دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
سردار ملکی:
معلمان به تبیین دفاع مقدس بپردازند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از معلمان و اساتید خواست تا به تبیین تاریخ حماسه و مقاومت و هویت ایران بپردازند چرا که نسل امروز باید تاریخ کشورش را بداند و حافظ ارزش‌های آن باشد.
به گزارش آوای خزر، نخستین روز از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر، ایثار و مقاومت در مدارس مازندران به صدا درآمد. هنرستان هیات امنایی کار و دانش سید صادق عمادی به مدیریت خانم فلاح‌نژاد نیز یکی از مدارسی است که امروز با برگزاری برنامه آغاز سال جدید تعلیم و تربیت، دانش‌آموزانش را به کلاس درس فرستاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یکی از میهمانان این مراسم بود. او در سخنانی با اشاره به امنیت حاکم بر کشور که حاصل خون شهداست، عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ۱۱۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شد تا قرآن، ناموس و امنیت کشور حفظ شود، اگر امنیت نباشد نه آموزشی وجود دارد و نه فرهنگ، اقتصاد و حتی زندگی عادی.

سردار عبدالله ملکی خطاب به دختران دانش‌آموز گفت: دختران من! از بین شهدای دفاع مقدس، ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز بودند که در بین آن‌ها رزمنده‌های ۱۳ و یازده ساله داشتیم، آن‌ها جنگیدند تا ما امنیت داشته باشیم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه نبرد ایران و عراق، یک جنگ بین‌المللی و دفاع ایران نه تنها در برابر صدام که در برابر استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار بود، افزود: عمر کشور آمریکا ۳۰۰ سال است، سرمایه‌داران اروپایی این قاره را کشف و تمام بومیان آن منطقه را قتل عام کردند.

او ادامه داد: آمریکا در عمر ۳۰۰ ساله خود به ۷۰ کشور حمله کرد و عامل ۸۰ کودتا در کشور‌های مختلف است تا به منافع خود دست یابد، جنگ در عراق و سوریه را نیز برای گرفتن ایران ترتیب داد، اما ما توانستیم با ایستادگی و مقاومت و به بهای خون شهدا، آمریکا را بشکنیم.

سردار ملکی به دختران دانش‌آموز گفت: در دفاع مقدس، دشمن متجاوز حتی به مدارس و دانشسرا هم رحم نکرد، آن‌ها بسیاری از مردمان دنیا را کشتند تا آقا و سرور جهان باشند.
 
معلمان به تبیین دفاع مقدس بپردازند
این رزمنده اسلام با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، تصریح کرد: شاید بخشی از این مسئله به دلیل فشار اقتصادی یا بمباران فضای مجازی باشد که در روح و روان تاثیر می‌گذارد، اما واقعیت این است که دشمن با رمز "مهسا" وارد میدان شد و دیدیم که گروهک‌هایی، چون "کومله" که به زباله‌دان تاریخ فرستاده شده بودند؛ در این اغتشاشات سر برآوردند.

او ادامه داد: این حزب در کردستان جنایت‌های زیادی مرتکب شد. در کردستان ۲۴ هزار شهید دادیم تا این منطقه از خاک وطن جدا نشود، "کومله"‌ها در آن زمان هیچ غلطی نتوانستند بکنند و اکنون نیز هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خطاب به دختران دانش‌آموز با بیان اینکه "شهدای ما سر دادند تا روسری‌ها بر سر شما باشد"، اظهار داشت: جوانی که نداند گذشته او چیست، دشمن او را پوچ می‌کند. دشمنی چون آمریکا که "داعش" زاییده‌ی اوست؛ هرگز دست از دشمنی با ایران و اسلام برنمی‌دارد.

سردار ملکی با تاکید بر اینکه معلمان و اساتید باید به تبیین تاریخ حماسه و مقاومت و هویت ایران بپردازند، افزود: این روز‌ها بازمانده‌های سازمان منافقین - که ۱۷ هزار مردم کشورمان را در کوچه و بازار به شهادت رساندند – با دیدن اغتشاشات سوت و کف میزنند و هلهله می‌کنند، اما آن‌ها نیز کاری از پیش نمی‌برند و همچنان در زباله‌دان تاریخ دفن هستند.
 
معلمان به تبیین دفاع مقدس بپردازند
او بار دیگر خطاب به دختران دانش‌آموز - که آن‌ها را سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد - گفت: نبرد حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود، اما ما با عاشورا انقلاب خود را حفظ می‌کنیم و دیدیم که امسال ۲۱ میلیون زائر از ۸۰ کشور به پیاده‌روی اربعین رفتند. این حماسه، مانور است و پیام بزرگی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان سخنان خود، به دانش‌آموزان توصیه کرد که خوب درس بخوانند. مقاوم و صبور، عفیف و نجیب، و حافظ خون شهدا باشند.

به گزارش آوای خزر، در این مراسم علاوه بر دبیران، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، زین‌العابدین نوکنده مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، سید رحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی از اعضای شورای شهر ساری، و خانواده خیر مدرسه‌ساز سید صادق عمادی حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار