دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
فرماندار نکا:
بخشداران در برابر فساد با احدی تعارف نکنند
فرماندار نکا از بخشداران مرکزی و هزارجریب خواست تا ضمن شنیدن حرف مخالفان، داشتن سعه صدر، و اجرای عدالت، به طور ویژه با رانت و پارتی‌بازی برخورد کرده و در برابر فساد با احدی تعارف نکنند.

آوای خزر – آزاده بابانژاد: نماینده عالی دولت در شهرستان نکا امروز دوشنبه نهم آبان‌ماه در مراسم تکریم بخشدار سابق هزارجریب و معارفه سرپرست این بخشداری که با حکم استاندار مازندران صورت گرفته‌است، به بیان برخی از خدمات دولت در بخش هزارجریب پرداخت.

عبدالرضا بابایی با اعلام اینکه از یک‌هزار و سیصد و هفتاد کیلومتر مربع مساحت شهرستان نکا ۷۳ درصد آن به بخش هزارجریب اختصاص دارد، گفت: مطالبات و مشکلات مردم در این بخش فراوان است، اما عزم دولت سیزدهم بر این است که یکی پس از دیگری، خواسته‌های مردم را محقق کند.

فرماندار نکا با بیان اینکه روستا‌های هزارجریب از نعمت گاز و برق بهره‌مند شدند، افزود: در حوزه تامین آب شرب نیز ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که با احداث چهار مجتمع آبرسانی مشکل آب در روستا‌هایی که تحت شبکه نیستند حل می‌شود.

بابایی همچنین از در حال انجام بودن ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری و در حال نصب بودن دکل‌های مخابراتی در بخش هزارجریب نکا برای تقویت یا راه‌اندازی خدمات ارتباطی در این بخش گفت.

او یکی از مشکلات اساسی در هزارجریب را بخش راه عنوان و اظهار کرد: در چند ماه گذشته با همت مدیران استانی و شهرستانی اتفاقات خوبی در حوزه راه افتاد و این را مردم هزارجریب بهتر می‌توانند گواه باشند.

بخشداران در برابر فساد با احدی تعارف نکنند
انعقاد تفاهمنامه برای تامین مصالح در بخش هزارجریب

فرماندار نکا تصریح کرد: برای زیرسازی، آسفالت، روکش آسفالت و ساماندهی مسیر اصلی جاده‌های داخل بافت ۳۰ میلیارد تومان در ۶ ماه گذشته تخصیص یافته است و در برخی مناطق عملیات اجرایی انجام شده است.

رییس شورای تامین شهرستان نکا با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم رسیدگی به مشکلات مناطق محروم است، از انعقاد یک تفاهمنامه در بحث تامین مصالح در بخش هزارجریب گفت که تا یکی دو سال آینده از آن بهره‌مند می‌شویم و یک راه همواری است برای آنکه این منطقه از نعمت آسفالت بهره‌مند شود.

این مسوول همچنین اشاره‌ای به ظرفیت‌های توریستی و گردشگری نکا داشت و این را هم گفت که بزرگترین ظرفیت و سرمایه بخش هزارجریب، وجود مردمان بزرگ و انقلابی است که می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

بابایی با اشاره به انتصاب بخشدار جدید هزارجریب، از زحمات قریب به چهار ساله سید حسین حمزه‌ای قدردانی و او را فردی با پشتکار، تلاشگر، و پیگیر در امورات با روحیه مردمی و خوش‌خلق توصیف کرد.

فرماندار نکا گفت: بخشدار جدید هزارجریب نیز از اهالی همین بخش (روستای سوته‌خیل) است، تجربه کار در بخشداری را دارد و با ارتباطات خوبی که با مسوولان ایجاد خواهد کرد می‌تواند از ظرفیت منطقه استفاده کند.

بخشداران در برابر فساد با احدی تعارف نکنند

او به بخشداران نکا توصیه کرد: شنیدن و تحمل حرف مخالف، توجه به روستا‌های کمتر برخوردار، توجه به مستضعفین، نگاه انقلابی، سعه صدر، اجرای عدالت، مبارزه با رانت و پارتی‌بازی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در برابر ویژه‌خواری و فساد با احدی تعارف نکنند.

نماینده عالی دولت در نکا از دهیاران و شورا‌های بخش هم خواست تا همکاری بیشتری با بخشدار داشته باشند و بدانند که این آمدن‌ها و رفتن‌ها طبیعی است و باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را برد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های مهم علمی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، نیروی انسانی، نخبگانی، علما، و شهدا در شهرستان نکا، اظهار داشت: آنگونه که باید، از ظرفیت‌های نکا استفاده نشده است و باید همکاری و جدیت بیشتری با توجه به این ظرفیت عظیم، در رفع مشکلات صورت بگیرد.

بخشداران در برابر فساد با احدی تعارف نکنند

مردم ایران اجازه دهن‌کجی به انقلاب را نمی‌دهند

فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان نظام و دین اسلام تلاش کردند که این انقلاب را از مسیر خود خارج کنند، افزود: بار‌ها و بار‌ها اعلام کردند که این انقلاب ۶ ماه یا یکسال دیگر تمام خواهد شد، اما با نعمت ولایت و جانفشانی مردم، چهل و سه سال است که با تقدیم قریب به ۳۰۰ هزار شهید همچنان روی پای خود ایستاده است و همچنان تلألو خود را دارد.

او ادامه داد: آنچه در اتفاقات اخیر دیدیم تلاش دشمنان است که انقلاب را به پایان برسانند یا در مسیر آن خلل وارد سازند، اما حضور مردم در صحنه‌ی پشتیبانی از نظام و ولایت مطلقه فقیه تاکنون اجازه هیچ‌گونه دهان‌کجی و انحراف در انقلاب را نداد.

بابایی با اشاره به طراحی جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران با به میدان آوردن عده‌ای که در داخل نیز حرف دشمن را تکرار کردند و بر آتش فتنه دمیدند، از حوادث اخیر کشور در حرم شاهچراغ گفت و عنوان کرد: دشمن سالهاست که از این حملات کور استفاده می‌کند. مهم این است که ما بدانیم آنچه را که دشمن انجام داده سال‌ها به دنبال طراحی در اتاق‌های فکر بوده و به دنبال تجزیه کشور به ۶ منطقه است و ایران را با سوریه و لیبی و یمن مقایسه می‌کنند.

دشمن‌شناسی بر همه ما فرض است

فرماندار نکا با بیان اینکه امروز دشمن‌شناسی بر همه ما فرض است، گفت: دشمن برای ما خواب‌ها دیده است، عده‌ای فکر می‌کنند با ادامه این اغتشاشات، فردای ایران پیشرفته خواهد شد، اما آن‌ها اشتباه محاسبه می‌کنند  چرا که دشمن می‌خواهد فردای ایران بدتر از سوریه، لیبی و یمن باشد.

به گزارش آوای خزر، در پایان این جلسه حکم انتصاب عباس لطف‌آبادی که از سوی استاندار مازندران صادر شده است، توسط فرماندار نکا به او تقدیم شد. همچنین در لوح تقدیر دیگری از زحمات چهار ساله سید حسین حمزه‌ای بخشدار سابق هزارجریب نکا، تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار