دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
وزیر صمت در پاسخ به این سوال که دو شرکت این خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد کنند؟ گفت: اگر شرایط را دارا باشند مانعی ندارد.

به گزارش آوای خزر، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت در رابطه با واردات خودرو توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: واردات خودرو چند شرط دارد؛ یکی اینکه باید نمایندگی پس از فروش داشته باشند، دوم اینکه نمایندگی رسمی خودروساز خارجی داشته باشد و اینکه وقتی خودرویی وارد می شود باید در مقابلش انتقال فناوری انجام دهند. هرکسی که شرایط را  دارا باشد می‌تواند خودرو وارد کند. 

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که پس یعنی این دو شرکت می توانند خودرو وارد کنند، تصریح کرد: اگر شرایط را دار باشند مانعی ندارد. 

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که با واردات خودرو توسط این دو شرکت خودروسازی آیا به تولید ملی آسیبی وارد نمی شود، عنوان کرد: واردات خودرو در سال جاری دو علت دارد اول اینکه عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی پوشش دهد؛ تقاضای بازار بیش از تولید در سال گذشته بوده  و امسال هم تولید رشد خوبی دارد اما باید این فاصله را با واردات تامین کرد تا بازار متعادل شود و قیمت ها تنظیم شود. 

فاطمی امین افزود: نکته دیگر اینکه در سبد محصولات داخلی خودروی اقتصادی با کیفیت نداریم. شرکت های خودروساز کار را شروع کردند و این محصولات در سال آینده به بازار می رسد و ما یک سال کمبود محصولی با قیمت مناسب و با کیفیت لازم را داریم. این خلأ را از طریق واردات تامین می کنیم و به همین دلیل در ایین نامه ذکر شده که اولویت واردات با خودروهای اقتصادی است. /همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار