دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
در راستای رویداد بزرگ پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۲
دومین جشنواره
دومین جشنواره "کئی‌پلا" در راستای رویداد بزرگ ساری پایتخت کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (Economic Cooperation Organization) در سال ۲۰۲۲، به همت شهرداری ساری در بوستان ولایت این شهر فرهنگی – تاریخی برگزار شد.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: دومین جشنواره "کئی پلا" به مناسبت هفته مازندران و در راستای رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشور‌های عضو اکو، امروز ۱۵ آبان‌ماه با برگزاری مراسم آیینی و سنتی که یادآور رویداد‌های اساطیری مازندران همچون تیرانداختن آرش کمانگیر برای تعیین مرز ایران و توران، و جشن‌های آبانگان است، در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

غرفه‌هایی برای نقاشی کودکان، بازی‌های بومی محلی و سرگرمی و البته غرفه‌های صنایع دستی مازندران نیز در این جشنواره شایان توجه است.

این جشنواره امروز البته در مقایسه با سال گذشته چندان چنگی به دل نمی‌زد و در روز نخست شور و هیجان نداشت، یکی از دلایل آن نیز همزمانی روز افتتاح با تشییع مرحوم مهندس محمد قنبرپور شهردار اسبق ساری بود.
 
دومین جشنواره
درست در زمانی که می‌رفت تا جشنواره به اوج فعالیت خود برسد و کارمندان هم از ادارات تعطیل شده و خواستند سری به غرفه‌ها بزنند، باران پاییزی این رویداد را زیر آب برد و حسابی از خجالت همه درآمد.

این غافلگیری پاییزانه سبب شد تا برخی غرفه‌داران که از دیگر شهر‌های مازندران به مرکز استان آمده بودند، وسایل خود را جمع کنند و به شهرشان برگردند.

البته این برگشت، بازگشتی دارد و صبح فردا غرفه‌داران در نمایشگاه حاضر می‌شوند.

اداره‌کل هواشناسی مازندران برای فردا دوشنبه وضعیت جوی بهتری را پیش‌بینی کرده است و از شدت بارش‌ها کم می‌شود.
 
دومین جشنواره
اگرچه شهرداری ساری خود را برای این شرایط آب و هوایی آماده کرده بود و غرفه‌ها در محیط سربسته قرار داشتند، اما محوطه روباز بود و از این جهت بازدیدکنندگان نیز ترجیح دادند زیر باران شدید به خانه بازگردند.

جواد طالبی شهردار جوان ساری گفته است که ۸۵ غرفه مجوز فعالیت در جشنواره را دارند و ساعات کار آن‌ها نیز از ۹ صبح تا ۱۰ شب است.  

او اعلام کرد: به دلیل بارش شدید باران و تعطیلی بیشتر غرفه‌ها، این رویداد که قرار بود تا ۱۷ آبان‌ماه ادامه داشته باشد، در ۱۸ آبان به پایان می‌رسد.

کدو حلوایی با نام محلی کئی یکی از میوه‌هایی است که در شمال کشور طرفداران خاصی دارد، کدو پلو، کدو آش، کدو ماست، کدو انار، کدو آب‌پز، کدو حلوا که هر کدام طرز پخت خاصی دارد ازجمله خوراکی‌های خوشمره‌ای است که با این میوه پر خاصیت و با سرپنجه‌های آشپز‌ها و مادران خوش‌ذوق مازندرانی طبخ می‌شود.
 
دومین جشنواره
کدو دارای ویتامین‌های K، انواع ویتامین‌های B، ویتامین C، A و E است. زیبایی پوست، رشد مو، کاهش حملات آسم، افزایش سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از زخم معده، کاهش استرس، پیشگیری از سرطان پروستات، و کاهش بیماری‌های قلبی ازجمله خواص کدو تنبل است.

زیاده‌روی در مصرف این میوه برای مادران باردار و شیرده مناسب نیست، همچنین سبب افزایش وزن، ایجاد سوءهاضمه، افت فشارخون و واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

به گزارش آوای خزر، نخستین جشنواره کئی‌پلا نیز به همت شهرداری ساری با حضور جمع زیادی از هنرمندان هنر‌های نمایشی و موسیقی محلی مازندران، روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ آبانماه ۱۴۰۰ در بوستان ولایت ساری به همراه طبخ کدو و محصولات مرتبط با آن، برگزار شده بود.

در این رویداد که پس از فروکش کردن بیماری کرونا با استقبال زیاد مردم ساری روبرو بود؛ با حضور سرور بختی تاجیکی رئیس موسسه فرهنگی اکو همراه بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار