دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
در یک سفر نیم‌روزی؛
استاندار مازندران مشکلات روستا‌های حاشیه سد گِلورد را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد+نمایی از سد گلورد نکا
مقام عالی دولت در مازندران در یک سفر نیم‌روزی به شرق استان از سد گلورد نکا بازدید و علاوه بر گفتگو با پیمانکاران سد، به بررسی مشکلات اهالی حاشیه سد پرداخت و دستورات لازم برای رفع موانع را صادر کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: روز پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه، سید محمود حسینی‌پور با همراهی معاون عمرانی خود، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، فرمانداران بهشهر و نکا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از سد گلورد نکا بازدید کرد.

بخش پایانی این بازدید به بررسی مشکلات روستا‌های حاشیه سد به ویژه رودبار پرداخته شد. این روستا که در مسیر سد قرار داشت با مصوبه دولت به اراضی منابع طبیعی در بالادست روستا منتقل شد و دولت هزینه این جابجایی را پرداخت کرد.
 

با این وجود، اما همچنان گلایه‌مندی‌هایی وجود دارد و استاندار با هدف رفع این مشکلات که در واقع بخش مهمی از پروژه سد گلورد نکا از بعد اجتماعی است، پس از بازدید سد، مشکلات مردم را از نماینده محلی آن‌ها (حجت‌الاسلام قنبر اکبری) جویا شد.

استاندار مازندران پس از شنیدن مشکلات موجود دستوراتی صادر کرد که شرکت آب منطقه‌ای مازندران، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره‌کل آب و فاضلاب استان موظف به رفع این مشکلات شدند.
 
استاندار مازندران مشکلات روستا‌های حاشیه سد گِلورد را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد
لازم به ذکر است که آرامگاه یک شهید روستای رودبار که در مسیر سد قرار داشت با دریافت مجوز از بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفتم تیرماه ۱۳۹۶ به آرامستان جدید این روستا منتقل شد. نام این شهید عبدالله قربانی است.

استاندار مازندران با توجه به درخواست اهالی، دستور داد که تا ۲۲ بهمن امسال، ساماندهی این گلزار شهید انجام شود.

برای ادامه ساخت مسجد روستا که قرار است به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود نیز پیش‌بینی هزینه ۲ میلیارد تومانی عنوان شد که استاندار دستور داد بخشی از آن را اداره‌کل گردشگری به جهت اینکه بخشی از کارکرد سد گردشگری است بدهد و بخشی هم در تعهدات آب منطقه‌ای بیاید ضمن آنکه از محل خودیاری نیز مبالغی به ساخت مسجد کمک می‌شود.

سید محمود حسینی‌پور اظهار داشت: پیشبرد پروژه به نحوی باشد که در خرداد ماه یا نهایتا تیرماه ۱۴۰۲ همزمان با اتمام پل دسترسی روستای رودبار به ولم، مسجد افتتاح شود.
 
استاندار مازندران مشکلات روستا‌های حاشیه سد گِلورد را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد
او درباره مشکلات آب شرب روستا که با یک بارندگی گل‌آلود می‌شود، با توجه به پیشنهادات نماینده محلی، عنوان کرد: سیستم لوله‌کشی و دیگر مسائل در انتقال آب نیز از سوی اداره‌کل آب و فاضلاب استان مازندران تا ۲۲ بهمن امسال انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران درباره درخواست زمین ورزشی روستا نیز پیشنهاد داد که این مورد در طرح گردشگری لحاظ شود.
 


حسینی‌پور با اشاره به اینکه طرح اولیه گردشگری سد گلورد تهیه شده است (بنا به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای)، اعلام کرد که این شرکت نسبت به اخذ پروانه گردشگری سد توسط گردشگری و انتخاب مجری و سرمایه‌گذار طرح اقدام لازم را به عمل آورد.

همچنین استاندار مازندران دستور داد: بخشی از اراضی روستا‌های رودبار و ولم - که مشمول طرح سد گلورد می‌شود - به مساحت یک و نیم هکتار که هنوز از مردم خریداری نشده است نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران خریداری شود.
 
استاندار مازندران مشکلات روستا‌های حاشیه سد گِلورد را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد
او همچنین درباره درخواست تامین برق مسیر ۵۰۰ متری امامزاده/ گلزار شهدای روستای "شیرداری" نیز اعلام کرد: نشستی بین برق منطقه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و حداکثر تا یکماه دیگر نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

حسینی‌پور با اشاره به مشکل اشتغال جوانان نیز با توجه به اینکه طرح جامع گردشگری در پروژه سد گلورد دیده شده است، از هم‌اکنون با مساعدت و تسهیلگری اداره‌کل گردشگری نسبت به دریافت مجوزات بومگردی اقدام شود.

استاندار مازندران همچنین اظهار امیدواری کرد که سد گلورد در خردادماه ۱۴۰۲ افتتاح شود و تا آن زمان با حل تمامی مشکلاتی که عنوان شد، روستا‌های حاشیه سد گلورد به نقاط کانونی حوزه گردشگری تبدیل شوند.
 
استاندار مازندران مشکلات روستا‌های حاشیه سد گِلورد را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد
به گزارش آوای خزر، نخستین برنامه استاندار مازندران در بازدید چهار ساعته از سد گلورد، حضور در مزار جدید روستای رودبار بود که به مقام تنها شهید این روستا ادای احترام کرد.
 
باتوجه به ارتفاع ۱۱۰متری سد گلورد، روستای رودبار کاملا به زیر آب می‌رفت و به همین دلیل تمامی املاک و اراضی در مسیر سد با اختصاص زمین جدید، به بالادست منتقل شد. ازجمله جابجایی‌ها نیز قبر شهید عبدالله قربانی بود.
 
بهره‌برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول‌اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
0
باسلام،خدمت‌محترم‌استاندار،باقول‌ووعده‌هایی‌که‌برای‌پیشرفت‌کارهای‌نیمه‌تمام‌وخریدزمینهای‌خریداری‌نشده‌توسط‌آب‌منطقه‌ای‌،جواب‌این‌مردم‌راچه‌کسی‌بایدتواین‌کشوربدهد،هی‌قولهای‌دروغین‌میدن‌ولی‌هیچ‌کاری‌عملی‌تاالان‌برای‌مشکل‌مردم‌روستای‌رودبارانجام‌نمیدن‌
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار