دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا در پی گرفتن انتقام ۵ شکست متوالی از بایرن‌مونیخ است.

به گزارش آوای خزر،  هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید. حساس‌ترین نبرد در نوکمپ برگزار خواهد شد، جایی که بارسلونا میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود. شرایط تیم‌های بزرگی مثل اتلتیکومادرید، پورتو و تاتنهام هم برای صعود مبهم است.

گروه A؛ رقابت برای شماره یک شدن

این که لیورپول و ناپولی از این گروه صعود کننده، غیرمنتظره و عجیب نبود، اما پارتنوپی با تحقیر لیورپول و آژاکس با زدن ۱۰ گل در مجموع به این دو تیم، قدرتش را به رخ کشید. حالا هم قطعاً ناپولی با توجه به برد در بازی رودررو شانس بیشتری برای صدرنشینی نسبت به لیورپول خواهد داشت، ولی قرمزهای مرسی‌ساید در تلاش هستند این جایگاه را بگیرند. لیورپول در آمستردام به مصاف آژاکس خواهد رفت. بعد از برد مقابل منچسترسیتی به نظر می‌رسید تیم یورگن کلوپ به آرامش رسیده، اما باخت مقابل ناتینگام‌فارست نشان داد خیلی فصل خوبی ندارند. لیورپول ۵ مرتبه به مصاف آژاکس رفته که ۳ برد در ۳ بازی آخر داشته و در ۲ بازی قبل از آن یک شکست و یک تساوی نصیب‌شان شده. در مجموع همان یک باخت را مقابل هلندی‌ها داشته‌اند و در ۱۷ دیدار به ۱۱ برد و ۵ تساوی هم رسیده‌اند. در مقابل آژاکس ۳۱ مرتبه به مصاف انگلیسی‌ها رفته که ۹ برد، ۸ تساوی و ۱۴ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده.

ناپولی سرانجام هوادارانش را به آرزوی قهرمانی خواهد رساند؟ صدرنشین سری A حالا در گروهش در لیگ قهرمانان هم صدرنشین است و روزهای خیلی خوبی را سپری می‌کند. تیم بدون شکست ایتالیا امشب به مصاف رنجرز تیم بدون برد گروه خواهد رفت. با یک برد صدرنشینی‌شان را به احتمال زیاد تضمین خواهند کرد. ناپولی که آخرین مرتبه سال ۱۹۹۰ اسکودتو برد و سال قبل از آن هم جام یوفا را، حالا یکی از شانس‌های قهرمانی سری A است. پارتنوپی مقابل اسکاتلندی‌ها ۲ برد و یک باخت داشته. رنجرز هم مقابل ایتالیایی‌ها در ۲۳ بازی به ۶ برد، ۵ تساوی و ۱۲ شکست رسیده است.

گروه B؛ مدعیان در پی دومی

در حالی که به نظر می‌رسید اتلتیکومادرید یا حتی پورتو یا لورکوزن صدرنشین این گروه باشند، صعود بروژ که حالا صدرنشین است قطعی شده و مدعیان صدرنشینی در پی به‌دست آوردن دیگر جایگاه برای رسیدن به مرحله حذفی هستند. هفته قبل در مادرید، اتلتیکو صدرنشین را متوقف کرد! حالا مقابل بایرلورکوزن که به تازگی ژابی آلونسو را هم استخدام کرده، می‌تواند احیا شود. به شرطی که بروژ مثل بازی قبلی با پورتو به این رقیب امتیاز ندهد. اتلتیکو که در لالیگا پشت سر رئال و بارسا حرکت می‌کند، ۹ مرتبه به مصاف لورکوزن رفته و ۳ برد برای هر تیم و ۳ تساوی به ثبت رسیده. روخی‌بلانکو مقابل تیم‌های آلمانی در ۳۶ دیدار به ۱۵ برد، ۷ تساوی و ۱۴ شکست رسیده. بایرلورکوزن هم مقابل اسپانیایی‌ها در ۴۲ بازی به ۱۳ برد، ۹ تساوی و ۲۰ شکست دست یافته است.

نکته جالب در مورد بروژ این است که در ژوپیلرلیگ بلژیک تیم سوم جدول است، اما در لیگ قهرمانان صدرنشین شده. این تیم بازی رفت را از پورتو با ۴ گل در خانه حریف برد و نتایج تحسین‌آمیزی گرفته. آبی‌ومشکی‌ها پیش از این ۵ مرتبه به مصاف پورتو رفته‌اند که ۲ برد و ۳ شکست در کارنامه‌شان ثبت شده. بروژ مقابل تیم‌های پرتغالی ۱۳ مرتبه بازی کرده که ۵ برد، ۲ تساوی و ۶ شکست داشته. در سوی مقابل پورتو در ۱۷ مصاف با بلژیکی‌ها ۸ برد، ۲ تساوی و ۷ شکست داشته.

گروه C؛ انتقام و کامبک بارسا؟

هیجان‌انگیزترین نبرد امشب در نوکمپ اسپاتیفای برگزار خواهد شد، جایی که بارسلونا برای انتقام ۵ شکست متوالی مقابل بایرن‌مونیخ می‌خواهد سوای هر اتفاقی که در آینده رخ خواهد داد این بازی را ببرد. در مجموع و آماری که نگاه کنیم، بارسلونا در لالیگا وضعیت بدی ندارد، اما بازی بزرگ مقابل رئال‌مادرید را باخته. اما در لیگ قهرمانان اروپا وضعیت جور دیگری پیش رفته و به نظر می‌آید حذف‌شان امشب قطعی شود. اگرچه کمی هم بارسا مقابل اینتر بدشانس بود و در بازی رفت اشتباهات داوری و در بازی برگشت ضدحملات بلای جان‌شان شد، ولی در هر صورت برد اینتر در بازی همزمان منجر به حذف‌شان خواهد شد. بارسا مقابل بایرن‌مونیخ در ۱۴ بازی ۱۰ مرتبه شکست خورده، فقط ۲ برد داشته ک آخرین آن‌ها به ۷ سال قبل می‌گردد و ۲ بازی بین دو تیم هم مساوی شده. بایرن در ۳ بازی آخرش مقابل بارسا شکست نخورده و در ۵ بازی اخیر هم ۱۹ گل به این حریف زده. بایرن که این روزها صدر جدول بوندس‌لیگا را هم از دست داده، در گروهش در لیگ قهرمانان به‌عنوان صدرنشین صعود خواهد کرد. بایرنی‌ها در ۶۸ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۳۲ برد، ۱۵ تساوی و ۲۱ شکست داشته‌اند. بارسلونا هم مقابل تیم‌های آلمانی در ۶۵ دیدار ۳۳ برد داشته، ۱۴ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۸ بازی را باخته. آیا طلسم پیروز نشدن کاتالان‌ها مقابل بایرن شکسته خواهد شد؟

اما اینتر به یک‌باره ورق را به سود خودش برگرداند. یک برد و یک تساوی مقابل بارسلونا، نبرد پایاپای برای دومی را به نفع اینتر کرد و با برد مقابل ویکتوریای نگون‌بخت قطعاً صعود خواهند کرد. ویکتوریا که با افتادن در این گروه سخت از ابتدا محکوم به حذف بود! اینتر ۳ بازی آخرش در سری A را هم برده و سیمونه اینزاگی هم از خطر اخراج فاصله گرفت. اینتر در ۵ دیدار مقابل تیم‌های چکی ۳ برد یک تساوی و یک شکست داشته. ویکتور هم مقابل ایتالیایی‌ها در ۹ دیدار به ۳ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست رسیده.

گروه D؛ مربع صعود

در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، این گروه جذاب‌ترین گروه بوده، چرا که ۴ تیم با ۷، ۶، ۶ و ۴ امتیاز همگی نه تنها شانس صعود دارند بلکه می‌توانند صدرنشین هم بشوند. برد مقابل فرانکفورت شرایط تاتنهام را با ۷ امتیاز از دیگر تیم‌ها بهتر کرد. حالا باید به مصاف اسپورتینگ بروند که صدرنشین بود، اما مقابل مارسی دبل شد تا به رده سوم سقوط کند. از طرفی در دیدار رودررو مقابل این تیم فرانسوی هم شکست خورده به حساب می‌آید. تاتنهام که بازی رفت را به اسپورتینگ باخت، در ۱۵ مصاف با پرتغالی‌ها ۸ برد، ۲ تساوی و ۵ شکست داشته. اسپورتینگ هم در ۲۸ دیدار مقابل انگلیسی‌ها به ۱۰ برد رسیده، ۶ بازی‌اش مساوی شده و ۱۲ بازی را باخته. این دو تیم در فصل جاری برای نخستین مرتبه به هم رسیدند.

مارسی که در ۲ هفته گذشته امیدهایش را با ۲ برد زنده کرد، در آلمان به مصاف فرانکفورت خواهد رفت. تیم تحت هدایت ایگور تودور که تا هفته نهم لیگ فرانسه شکستی نداشت، به یک‌باره ۳ بازی آخرش را باخت و تا رده پنجم سقوط کرد. فرانکفورت قهرمان فصل قبل لیگ اروپا هم ۲ بازی آخرش را از لورکوزن و گلادباخ برده و با روحیه خوب به مصاف حریف فرانسوی خواهد رفت. فرانکفورت مقابل فرانسوی‌ها در ۱۲ بازی ۸ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. مارسی هم مقابل آلمانی‌ها در ۱۷ دیدار به ۵ برد رسیده‌اند، در ۲ بازی تساوی داشته‌اند و ۱۰ بازی را باخته‌اند. این دو تیم ۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که همه بازی‌ها را عقاب‌های آلمانی برده‌اند.
 

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار