دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مازندران گفت: دشمن اتاق جنگ علیه ایران اسلامی را را به رسانه های سعودی و لندنی آورده زیرا از پیشرفت خیره کننده کشور نگران است.

به گزارش آوای خزر، روح الله سلگی در جلسه بررسی چالش‌های فرهنگی افزود: تروریسم رسانه‌ای اکنون بدنبال انتقام گیری از شکست آشوب‌های خیابانی عوامل خود در کشورمان است.

وی با اشاره به بهره گیری دشمن از ابزار رسانه در مصاف با کشورمان ادامه داد: رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی ابزار جنگ نرم استکبار علیه کشورمان هستند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با تاکید بر اهمیت جنگ رسانه‌ای افزود: در جنگ رسانه‌ای دشمن با قلب واقعیت در صدد تغییر انگاره‌های رفتاری جامعه، تحمیل باورهای نادرست وتغییر مرجع خبری است.

این مسئول با اظهار اینکه در عرصه نبرد رسانه‌ای نباید الگوهای معرفتی خود را فراموش کنیم افزود: تببین صحیح دامنه کینه توزی و عداوت‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی تلاش‌های آنان در جنگ رسانه‌ای را ناکام خواهد کرد.

سلگی نقش اصحاب رسانه و تببین گران وقایع را برای افشای ماهیت پلید شیطانی استکبار مهم دانست وافزود: خبرنگاران و تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی باید همواره تحولات جامعه را رصد و تحلیل‌های واقع بینانه ارائه کنند.

معاون استاندار مارندران خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب در جنگ نرم بر ابعاد آن تسلط دارد و دشمن از این حقیقت بیمناک است.

مسئول پدافند فرهنگی مازندران لزوم توجه به نقش آفرینی نیروهای مؤمن وانقلابی در جنگ نرم را ضروری دانست وافزود: تشکیل پدافند اطمینان بخش رسانه‌ای در برابر موج سهمگین رسانه‌ای استکبار ضرورت دارد.

وی آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی نسبت به دسائس فرهنگی و سیاسی را خاطرنشان کرد و افزود: تنها راه خنثی سازی توطئه‌های همه‌جانبه استکبار در جنگ رسانه‌ای استحکام پایه‌های فرهنگی کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: استکبار از سرعت خیره کننده کشورمان به سمت قله‌های پیشرفت وشکوفایی سخت نگران است.

وی برخورداری از روحیه جهادی وانقلابی را رمز عبور از مشکلات دانست وافزود: انقلاب اسلامی در مسیر تحقق آرمان‌های سترگ خود بن بست ندارد و به رغم کمبودها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی آینده کشور درخشان و روشن است./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها