دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
گفتگوی اختصاصی عبارت با علی بابایی کارنامی؛ نماینده ساری در مجلس:
برخی کلا با توسعه صنعت در مازندران مخالفند/ اگر راست می‌گویند جلوی فینسک را بگیرند
محیط زیست هم بار‌ها مجوز اجرای طرح را صادر کرده است. اما ماجرا‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد این طرح اجرا شود و برخی با مجری طرح مشکل دارند و مسئله توسعه استان را شخصی کرده اند. این طرح می‌تواند اشتغالزایی فراوانی داشته باشد و به رونق شرق مازندران که اقتصاد بسیار شکننده‌ای دارد کمک شایان توجهی کند، اما متاسفانه با همه این توجیهات درست، طرح را متوقف کردند.
عبارت ـ مارال نژادآذر: علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی را همه به سوابق کارگری‌اش می‌شناسند، مردی که با لباس کارگری در مجلس حاضر می‌شود و مدعی است که جای خالی محجوب؛ نماینده همیشگی کارگران در مجلس را که این بار از راه‌یابی به بهارستان باز ماند، پر کرده است. اما مشکلات زیست محیطی استان مازندران آنقدر پررنگ شده است که تعداد نطق‌های وی در این باره از اظهاراتش در حوزه کارگری پیشی گرفته. طرح تنفس جنگل‌های شمال، ماجرای زباله و دپوی آن در جنگل‌های بکر جنوب ساری، آلودگی رودخانه‌ها، احداث سد فینسک بر سرشاخه‌های تجن که موجب موج گسترده‌ای از انتقاد‌ها شد و حالا قصه پرغصه مجتمع پتروشیمی حسین آباد یا همان میانکاله در شرق مازندران و در یکی از بکرترین مناطق زیست محیطی جهان.

بابایی، اما از جمله موافقان راه‌اندازی این طرح است و در کنار منصورعلی زارعی دیگر نماینده ساری و شریعتی؛ نماینده نکا، بهشهر و گلوگاه تقریبا تنها مانده است. حالا با مخالفت رییس جمهور و ساکت شدن استاندار مازندران، او و هم رکابانش نیز فعلا ساکت شده‌اند، اما در گعده‌ها با صدای بلند از این طرح حمایت می‌کنند و معتقدند دشمنان توسعه شرق استان مانع اجرای این طرح شده‌اند و می‌خواهند مثل همیشه مازندران را از صنایع اشتغال آفرین محروم کنند.

به همین بهانه گفتگویی با آقای بابایی ترتیب داده‌ایم تا بدانیم، چرا علی رغم مخالفت‌های گسترده، همچنان معتقد است اجرای پتروشمی در میانکاله خطری برای محیط زیست مازندران به شمار نمی‌آید.

آقای بابایی تقریبا همه اهالی دانشگاه، فعالان محیط زیست و خود دولت با اجرای طرح مجتمع پتروشمی در شرق استان و در میانکاله مخالف هستند و به تازگی نیز شورای عالی محیط زیست این طرح را از دستور خارج کرده و رییس جمهور نیز دستور توقف آن را صادر کرده است، اما شما هنوز معتقدید این تصمیم اشتباه است، چرا؟

من همواره گفته ام که در تمام دنیا با ملاحضات زیست محیطی توسعه بر پایه اشتغال آفرینی و صنعت بلامانع است. هیچ جای جهان محیط زیست، محیط ایست نیست و باید توجه داشت که اگر قرار باشد به دلیل مسائل طبیعی هیچ پروژه‌ای اجرا نشودامروز باید صنعت را در هلند و آلمان تعطیل کنند. اولا این پروژه حدود ۲۰ کیلومتر با منطقه حفاظت شده میانکاله فاصله دارد، ثانیا علم آنقدر پیشرفت کرده است که بتوانیم یک پتروشمی سبز و متناسب با اقلیم مازندارن داشته باشیم. ثالثا این طرح مدت هاست مطرح شده و همه موافقت‌ها را دریافت کرده است، حالا ناگهان یک موجی ایجاد می‌شود و زحمات و مجوز‌های ۵ ساله را باطل می‌کند. این مسئله عادی نیست و به نظر من در ذیل همان دیدگاهی است که صنعت نباید در مازندران توسعه پیدا کند.

خب به هرحال متخصصان محیط زیست که باید طرح پتروشمی سبز را بدهند، می‌گویند این کار در میانکاله ممکن نیست و اگر چه فاصله این طرح با میانکاله حدود ۲۰ کیلومتر است، اما تاثیر آلودگی زیست محیطی این طرح به مکانش محدود نمی‌شود و کیلومتر‌ها اطراف خود را متاثر می‌کند؟

همه این حرف‌ها قبلا زده شده و محیط زیست هم بار‌ها مجوز اجرای طرح را صادر کرده است. اما ماجرا‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد این طرح اجرا شود و برخی با مجری طرح مشکل دارند و مسئله توسعه استان را شخصی کرده اند. این طرح می‌تواند اشتغالزایی فراوانی داشته باشد و به رونق شرق مازندران که اقتصاد بسیار شکننده‌ای دارد کمک شایان توجهی کند، اما متاسفانه با همه این توجیهات درست، طرح را متوقف کردند.

حالا شما و موافقان چه راه کاری دارید و تصمیمتان چیست؟

ما کوتاه نمی‌اییم و معتقدیم طرح باید اجرا شود. البته باید بازبینی در مطالعات صورت گیرد، ولی توقف آن درست نیست. سال‌ها مطالعات و هزینه برای این کار شده، سرمایه گذار برنامه ریزی کرده و پولش را آورده است. نمی‌شود گفت حالا تصمیممان عوض شده و شما هم سرمایه ات بر باد رفته است. با این روش هیچ سرمایه گذاری دیگر به مازندران اعتماد نمی‌کند.

من تناقضی جدی در این رفتار محیط زیست می‌بینم. سد فینسک که بلای جان مردم مازندران می‌شود و به خشکسالی و نابودی کشاورزی می‌انجامد در حال اجراست و کسی توجهی نمی‌کند، ولی میانکاله و پتروشمی را بزرگ می‌کنند. الان ضرر کدامیک بیشتر است فینسک یا پتروشمی حسین آباد. ما کوتاه نمی‌آییم و با تمام توان برای اجرای طرح تلاش می‌کنیم و سعی خواهیم کرد دوباره آن را به جریان بیاندازیم.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها