دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
مدیرکل پست مازندران:
۶۰۰ هزار مکان روستایی در مازندران فاقد آدرس پستی هستند/
مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه ۶۰۰ هزار مکان روستایی در استان فاقد آدرس پستی هستند، از توافق‌نامه پست و اداره‌کل روستایی استانداری مازندران برای اختصاص آدرس پستی به این مکان‌ها خبرداد که ۲۳ مهرماه انجام می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز ۱۷ مهرماه برابر با ۹ اکتبر، روز جهانی پست است. به همین مناسبت نشست خبری مدیرکل پست استان مازندران با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل امنیتی انتظامی و اجتماعی استانداری و نمایندگان رسانه‌های استان در سالن جلسات اداره‌کل پست مازندران برگزار شد.

"محسن بخشی"  با اشاره به عضویت ۱۹۲ کشور در اتحادیه جهانی پست (UPU)، از قدمت ۳ هزار ساله پست در ایران گفت و اینکه کشورمان یکی از نخستین کشور‌های دنیا در زمینه مرسوله‌های پستی است.

او با اعلام اینکه در شبانه‌روز ۵۰ هزار مرسوله در مازندران رد و بدل می‌شود، افزود: ۳۵ هزار مرسوله وارده و ۱۵ هزار مرسوله صادره داریم. در یک سال گذشته (از مهرماه ۱۴۰۰ تا مهرماه ۱۴۰۱) نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار مرسوله در مازندران جابجا شده است.

مدیرکل پست مازندران از معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درخواست کرد باتوجه به عدم بهره‌مندی این مجموعه از بودجه استانی، اعتباراتی برای ساماندهی فضای اداری دفاتر پستی در سراسر استان اختصاص داده شود، چه اینکه قیمت تمام‌شده مرسولات برای خدمات پستی براساس تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی تنظیم، مصوب و به ما ابلاغ می‌شود و این رقم بسیار پایین است.
 
۶۰۰ هزار مکان روستایی در مازندران فاقد آدرس پستی هستند
این مسوول با بیان اینکه براساس مصوبه سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی، در تمامی مبادی ذیربط فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، راه‌آهن‌ها و ... باید پست مستقر باشد، افزود: ما قصد بیرون کردن بخش خصوصی را نداریم بلکه به دنبال سر و سامان دادن به موضوع هستیم؛ می‌خواهیم قاچاق کالا و سرنگونی اتوبوس‌ها اتفاق نیفتد، در همان اتوبوس‌ها گاهی یخچال ساید بای ساید، جنازه، و مواد مخدر حمل می‌شود، اما اگر پست مستقر شود، امنیت مجموعه‌ها را فراهم می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترافیک پستی به ازای هر ایرانی در سال گذشته ۷.۱ مرسوله و در مازندران ۶.۲ مرسوله است، این عدد را طی همین مدت در کشور ترکیه ۷۰ و در کشور‌های پیشرفته ازجمله سوئیس، سوئد، کانادا و بلژیک، ۸۰۰ مرسوله اعلام کرد.

مدیرکل پست مازندران تصریح کرد: اینکه اگر بخواهیم بگوییم پیشرفت تکنولوژی و اینترنت سبب کمرنگ شدن فعالیت‌های پستی می‌شود، با نگاهی به این اعداد متوجه می‌شویم که چنین چیزی برخلاف تصور ما است و می‌بینیم ترافیک پستی کشور‌های پیشرفته در مقایسه با کشور ما فاصله معناداری دارد.

این مسوول با بیان اینکه کشور‌های موفق در خدمات پستی ابتدا الزامات قانونی درباره عدم خودپستچی‌گری را انجام دادند، گفت: دولت اجازه نمی‌دهد افراد یا سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌ها خودپستچی‌گری کنند و این اقدام جرم محسوب می‌شود.

بخشی ادامه داد: از سوی دیگر، در کشور‌های پیشرفته این تنها مامور پست است که به درب خانه‌های مردم مراجعه می‌کند، اما در ایران مامور آب، برق، گاز، مخابرات و ... به درب خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند این یعنی در کشورمان ضریب امنیت را با در زدن‌های مختلف، به حداقل می‌رسانیم.
 
۶۰۰ هزار مکان روستایی در مازندران فاقد آدرس پستی هستند
او با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته نگاه مردم براساس فعالیت پستی برنامه‌ریزی شده است، گفت: در ایران از شهری به شهری دیگر می‌رویم؛ هزینه رفت و آمد و تلف شدن وقت را در نظر نمی‌گیریم، اما می‌گوییم فلان کالا را در آن شهر زیر قیمت در شهر مبدأ خریداری کردیم! و همین نگاه در ادارات، سازمان‌ها و موسسات ما نیز وجود دارد.

مدیرکل پست مازندران ادامه داد: به عنوان نمونه، مرسوله‌ای را از رامسر با تعیین یک راننده به استانداری می‌رسانیم و هزینه‌های رفت و آمد و اتلاف وقت و ... را در نظر نمی‌گیریم.

بخشی با بیان اینکه در تمامی کشور‌های توسعه‌یافته هر فردی که از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابجا می‌شود؛ ابتدا به اداره پست مراجعه و آدرس جدید خود را ارائه می‌کند؛ این یعنی احراز مکانی و اگر قرار است در کشور امنیت شهر و استان برقرار باشد باید مکان استقرار هر فردی مشخص و به‌روز باشد.
 
او تاکید کرد: برای آنکه در حوزه اقتصاد، امنیت و حذف خودپستچی‌گری حرکت کنیم باید احراز مکان‌محوری در سطح استان پیاده شود و این همکاری مستقیم همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه انتقال کتاب از مرکز نشر به استان و سپس شهرستان‌ها و مدارس با چندین بار پر و خالی‌کردن وسائل نقلیه اتفاق می‌افتد، افزود: اما پست می‌تواند هر مرسوله را مشخصا و مستقیم به درب منزل یا مدرسه ارسال کند.

بخشی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته، کارمند حق دریافت فیش حقوقی را ندارد، افزود: فیش حقوقی به آدرس پستی فرد ارسال می‌شود و با این کار، احراز مکانی اتفاق می‌افتد.

او با اعلام اینکه ۶۰۰ هزار مکان در حوزه روستایی مازندران هنوز شناخته‌شده نیست، از توافق‌نامه همکاری ادارات کل پست و امور روستایی مازندران در ۲۳ مهرماه جاری خبر داد که براساس آن، تمامی این مکان‌ها بتوانند آدرس پستی داشته باشند.
 
مکان‌های بدون آدرس پستی در روستاهای مازندران تا سال آینده به نصف می‌رسد

به گزارش آوای خزر، روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در سخنانی با تبریک روز جهانی پست به مدیرکل پست مازندران و همکاران ایشان در سراسر استان، از به‌روزرسانی صنعت پست متناسب با رشد علم و تکنولوژی گفت و اینکه جامعه در همه ادوار بخشی از تبادلات خود را مدیون پست است.

او با اشاره به اینکه تبادلات پستی در کشور‌های توسعه‌یافته بیشتر است، افزود: ما هم باید به این نقطه برسیم که برای سلامت نیروی انسانی، کاهش تردد، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف وقت، از پست بهره بگیریم.

معاون استاندار مازندران به وجود ۶۰۰ هزار مکان بدون آدرس پستی در روستا‌های استان اشاره و اظهار کرد: استاندار مازندران اهتمام ویژه‌ای بر تقویت خدمات پستی دارد، لذا تلاش می‌کنیم از طریق دهیاران، بخشداران و فرمانداران، این تعداد مکان‌های بی‌نام و نشان، به نصف کاهش یابد.

سلگی از حجم بالای مرسوله‌ها و تلاش شبانه‌روزی پست استان در ارسال به موقع مرسوله به مقصد گفت و اینکه خدمات پستی ارتقا دهنده حوزه امنیت است.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه کارکنان پست وضعیت حقوقی خوبی ندارند، افزود: باید ببینیم که در استانداری چه کمکی می‌توانیم برای افزایش حقوق این کارکنان داشته باشیم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار