دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
نماینده عالی دولت در مازندران:
پنجره واحد تجاری در مازندران راه‌اندازی شد/مجوزات کسب و کار ظرف یک‌ماه راه‌اندازی می‌شود
نماینده عالی دولت در مازندران از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در این استان خبرداد و گفت: مجوزات کسب و کار و سرمایه‌گذاری ظرف یک ماه صادر می‌شود.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندورود که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، این همایش را شروعی برای همایش اصلی و بزرگ استانی عنوان کرد که تا آن زمان یعنی بهمن‌ماه ۶ همایش دیگر برگزار خواهد شد.

او درباره چرایی برگزاری این همایش، نخستین آن را رسیدن به گفتمان مشترک و غالب در استان عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت طبیعی و خدادادی مازندران با مردم باتمدن آن بالاست و باید شرایط بهتری در اقتصاد و سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به رتبه نخست این استان در ۱۴ محصول ازجمله برنج، مرغ، مرکبات و کیوی، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها باید از سنتی به صنعتی تبدیل شود و در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشته باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه نتوانستیم در استان هنوز یکی از صنایع مادر را راه بیندازیم، و ۹۸ درصد استان را داریم با مالیات اداره می‌کنیم، افزود: در ظرفیت‌سازی و احیای ظرفیت‌های نهفته در استان خیلی عقب هستیم و در حوزه‌های معادن، گردشگری و... باید بیش از این فعال باشیم.

او ادامه داد: حتی پنج درصد صنعت گردشگری را در استان نداریم در حالیکه از ۴۷۰ کیلومتر ساحل برخورداریم، گرچه مجوز کشتی کروز را دریافت کردیم و خیلی زود چند سرمایه‌گذار نیز برای خرید کشتی اعلام آمادگی کردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند یک گفتمان واحد در استان هستیم، گفت: برخی‌ها آنقدر خود را به خواب زدند که با جدی‌ترین شوک نمی‌شود آنها را بیدار کرد. گرچه کسی که خود را به خواب زده است نمی‌توان بیدار کرد.

حسینی‌پور ادامه داد: قطار توسعه استان به حرکت درآمده است و هر مدیری که همراهی نکند، در جلسات لبخند بزند و بعد از جلسات اخم کند با او شدیداً برخورد می‌کنیم.

او بیان کرد: کسی که در این مسیر خللی ایجاد کند، مردم در برابر این تفکر می‌ایستند، این استان حیف است که با این همه ظرفیت‌هایی که دارد، مقام اول طلاق و توقف رشد جمعیت را داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: استانی که براساس آمارهای رسمی، هوشمندترین مردم را دارد چرا باید با این مشکلات روبرو باشد و چه کسانی نمی‌گذارند که پیشرفت در استان صورت بگیرد.

او بیان کرد: در این استان دو جریان برابر توسعه استان ایستاده‌اند، یکی مفسدینی که در برابر سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند و لانه‌ای در این استان ایجاد کردند، استانی که ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

حسینی‌پور گفت: کسانی که تصور می‌کنند در این استان با باند فاسد کار خود را دنبال کنند، کور خوانده‌اند؛ جریان انقلابی اجازه ادامه کار را به این باند فاسد نمی‌دهند.

استاندار مازندران ادامه داد: گروه دوم نیز کسانی هستند که توسعه را ولنگاری تعبیر می‌کنند. در حالیکه اگر کمک کنیم که ثروت مردم اضافه شود و در برابر آن رشد بیکاری و تورم را کنترل کنیم، ارزش‌های مهم احیا می‌شود.

او مقابله با فساد و تسهیل در ایجاد فضای کسب و کار را برای توسعه سرمایه‌گذاری مهم دانست و اظهار کرد: پس از بررسی‌ها و ساز و کارهای لازم در استان ایجاد پنجره واحد محقق شد و سرمایه‌گذارانی که بیایند و ثبت سفارش در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند، ظرف یکماه بدون اینکه مراجعه کنند، مجوز را تحویل آنها می‌هیم.

حسینی‌پور گفت: این کار از بدنه کارشناسی شروع می‌شود و هر کارشناسی در هر اداره‌ای اگر ببیند در این راه کسانی سنگ‌اندازی می‌کنند، حتما به بنده اطلاع بدهد تا با مدیر خاطی برخورد شود.

استاندار مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد که در برنامه بزرگی که برای توسعه استان داریم، با همکاری مسوولان، در سالجاری شاهد تحقق رشد ۷/۸ درصدی در این استان باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار