دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
استاندار مازندران اعلام کرد
هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری مازندران در افق ۸ ساله
نماینده عالی دولت در مازندران از هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری طی ۸ سال گفت و آن را نقشه راه توسعه صادرات استان عنوان کرد.
به گزارش آوای خزر، نشست توسعه صادرات مازندران به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار، با حضور مسوولان مربوطه دولتی و بخش خصوصی، و جمعی از صادرکنندگان با هدف بررسی آخرین وضعیت ایجاد بستر صادرات مرکبات و کیوی، در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با پیش‌بینی اینکه حدود ۷۰۰ هزار تن نارنگی پیش‌رس در مازندران برداشت خواهد شد، یک سوم آن نیز قابلیت صادراتی دارد.

حسن عنایتی با اعلام اینکه برداشت و صادرات مرکبات طبق مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از ۱۵ آبان ماه با تکمیل میزان قند استاندارد آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرد که امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات از باغات مازندران برداشت می‌شود.

او همچنین میزان برداشت کیوی در سایز و باکیفیت استاندارد در استان را ۲۰۰ هزار تن پیش‌بینی کرد.

اما آنچه در سخنان این مسوول از بازار میوه مورد توجه است، "بازار سرد خرید است"، به این دلیل که در سال‌های گذشته میوه را سر درختی از باغدار خرید می‌کردند، اما امسال خبری از شرایط گذشته نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، اما خبر‌های خوشی دارد؛ اینکه سرکنسول ایران در گوانجو چین اعلام کرده است که مازندران میزان مرکبات صادراتی خود را اعلام کند.

در این نشست، عنوان شد که آخرین قیمت مرکبات بین ۲.۵ تا ۵ دلار در نوسان است و رقم امیدوارکننده‌ای است اگر ایران بتواند براساس ذائقه و درخواست کشور مقصد صادرات داشته باشد.

اما در این میان استان مازندران تا چه اندازه بستر‌های صادراتی را آماده کرده است؟ گمرک می‌گوید مشکلی ندارد و براساس تاریخی که اعلام شده است، مجوزات صادر می‌شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی مازندران می‌گوید: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشتیم، صادرات مرکبات و کیوی پیش از زمان استاندارد بود که امسال خوشبختانه نارنگی پیش‌رس از اول مهر آغاز شده است، کیوی از ۱۵ مهر و مرکبات هم از ۱۵ آبان برداشت و به مرور نیز صادرات آن آغاز می‌شود.

عبدالله مهاجر دارابی یکی دیگر از مسائل مهم را اهلیت صادرکنندگان عنوان و خاطرنشان کرد که تمامی صادرکنندگان باید ثبت سامانه شوند تا رهگیری فعالیت آنها، شناسنامه دار شدن و پیگیری خسارت‌های احتمالی آن‌ها در مسیر یا کشور مقصد براساس توافق‌نامه‌ها و به صورت قانونی دنبال شود.

او تاکید دارد که جهاد کشاورزی مازندران باید از "خواب سنگین" بیدار شود و در زمینه مشخص کردن باغات مرکبات و نگاه به بازار‌های هدف صادراتی – که قطعا تنها چین نیست – تلاش به خرج بدهد تا بازار این دو محصول مخدوش نشود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از دغدغه صادرکنندگان و سورتینگ‌داران و ضرورت حمایت از آن‌ها از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت گفت که باید به صورت عاجل به آن‌ها رسیدگی شود.

او درباره نگرانی مسوولان در خصوص اهلیت داشتن صادرکنندگان و ثبت آن‌ها در سامانه صادراتی، عنوان کرد که به اندازه کافی صادرکننده اهلیت‌دار داریم و آن‌ها نیازمند بستر صادراتی مطمئن هستند که سازمان‌های مربوطه در دولت باید ایجاد کنند.

مهاجر دارابی همچنین با اشاره به پیوستن ایران به کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، اظهار داشت: یک جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری را در این پیمان داریم که نیازمند محصولات ایران هستند.

استاندار مازندران نیز با اشاره به مباحثی که در نشست توسعه صادرات مازندران عنوان شده است، گسترش ارتباط با همسایگان را یکی از مولفه‌های تصمیم‌سازی در سیاست صادراتی عنوان کرد و اینکه ورود جدی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی در این زمینه از سوی مسوولان آغاز شده است.

سید محمود حسینی‌پور ادامه داد: مازندران با افتخار شرایط ورود به بازار‌های جهانی را دارد و به همین دلیل توانستیم با همکاری صادرکنندگان نمونه‌ی بخش خصوصی برای نخستین‌بار زمینه صادرات محصولات کشاورزی را با چین فراهم کنیم.

او با اعلام اینکه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات مازندران با چین را هدفگذاری کرده‌ایم، افزود: هدف این است که به این نرخ برسیم و هر چه زودتر این بازار را به دست بگیریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه اسامی باغ‌ها و صادرکنندگان دارای اهلیت را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم، گفت: دیپلماسی اقتصادی در این زمینه باید فعال‌تر شود گرچه اکنون رفت و آمد‌های امیدوارکننده‌ی زیادی در حوزه اقتصادی صورت گرفته است و صورت می‌گیرد.

حسینی‌پور از سازمان‌های مربوطه در امر صادرات خواست تا هیچکدام معطل بخش دیگری نماند و هر مجموعه به بهترین شکل کار خود را انجام دهد چرا که اگر دیر بجنبیم و سهل‌انگاری کنیم؛ بازار را از دست می‌دهیم و رقبا جای ما را می‌گیرند.

او از بنادر خواست تا خود را برای اقدامات ریلی آماده کنند و این را هم گفت که خطوط ریلی مازندران بنا بر اقدامات اخیری که صورت گرفته است، متحول خواهد شد.

رئیس شورای تامین مازندران این را هم اضافه کرد که صادرات ۵ میلیارد دلاری را برای افق ۸ ساله در نظر داریم و این نقشه راه استان در حوزه صادرات است که در این زمینه نگاهی به استان‌های موفق و ایجاد یک رقابت سالم با آنها در امر صادرات خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه برخی از استان‌ها به دنبال ایجاد ظرفیت صادراتی هستند، اما مازندران این ظرفیت را دارد، بر ضرورت احیای ظرفیت‌های مغفول‌مانده تاکید کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه قطعا حمایت مالی از صادرکنندگان و سورتینگ‌داران انجام خواهد شد، عنوان کرد: در امر صادرات باید به بخش خصوصی بیش از گذشته توجه شود و جهاد کشاورزی باید حمایت‌های لازم را انجام بدهد.

تامین حاشیه امنیت برای کشاورزان، اختصاص دو فروند هواپیمای حمل بار (کارگو) در امر صادرات، تاسیس صنایع تبدیلی و جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه، بازگشایی بازار‌های صادراتی، ایجاد جذابیت برای حضور شرکت‌های حمل و نقل خارجی، و اختصاص جایزه صادراتی برای مرکبات و کیوی از دیگر مواردی بود که استاندار مازندران به آن‌ها اشاره کرده است.

به گزارش آوای خزر؛ در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، سه کمیته تخصصی در زمینه صادرات مرکبات و کیوی، گل و گیاه و لبنیات راه‌اندازی شده است و در هر کمیته مطالبات صادرکنندگان و تولیدکنندگان عنوان و مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بستر مناسبی در توسعه صادرات استان با تحقق این مطالبات فراهم شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار