دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
با حمایت استاندار مازندران رقم خورد
موفقیت تیم نخبگان گلوگاه در رویدادهای ملی و بین‌المللی
گزارش مشاور جوان استاندار مازندران در امور نخبگان گلوگاه حاکی از آن است که پیرو حمایت نماینده عالی دولت در استان، اکنون تیم نخبه این شهرستان در مسابقات ملی و بین‌المللی خوش درخشید.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز سه‌شنبه دهم آبان‌ماه نخستین ملاقات چهره به چهره استاندار مازندران با مردم استان که البته متفاوت با سایر دیدار‌ها بود، رقم خورد. متفاوت از این جهت که سالهاست مشکلات این افراد در گیر و دار روند ادارات مانده بود، و سرانجام از سوی اداره‌کل بازرسی استانداری مازندران چنین دیداری تدارک دیده شد.

در حاشیه این دیدار، یکی از جوانان گلوگاه را دیدم. با او در سفر استاندار به این شهرستان آشنا شدم. دانشجوی ترم سوم رشته الکترونیک است. در آن سفر به عنوان مشاور استاندار در امور نخبگان گلوگاه منصوب شد.

او روز ۶ خردادماه امسال حکمش را دریافت کرده بود و امروز از قضا آمده بود که گزارش سه ماهه فعالیت‌هایش را به آقای استاندار تقدیم کند که متوجه شد چنین دیداری هم هست.

محمدصالح صیدانلو می‌گوید به این دلیل که کمی درگیر کار‌های دانشگاه بوده، یک ماه پس از حکم استاندار و اینکه فرمانداری باید یک اتاق را در اختیارش قرار بدهد، فعالیتش را آغاز کرد و حالا یک دفتر در فرمانداری دارد با عنوان مجموعه نخبگان "لکو" شهرستان گلوگاه.

او اعلام کرد که ۶۰ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه، و تعدادی دانشجو در این مجموعه در رشته‌های رباتیک، الکترونیک، و خلاقیت و اختراعات عضو هستند و در رشته‌های مهندسی، سازه ماکارونی، شیمی آزمایشگاه و نظایر آن فعالیت دارند.
 
موفقیت تیم نخبگان گلوگاه در رقابت‌های ملی و بین‌المللی
 
این جوان درباره گزارش کار سه ماهه‌اش به استاندار مازندران گفت: در مرحله نخست پس از شناسایی علاقمندان اعم از دانشجو و دانش‌آموز، اقداماتی را برای حضور آن‌ها در هفتمین جشنواره بین‌المللی ابن سینا در دانشگاه تهران انجام دادیم.
 
او مهمترین اقدام را برگزاری کلاس‌هایی با موضوع ایده‌پردازی، نحوه ساخت پروژه‌ها و استفاده از تجهیزات مراکز رشد، و فنی و حرفه‌ای جهت تکمیل پروژه‌ها عنوان کرد.
 
صیدانلو می‌گوید: پیش از حضور در جشنواره ابن سینا تمرین آمادگی ارائه و نحوه داوری برای حضور در نمایشگاه نیز انجام شد و در هفته دولت کار خود را جهت اعلام آمادگی به فرماندار، فرمانده سپاه، رییس آموزش و پرورش و چند مسوول دیگر شهرستان ارائه دادیم.

محمدصالح اظهار داشت: با تیم ۴۰ نفره نخبگان گلوگاه متشکل از اعضا، مربیان و خانواده‌های آن‌ها برای شرکت در این رویداد علمی و خلاقانه عازم تهران شدیم و جشنواره نیز در روز‌های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ شهریورماه دایر بود.

او با بیان اینکه اعضای نخبگان گلوگاه خارج از انتظار همه در کنار مهمانان داخلی و خارجی بسیار خوش درخشیدند، به تشریح افتخارآفرینانی این تیم اعزامی پرداخت.  
 
موفقیت تیم نخبگان گلوگاه در رویدادهای ملی و بین‌المللی
مشاور استاندار مازندران در امور نخبگان شهرستان گلوگاه گفت: تیم اول متشکل از امیررضا کلبادی‌نژاد، کیاوش نصرتی، محمدطا‌ها تات، علی صیدانلو و امیررضا اکبری موفق شدند که با پروژه «پایه هویه هوشمند» در مقطع ابتدایی به مدال نقره در محور دستاورد‌ها و اختراعات دست یابند.

این جوان نخبه ادامه داد: تیم دوم متشکل از محمد امین برزگر، سید رادین صدری، پارسا امیرخانلو، و شاهرخ فضلعلی در محور دستاورد‌ها و اختراعات با پروژه «مجموعه کابین‌های شبیه‌ساز تلفن همراه» در مقطع متوسطه اول موفق به کسب جایزه ویژه از سازمان جهانی مخترعین، مستقر در کشور سوئیس شدند.
 
محمدصالح بیان کرد: تیم سوم نیز متشکل از درناز صیدانلو با پروژه «کنسول هوشمند شهری همراه با مولد انرژی الکتریکی» در مقطع متوسطه اول موفق به کسب مدال برنز در محور دستاورد‌ها و اختراعات شد.

او می‌گوید: تیم چهارم متشکل از محمد صالح صیدانلو (خودش)، امیرحسین قاسمیان و علی خواجیان در مقطع دانشجویی و در بخش دستاورد‌ها و اختراعات با پروژه «دکتر نهالک» موفق به کسب مدال نقره شدند.
 
این جوان گلوگاهی اظهار داشت: پس از بازگشت تیم نخبگان گلوگاه از جشنواره ابن سینا، تیم‌های شرکت‌کننده با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان تشویق شدند و از سوی مجموعه "ساوانا" هدایایی به آن‌ها تعلق گرفت.
 
موفقیت تیم نخبگان گلوگاه در رقابت‌های ملی و بین‌المللی
او می‌گوید: تیم‌هایی که حائز رتبه شدند سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی اختراعات در کشور‌های اندونزی، اسپانیا، مکزیک و هند را کسب کردند، اما از آنجایی که شرکت در رقابت‌ها هزینه‌های زیادی را می‌طلبید به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا در المپیاد اختراعات اندونزی به صورت آنلاین شرکت کنند. این رویداد علمی به زودی برگزار می‌شود.

مشاور استاندار مازندران در امور نخبگان شهرستان گلوگاه اشاره‌ای هم به حضور تیم نخبگان لکو شهرستان گلوگاه در نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب با نام اسوه که روز‌های ۱۸،۱۹ و۲۰ مهرماه در ساری برگزار شده بود داشت.

محمدصالح بیان کرد: پروژه‌های نخبگان گلوگاه در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت و آن‌ها دستاورد‌های خود را به سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران و مسوولان، مهمانان و داوران حاضر در نمایشگاه ارائه دادند.
 
او اعلام کرد: این پروژه‌ها در نهایت به عنوان طرح‌های برتر دانش‌آموزی شناخته شد که در آینده‌ای نزدیک مورد حمایت سازمان بسیج علمی پژوهشی استان مازندران قرار می‌گیرد.

این جوان نخبه با بیان اینکه اکنون خود را برای شرکت در المپیاد اختراعات اندونزی آماده کرده‌ایم، می‌گوید: برای این کار نگارش مقاله، پروپوزال و پوستر‌های مربوط به پروژه‌ها و ترجمه آنها، همچنین تمرین ارائه به زبان انگلیسی برای شرکت قدرتمند در رقابت اختراعات اندونزی انجام شده است.
 
موفقیت تیم نخبگان گلوگاه در رقابت‌های ملی و بین‌المللی
محمدصالح در پایان این گفتگو از حمایت استاندار مازندران و مسوولان شهرستانی، مربیان و حامیان نخبگان گلوگاه قدردانی کرد و گفت: استمرار این پشتیبانی‌ها سبب روحیه مضاعف برای کار و تحقیق می‌شود.

به گزارش آوای خزر، در سفر استاندار مازندران به شهرستان گلوگاه، این نخبه جوان از استاندار پرسیده بود که  نگاه شما به وضعیت علمی و نخبگی در گلوگاه چیست؟ استاندار پاسخ داد: "واقعیت این است که فکر می‌کردم در گلوگاه نخبه مثل شما ندارد، ولی خیلی امیدوار شدم".

سید محمود حسینی‌پور همچنین گفته بود: "باید برویم دنبالش و ببینیم که چرا نمود علمی پیدا نکرد؛ شاید یک بخشی به مسوولان باز می‌گردد که باید استعداد‌ها را معرفی کنند مانند برگزاری فستیوال‌های علمی و یک بخشی هم به خود شما جوانان که بیایید و مطالبه‌گری کنید".

نماینده عالی دولت در مازندران از محمدصالح خواسته بود تا استعداد‌های جوان شهرستان گلوگاه را جمع کند و این قول را داد که خودش شخصا از جوانان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار