دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
رئیس فدراسیون کشتی گفت: اشتباهی که امروز غلامی انجام داده است قابل بخشش نیست و قهرمانی را از ایران گرفت، بدون شک ۲ سال او را محروم می کنم.

به گزارش آوای خزر، علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از مدال آوران بلگراد اظهار داشت: من نمی خواستم صحبت کنم به دلیل گافی که کشتی گیر امید ایران سجاد غلامی داده است عصبانی هستم. چرا که او با گافی که داده است قهرمانی را از ایران گرفت. این کشتی گیر بار اولش نیست و ممکن است فدراسیون جهانی او را محروم کند. اگر فدراسیون محروم نکند 2 سال این کشتی گیر را محروم می‌کنم.

وی افزود: ما هیچ سالی چنین تیمی نداشتیم از سال 2012 به بعد نداشتیم تیم ملی کشتی آزاد امید کشورمان 7 مدال کسب کرده است. سال 98 که فدراسیون را تحویل گرفتم کشتی آزاد ایران در رتبه 11 قرار داشت و امروز در این جایگاه قرار دارد. امروز گافی که کشتی‌گیر کرجی داده، اصلا قابل بخشش نیست چرا که امروز به دروغ رفته و به کادر پزشکی در مسابقات گفته درستکار و کاوه گفته اند باید سرم بزنم. این چندمین بار است که این کشتی گیر گاف می‌دهد و من با کسی تعارف ندارم و 2 سال بدون شک او را محروم خواهم کرد.

دبیر درباره تصمیمی که گرفته است تصریح کرد: به دلیل اینکه باعث شده پرچم ایران امروز به عنوان قهرمان بالا نرود این تصمیم را گرفتم. می‌توانستیم مانند کشتی فرنگی قهرمان شویم اما به دلیل سهل‌انگاری این کشتی‌گیر همه چیز بهم خورد. اتحادیه جهانی کشتی با هیچ‌کس تعارف ندارد و طبق قوانین هر کشتی‌گیری که بدون اطلاع، سوزنی وارد بدنش شود دوپینگی محسوب می شود. در این شرایط بحرانی نمی‌توان حق را از باطل جدا کرد و باید امروز ما تسکین جامعه می شدیم و اینقدر ناراحت بودم از این موضوع که کشتی 3 وزن دیگر را دنبال نکردم که ببینم چه شده است.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص کشتی‌گیران عنوان کرد: امروز کشتی گیران بزرگسالان در این مراسم حضور دارند من به این ورزشکاران هم گفته‌ام مهم مدال المپیک است، فرقی نمی‌کند چه رنگی باشد. هر رنگی داشته باشد برای من با ارزش است. کشتی‌گیران بدانند 21 ماه تا المپیک فرصت باقی است و با یک چشم بهم زدن می‌گذرد و در المپیک باید تلاش کنند تا به مدال طلا برسند.

وی افزود: بزرگترین افتخاری که برای یک ورزشکار وجود دارد رسیدن به المپیک است و بالاتر از این برای ورزشکار اصلاً وجود ندارد. مدال طلای المپیک را به کشتی‌گیری می‌دهند که 6 دانگ باشد. کشتی‌گیر باید همیشه تمرکز داشته باشد تا مدال را از دست ندهد باید بداند یک اشتباه باعث می‌شود تا مدال را از دست بدهد. کشتی‌گیرانی مانند غلامرضا تختی، موحد، حسن یزدانی، گرایی، سوریان و خادم 6 دانگ بودند که مدال المپیک گرفته‌اند و نوش جانشان حق خود را گرفتند امیدوارم در ادامه هم کشتی‌گیران دیگر هم بتوانند به این مسیر برسند.

دبیر خاطر نشان کرد: امروز پولی که برای کشتی گیران خرج می شود پول بیت‌المال است. پولی که از فروش نفت و مالیات به دست می‌آید را در اختیار ما می‌گذارند و قرار نیست هرجوری دلمان می‌خواهد عمل کنیم و پارتی بازی کنیم. از خدای خودم شرمنده هستم که چنین گافی را امشب دادند تا این قهرمانی به راحتی از چنگ کشورمان در بیاید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار