دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
معاون رئیس جمهور در سفر به مازندران:
روستا‌ها از معیشت‌محوری به مولد تبدیل شوند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سفر به مازندران، گفت: روستا‌ها از آن جهت که باید از معیشت‌محوری به سمت مولد دانش‌پایه بروند، باید خود را از وابستگی به شهر خارج کنند.
به گزارش آوای خزر، سید امیرحسین مدنی امروز در افتتاحیه همزمان ۷۲ واحد گلخانه لیمو ترش در روستای "خرماکلا" از توابع دهستان بالاتجن شهرستان قائمشهر، با اشاره به خدمات دولت در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تاکید کرد که تمام تلاش دولت سیزدهم این است تا شرایط را برای بازگشت روستاییان از شهر، فراهم کند.

او ادامه داد: روستا اصالت دارد، مولد است و اقتصاد کشور را تامین می‌کند. ۵۴ درصد از کل تولیدات کشور در روستا است و ۲۷.۵ درصد از سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده‌اند، و نباید تنها ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستا‌ها حضور داشته باشند و روستا‌ها خالی از جوانان و عرصه کار و تلاش باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه توسعه روستا‌ها و توجه به این مراکز مهم تامین امنیت غذایی و تولید ثروت تنها در شعار نیست، دغدغه دولت آقای رئیسی را تلاش برای تبدیل روستا‌ها از معیشت‌محور به روستا‌های مولد عنوان و تاکید کرد که روستا‌ها نباید وابستگی به شهر داشته باشند.

مدنی اعلام کرد: برای امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایر کشور اختصاص داده شده است.   
 
روستا‌ها از معیشت‌محوری به مولد تبدیل شوند
دبیر شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به اهمیت ورود زیست‌فناوری در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی و معادن، توجه بیشتر به این حوزه و بهره‌مندی از دستاورد‌های روز در افزایش عملکرد و جلوگیری از هدررفت منابع و محصولات تولیدی را خواستار شد.

او با اشاره به کار مهمی که در روستای خرماکلا قائمشهر انجام شد و تعداد زیادی از روستا‌های یک شهرستان در پرورش لیمو ترش فعالیت دارند، گفت: روستا‌ها نرم‌افزار اصلی در پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب هستند و این اقتصاد مردم‌محور است که کشور را از تحریم‌ها مصون نگه می‌دارد.

به گزارش آوای خزر، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و استاندار مازندران همچنین مسوولان مربوطه استانی در مراسم بهره‌برداری همزمان ۷۲ واحد گلخانه‌ای لیمو ترش در روستای خرماکلا، به طور نمادین دو واحد را افتتاح کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار