود، اما توانست قدم‌های خوبی بردارد.

این مسوول یکی از رسالت‌های مخابرات را ایجاد اشتغال در بستر اینترنت عنوان و اظهار کرد: لازمه‌ی این اتفاق، گسترش شبکه فیبر نوری به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد دیجیتال است.

او با اعلام اینکه شرکت مخابرات ایران طرح بزرگی به نام نجما (نهضت جهادی فیبر نوری) را در استان‌های کشور پایه‌ریزی کرد؛ از اجرای آن در استان‌های قزوین و سیستان و بلوچستان گفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران ادامه داد: اگر قرار است در مازندران ftth اجرا شود، در سال ۱۴۰۱ برای ۲۰ هزار پورت است، اما برای ۹۸ هزار پورت طرح دادیم که نیاز به هماهنگی درون‌استانی با پیش‌نیاز اعتبارات ریالی است.

نوروزی با تاکید بر اینکه تنها راه توسعه بهسازی، نوسازی، به‌روزرسانی، اصلاح و منطقی کردن تعرفه‌هاست، عنوان کرد: پیشنهاد اولیه این است که اگر مشترکی ۲ هزار و ۲۲۲ پالس کارکرد داشته باشد ماهانه ۱۰ هزار تومان و اگر ۳ هزار و ۳۳۳ پالس کارکرد داشته باشد ۱۵ هزار تومان باید پرداخت کند.

او اعلام کرد: در ۶ ماه گذشته ۷۱ سایت جدید مخابرات راه‌اندازی کردیم تا همه ۲g را به ۴g تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه مجوز ۹ سایت ۵g به مازندران اختصاص یافته است، افزود: هنوز در جایی ۵g راه‌اندازی نشده است و هر اپرتوری مدعی بشود شعار داده است.

این مسوول تصریح کرد: ۳ مجوز در ساری، ۳ مجوز برای بابل و ۳ مجوز نیز به آمل اختصاص داده شد و در تلاشیم که مجوز یک سایت را برای کلارآباد نیز دریافت کنیم.

نوروزی با اعلام اینکه در ساری بحث ffth یا همان فیبر نوری به خاطر عدم تعامل مدیریت‌های قبلی شهرداری و مخابرات دچار عقب‌ماندگی در اجرا شده است، از رایزنی با تیم فاوای شهرداری و شهردار جدید گفت که پیگیر رفع مشکلات و دریافت مجوز افتتاح فیبر نوری در ساری هستیم.

او ادامه داد: برای انجام پروژه فیبر نوری استان به میزان ۹۸ هزار پورت، به ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه در شهرستان ساری ۸ نقطه را جهت بهبود آنتن‌دهی برای نصب دکل شناسایی کردیم، گفت: در این مکان‌ها نیاز به تملک زمین داریم.

نوروزی همچنین با بیان اینکه در میدان امام ساری به دلیل استقرار دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیاز اساسی به رفع مشکل آنتن‌دهی داریم، اظهار کرد: با همکاری خوب سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و مجموعه فاوای سپاه مقدمات نصب دکل ۴۸ متری فراهم شده و به زودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار