دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
نگاهی به عملکرد یکساله استاندار مازندران در مبارزه با جنگل‌خواری
ناامنی برای رانت‌خواران و امنیت برای مردم
استاندار مازندران در بازدید‌های شهرستانی، دست‌اندازی به منابع ملی را مورد نکوهش قرار داد و از اینرو با تشکیل کارگروه ویژه و مکلف کردن مدیران به برخورد قاطع با متخلفان این حوزه، فضای ناامنی را برای رانت‌خواران و قانون‌شکنان، و فضای امنی را برای مردم قانونمند ایجاد کرد.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ بود که سید محمود حسینی‌پور با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان استاندار مازندران معرفی شد.

اکنون یکسال از حضور ایشان در استان گذشت و مردم می‌پرسند در این مدت چه اقداماتی صورت گرفته است.

در سلسله‌نوشتار‌ها سعی داریم به بخش‌های مختلفی از عملکرد نماینده عالی دولت در مازندران که در واقع رزومه فعالیت‌های یکساله تمامی دستگاه‌های دولتی در استان با هدایت، حمایت و پیگیری استاندار و همکارانشان در استانداری است، اشاره کنیم.

در این قسمت به سراغ مبارزه با جنگل­‌خواری می‌رویم، یکی از آفت‌ها و مشکلات گریبانگیر مازندران که در سال‌های گذشته ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکر عرصه‌های تاریخی ملی این استان زرخیز وارد کرده است، سودجویی در بهره‌برداری از جنگل­ها، کوه‌ها و منابع طبیعی بوده است.

در این منافع شخصی، عده­‌ای با استفاده از نقاط ضعف قانونی و اجرایی و گا‌ها با همراهی برخی مدیران به تعبیر مقام معظم رهبری "قانون­دان­های قانون­­شکن" با اعمال نفوذ به جنگل‌ها و کوه­‌های استان دست‌اندازی کرده‌­اند و بخش قابل توجهی از این نعمت و ظرفیت خدادادی را از بین برده‌­اند.

استاندار مازندران در بدو ورود به استان مقابله با این موضوع را در دستور کار قرار داد و به عنوان یک مساله جدی مورد رصد قرار داد. حتی در این زمینه نماینده ویژه­ای منصوب کرد و قرارگاه ویژه­‌ای نیز به دستور ایشان برای مبارزه با جنگل­‌خواری تشکیل شد.
 
ناامنی برای رانت‌خواران و امنیت برای مردمخانه ویلایی غیرمجاز بر بام یکی از روستاهای گلوگاه

همزمان با سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان و تبیین ضرورت مقابله با پدیده شوم جنگل‌خواری دستور ویژه برای شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با ادامه این روند صادر شد و بلافاصله در راستای اجرای این دستور، یک روز بعد از سفر ایشان، نخستین نشست قرارگاه ویژه مبارزه با جنگل‌خواری برگزار شد.

تاکنون بانک اطلاعاتی قابل استنادی از تعرضات به جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان تهیه شده که برای عملیات اجرایی نیازمند همراهی دستگاه‌های ملی و دو قوه دیگر است، همچنین اعتبارات ویژه‌ای نیز برای آن باید در نظر گرفته و ساز و کار‌های قانونی نیز باید اصلاح شود.

سختی‌ها و دشواری‌های مقابله با دست‌اندازی به منابع ملی را نمی‌توان نادیده گرفت، اما با این همه، طی ۶ ماه بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی جنگلی از ید متخلفان و سودجویان خارج شد و به دولت برگشت.

هم­چنین سازوکار‌های مشخصی برای پیشگیری از ساخت ­وساز‌های غیرمجاز، تغییر کاربری‌های غیر اصولی، و دست­‌اندازی به جنگل‌ها و کوه‌ها پیش‌­بینی شده است.

استاندار مازندران همواره بر این نکته تاکید دارد که اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت­‌طلب ظرفیت‌های استان را به تاراج ببرند و از نظر او دست سودجویان و متخلفان این حوزه را نه از مچ بلکه از بازو قطع خواهیم کرد.
 
ناامنی برای رانت‌خواران و امنیت برای مردم
خانه کاه‌گلی و نیاز به بازسازی در یکی از روستاهای گلوگاه
 
سید محمود حسینی‌پور در سفر به مناطق محروم ازجمله سفری که به شهرستان گلوگاه و همچنین در بازدید‌های میدانی که از مناطق سیل‌زده غرب مازندران داشت، از دست‌اندازی به طبیعت توسط سودجویان، مدیران را مورد خطاب قرار داد.

او معتقد است: مردم این استان محرومند، اما عده‌ای کاخ‌نشین با سوءاستفاده‌های فراوان بر نعمت‌های استان سوار شده و با اعمال نفوذ‌های متعدد، عرصه‌های بکر طبیعی و جنگلی استان را به تاراج بردند.

پیگیری‌های استاندار مازندران و مکلف کردن مدیران به برخورد قاطع با متخلفان منابع ملی تا جایی پیش رفت که اکنون به دلیل جلوگیری حداکثری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز مفسدان و رانت‌خواران احساس ناامنی، و مردم احساس آرامش می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها