دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
استاندار مازندران:
گردشگری گفتمان غالب در مازندران باشد
نماینده عالی دولت در مازندران، یکی از خلأ‌های مهم در حوزه توریسم استان را فقدان گردشگری به‌عنوان گفتمان غالب عنوان و بر ضرورت شکل‌گیری این گفتمان تاکید کرد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور یک‌شنبه شب در جمع جامعه بزرگ توریسم مازندران که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی گردشگری در هتل میزبان بابلسر گرد هم آمدند، ابتدا از مدیریت گرم هتل میزبان قدردانی و آن را یکی از مجموعه‌های خدمت‌کننده و کمک‌کننده به حوزه گردشگری استان معرفی کرد.

استاندار مازندران در آغاز مباحث خود، با بیان اینکه توانایی جذب گردشگر در استان از جنگل‌های هیرکانی گرفته تا دریا و مناطق کوهستانی وجود دارد، تصریح کرد: همزمان که در مردادماه دمای چهل و پنج درجه‌ای در نقطه‌ای از استان داریم، در نقطه‌ای دیگر از همین استان با سرما مواجهیم و این وضعیت در کمتر استان‌هایی وجود دارد.

حسینی‌پور از جانمایی دو منطقه در رامسر و حدفاصل ساری - قائمشهر به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سلامت یا شهر سلامت خبرداد و گفت: این دو نقطه، بزرگترین شهر‌های سلامت در منطقه و کشور‌های همسایه هستند؛ لذا در راستای آن بخش‌های مرتبط باید خود را به‌روز کنند.

او با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از عوامل درآمدزایی و بودجه کشور‌ها محسوب می‌شود و مازندران یکی از استان‌هایی است که می‌تواند از این طریق درآمدزایی کند، آنچه که بیش از همه می‌طلبد تا در حوزه گردشگری بدان توجه داشت را، گفتمان گردشگری و غالب‌شدن این گفتمان در استان دانست.

نماینده عالی دولت در مازندران از اینکه سخنانی با محتوای یاس و ناامیدی در حزوه گردشگری عنوان می‌شود انتقاد کرد و گفت: " اگر جامعه در نا امیدی به سر ببرد توفیق پیدا نمی‌کند، "امید" شاخص توسعه است، آنچه در گذشته بود را نباید ملاک عمل قرار دهیم؛ بلکه آنچه که باید بسازیم را پیشنهاد بدهیم".

"مدیریت پندار" یکی از مولفه‌های توسعه گردشگری

رئیس شورای اداری استان مازندران با تاکید بر اینکه باید مباحث توسعه‌ای در گردشگری دنبال شود؛ یکی از آن‌ها را "مدیریت پندار" عنوان و تصریح کرد: باید گردشگری به یکی از مهمترین مولفه‌های استان مازندران در ذهن شهروندان تبدیل شود، مدیریت پندار کار استاندار و فرماندار و بخشدار نیست بلکه کار جمع کثیری از معنونین هنر و گردشگری و علما و ... است.

او با اشاره به سخن یکی از فعالان گردشگری که به اعتراف خودش نتوانست یک مزرعه شالیزاری را برای بازدید گردشگران در استان پیدا کند، اظهار داشت: مازندران مهد برنج و شالیکاری است، اگر نتوانیم برای یک بازدید ارتباط برقرار کنیم شاید این اشکال خودمان باشد!

حسینی‌پور پاسخ مستقیمی نیز به ادبیات این فعال گردشگری داد و گفت: در ترکیه "مدیریت پندار" توانست دولت را همسو کند. ما هنوز نتوانستیم ادبیاتی را پیدا کنیم که با مدیریت ارشد استان چگونه ارتباط برقرار کنیم.

استاندار مازندران خلأ و ضعف مجموعه استان در حوزه گردشگری را در این دانست که اصلا گردشگری گفتمان غالب نبود و به همین جهت، دومین مولفه در مباحث توسعه‌ای گردشگری را "مدیریت گفتار"  عنوان کرد.

او ادامه داد: مدیریت گفتار زمانی اتفاق می‌افتد که پندار در ذهن تک تک جامعه به‌ویژه خواص شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران بار دیگر بر گفتمان گردشگری به عنوان گفتمان غالب در استان تاکید و تصریح کرد: ما حق محکومیت دیگری را نداریم و تا زمانی که هر کدام به دنبال محکومیت دیگری باشیم توسعه گردشگری اتفاق نخواهد افتاد.

گردشگری؛ مهمترین بحث مازندران در دیدار با سفرا

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ سفیر از کشور‌های دیگر وارد مازندران شدند، به نمایندگی از حضار این سوال را مطرح کرد که آیا این رویداد در مسیر فعال‌کردن گردشگری هست یا نه، ادامه داد: بیشتر دیدار‌ها در خصوص مقصد گردشگری مازندران بوده است و حتی در بخش کشاورزی نیز موضوع گردشگری کشاورزی مطرح شد.

رئیس شورای اداری مازندران بیان کرد: سفرای کشور‌هایی که وارد مازندران شدند بازدیدی از مجموعه دشت ناز داشتند و بدون تعلل گفتند که اینجا بی‌نظیرترین منطقه‌ای است که برای گردشگران مفید است. حتی زمانی که بندر امیرآباد را ملاحظه کردند فکر نمی‌کردند دارای چنین تجهیزاتی باشد.
 
گردشگری گفتمان غالب در مازندران باشد
این مسوول ادامه داد: مراجعات زیادی از کشور‌های همسایه، عربی و اروپایی به استان داریم و در تدارک بزرگترین همایش گردشگری استان در بهمن‌ماه امسال هستیم.

استاندار مازندران بیان کرد: شهرستان‌های استان نیز باید موقعیت سرمایه‌گذاری خود را با برگزاری همایش شهرستانی و منطقه‌ای معرفی کنند و به استقبال این همایش بزرگ بروند.

حسینی‌پور اشاره‌ای هم به گردشگری دیجیتال و برقراری ارتباطات حوزه توریسم از این طریق داشت و گفت: اکنون مرز‌های جغرافیایی به‌طور کلی از بین رفته و ارتباطات دیجیتال جایگزین ارتباطات حضوری شده است.

فعالان گردشگری، اداره‌کننده حوزه گردشگری

او همچنین اشاره‌ای به انتصاب مدیرکل گردشگری مازندران داشت و تصریح کرد: "انتخاب ایشان متفاوت با سایر مدیران بوده است. خودش سال‌ها در حوزه گردشگری تلاش کرد. شاید یک روز تجربه در سیستم اداری گردشگری نداشت، اما فعالیت گردشگری داشت و از اول خواستم این مسیر حرکتی را به شما نشان بدهم که گردشگری نباید اداری بشود بلکه به دست خود شما باید اداره شود".

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گیر و دار اداری در مسیر دریافت مجوزات گردشگری، خطاب به فعالان این بخش اظهار داشت: مشکلات فعالان اقتصادی حوزه گردشگری را دنبال می‌کند و با جدیت مترصد ایجاد بستر اشتغال پایدار برای جوانان از این طریق است.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها باید وقت بیشتری را به شناسایی حوزه گردشگری اختصاص دهند، اشاره‌ای هم به تاکید رییس جمهور در سفر به استان داشت که مازندران باید استان اول در گردشگری ایران و کشور‌های همسایه باشد.

به گزارش آوای خزر در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری و در هفته‌ای که به همین بهانه از ۵ تا ۱۱ مهرماه نامگذاری شده است؛ با حضور استاندار، معاون اقتصادی استاندار، سرپرست اداره‌کل گردشگری مازندران، فرمانداران بابلسر و فریدونکنار و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان از آقایان فریدون حاجی‌بابایی، غلامعلی صادقی لاریجانی، سید ابراهیم سیداشرفی، بیژن سلطانی، حمید میردار سلطانی، محمد حبیبی، علی شریفی رضوی، و روح الله فرقانی در بخش‌های هتلداری، واحد‌های پذیرایی، بومگردی و راهنمایان گردشگری تقدیر شد.

این مراسم با برپایی غرفه‌های صنایع دستی و اجرای موسیقی سنتی همراه بود. غلامعلی صادقی لاریجانی مدیر واحد پذیرایی هراز نیز از استاندار مازندران خواست تا با هدف بررسی و دستور رفع مشکلات جامعه گردشگری استان با آن‌ها نشستی داشته باشد. این درخواست مورد موافقت استاندار قرار گرفت.
 
استاندار مازندران همچنین در بدو ورود به مجموعه رفاهی و آموزشی میزبان از امکانات آن بازدید کرد و در خلال آن دقایقی را نیز به گفتگو با غرفه‌داران مستقر در حاشیه‌ی مراسم، اختصاص داد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مسئول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
0
اقای استاندار
خیلی خوب جواب آقای شالیکار را دادید ایشون باید حد و اندازه خودش را می دانست
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of
یارو جوگیر شده بود
گندمکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
آقای شالیکار مدعی اول ادبیات خودت رو اصلاح کن بعد بیا مدیر ارشد استان صحبت کن البته آقای استاندار محترمانه از خجالت شما در اومد. ضمنا اشتباهت رو با مایه گذاشتن از عموی بزرگوارت توجیه نکن برادر
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
خوب صحبت کردی شالیکار احسنت ولی اشتباه هم زیاد داشتی شالیکار پشت میکروفن رفتی جوگیر نشو شالیکار اندازه خودتو بدون شالیکار پل های پشت سرت را خراب نکن شالیکار
پاسخ ها
آملی
| Iran, Islamic Republic of
آقای شالیکار اگه بدون رانت رشد می کردی ادبیاتت این نبود
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
0
0
خوبه آدم پشت تریبون میره اینو بدونه که بعدش کجا باید بشینه و اصلا چه کاره است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار