دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
تعطیلاتی پُرکار برای تکنسین‌های اورژانس
انجام 1340 ماموریت اورژانس مازندران و بابل در تعطیلات عید فطر
تعطیلات عید سعید فطر در مازندران سبب افزایش تردد در محورهای مواصلاتی مازندران شد، در این ایام اورژانس‌های مازندران و بابل در مجموع 1340 ماموریت تصادفی و غیرتصادفی را مدیریت و مصدومان را پس از انجام مداوای پیش‌بیمارستانی، به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، اورژانس مازندران و بابل در تعطیلات عید فطر روزهای پرکاری داشتند.

دکتر ابوالقاسم لعلی رئیس سازمان اورژانس بابل اظهار کرد: سازمان اورژانس 115 بابل در راستای وظایف بهداشتی و درمانی خود به غیر از حضور در ماموریت های استقرار و پوشش پزشکی در مانورها، مسابقات ورزشی، همایش ها، جشنواره ها و اردوهای آموزشی و تفریحی و مراسم های مذهبی در ۴ روز تعطیلات  در مجموع ۳۱۸ ماموریت انجام داده است که ۱۲۰ماموریت آن شهری و ۱۹۸ماموریت آن جاده ای است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ماموریت، ۱۵۶ مصدوم به بیمارستان های بابل منتقل شدند، افزود: میانگین زمان حضور بر بالین بیمار یا مصدومان در این ۴ روز با توجه به شلوغی و جاده های پرتردد ماموریت های شهری ۱۰ دقیقه و میانگین زمان حضور بر بالین مصدومان جاده ای ۱۷دقیقه بوده است.

انجام 1340 ماموریت اورژانس مازندران و بابل در تعطیلات عید فطر  لعلی بیان کرد: در این ۴ روز   سازمان اورژانس 115 بابل ۱۲۶ ماموریت تصادف انجام داده است که از این تعداد ۲۸ تصادفی شهری بود و ۹۸ تصادفی هم جاده ای بوده است.

 رئیس سازمان اورژانس بابل بیان کرد: بعد از ماموریت های تصادفی که رتبه یک ماموریت های سازمان اورژانس 115 بابل بوده ماموریت‌های قلبی با ۱۱مورد و ماموریت تنفسی با ۵ مورد  بوده است.

*** عملکرد اورژانس مازندران در تعطیلات عید فطر

دکتر صالح طبری رییس مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی مازندران بیان کرد: پرسنل اورژانس مازندران در 4 روز گذشته، ۸۷۵ مأموریت تصادفی انجام دادند که از این تعداد ۶۱۹ مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۲۵ نفر دیگر نیز در محل حادثه کارهای درمانی آنها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اوژانس مازندران در این مدت ۲۱ مأموریت ویژه تصادفی انجام داده است که در این حوادث ۱۴۴ نفر مصدوم شدند، تصریح کرد: مأموریت ویژه تصادفی  به ماموریت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن حادثه، تعداد مصدومان بالای پنج نفر باشد.

رئیس اورژانس مازندران همچنین تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در این تعطیلات را یک هزار و ۸۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: در این مأموریت‌ها ۸۳۸ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مسئول، بیماری های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد.

*** هر روز یک پرواز بالگرد اورژانس

انجام 1340 ماموریت اورژانس مازندران و بابل در تعطیلات عید فطر

صالح طبری با اشاره به حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیرهای منتهی به استان، اظهار کرد: این مساله باعث شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدمات‌دهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود. در این مدت چهار سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و ۹ بیمار که بیشترشان مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان کرد: هوای آفتابی و دریای آرام سبب شد تا در تعطیلات چهار روزه اخیر، تعداد زیادی از هموطنان به مازندران سفر کنند به طوری که در این مدت علاوه بر حجم بالای ترافیک در جاده‌ها، حتی خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به شهرها از جمله شهرهای ساحلی نیز با ترافیک پرحجم و سنگین مواجه شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها