دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

آوای خزر/ هر زمان در خصوص سرمایه‌گذاری صحبت شود، ممکن است این دغدغه در ذهن ایجاد شود که الزاما برای سرمایه‌گذاری به مبالغ زیاد نیاز است. برای سرمایه‌گذاری صرفا نیاز نیست تا سرمایه‌های بالا داشته باشند چرا که امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ پایین نیز وجود دارد. در واقع حتی با مبالغ کمتر از یک میلیون تومان نیز می‌توان یک سرمایه‌گذاری را شروع کرد و با همین مبلغ پایین نیز بازدهی مناسبی و متناسبی کسب کرد. البته نباید انتظار داشت که از مبالغ خرد بتوان میزان سود هنگفتی کسب کرد، اما می‌توان با دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های تخصصی از کارشناسان، یک سرمایه‌گذاری سودمند را انجام داد.

با مبالغ پایین چه سرمایه‌گذاری‌هایی می‌توان انجام داد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، امکان سرمایه‌گذاری برای افراد با مبالغ پایین وجود دارد، از همین رو فرصت‌های این نوع سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

 سپرده گذاری در بانک‌

سپرده‌گذاری در بانک‌ یک سرمایه‌گذاری با ریسک پایین محسوب می‌شود و به مبالغ بالایی نیاز ندارد. اما این نکته قابل ذکر است که با توجه به شرایط تورمی ممکن است بازدهی حاصل از سرمایه‌گذاری در بانک نتواند منجر به حفظ قدرت خرید شود.

 فعالیت در بورس

برای فعالیت در بورس سرمایه زیادی نیاز نیست. اما سرمایه‌گذاری در بورس با مبلغ پایین به چند صورت امکان‌پذیر است:

۱. فعالیت به صورت مستقیم در بورس 

طبق دستور سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حداقل مبلغ برای خرید سهام ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

۲. شرکت در عرضه‌های اولیه

عرضه اولیه یکی دیگر از روش‌هایی است که افراد کم‌تجربه می‌توانند از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در واقع عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها معمولا به‌عنوان یک گزینه‌ جذاب برای سرمایه‌‌گذاران، به ویژه افراد تازه ‌وارد در بورس شناخته می‌شود. سهم‌هایی که برای اولین بار در بورس عرضه می‌شوند، در بیشتر مواقع سودآور هستند و همین دلیل باعث شده که این عرضه‌ها طرفداران زیادی داشته باشند و از سوی دیگر خرید عرضه اولیه‌ها مبالغ بالایی نیاز ندارد.

۳. فعالیت غیر مستقیم در بورس

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس با پول کم، استفاده از روش غیر مستقیم سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنوع زیادی دارند که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود در یک یا انواعی از این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی است که وجوه (سرمایه) جمع‌آوری شده سرمایه‌گذاران را در انواع اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌‌کند. دارایی‌ صندوق‌های سرمایه‌گذاری به واحدهای کوچکی تحت عنوان «واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق» تقسیم می‌شود و هر سرمایه‌گذار به نسبت مالکیت خود در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق، در سود یا زیان آن شریک است. 

یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق های درآمد ثابت است که مناسب برای افرادی است که  کمتر ریسک پذیر هستند. در واقع میزان ریسک‌پذیری این صندوق‌ها همانند ریسک‌پذیری در سپرده‌های بانکی است. با این تفاوت که سود پرداختی این نوع صندوق نسبت به سپرده‌های بانکی مقداری بیشتر است. 

صندوق‌ها را می‌توان بر اساس نحوه معامله در ۲ دسته‌‌ی صندوق قابل معامله (ETF) و صندوق مبتنی بر صدور و ابطال قرار داد. برای سرمایه‌گذاری در هر یک از صندوق‌های صدور و ابطالی کافی است که سرمایه‌گذار به وب‌سایت اینترنتی صندوق مراجعه کند. سرمایه‌گذاری در این نوع صندوق‌ها نیاز به سرمایه بالایی ندارد.

 همچنین برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله نیز باید از طریق سامانه‌های معاملاتی کلیه کارگزاری‌های فعال در بورس  اقدام کرد و صندوق را همانند سهام معامله کرد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این نوع صندوق نیز ۵۰۰ هزار تومان است.

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه از طریق بورس

طلا همیشه یکی از گزینه‌های محبوب در میان اقشار مختلف بوده است. خرید فیزیکی طلا در بلند مدت می‌تواند تا حدی قدرت خرید شما را حفظ کند. اما معمولا خرید گرمی طلا مبالغ بالایی نیاز دارد. در خرید سکه به صورت فیزیکی حتما باید از طریق طلافروشی و صرافی‌های معتبر اقدام شود. از مهم‌ترین ریسک‌های این بازار می‌توان به خطر دزدیده شدن اشاره کرد. همچنین بایستی توجه داشت بازار طلا متاثر از بازار جهانی است و وقایع مرتبط ممکن است در قیمت طلا تاثیرگذار باشد. 

جالب توجه است که از طریق بورس هم می‌توان گواهی سپرده سکه خریداری کرد. همچنین می‌توان در صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری انجام داد. این صندوق‌ها، سرمایه‌های جمع‌آوری شده از مشتریان را در گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. بزرگترین مزیت آن نیز عدم وجود نگرانی‌هایی مانند تقلبی بودن و احتمال سرقت است. ویژگی دیگر این صندوق‌ها قابلیت سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های اندک است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش های سرمایه گذاری با پول کم، می‌توانید به وبسایت آموزش کارگزاری مفید مراجعه کنید. در این وبسایت بیش از ۱۲۰۰ مطلب در سه سطح «مبتدی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» به همراه دوره‌های مختلف آموزشی ارائه شده است. به علاوه روزانه چندین کلاس آموزش بورس به صورت رایگان و غیر حضوری برگزاری می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار