دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
شهردار ساری به ۵ سوال عضو شورای شهر پاسخ داد
شهردار ساری با حضور در صحن شورای اسلامی، به ۵ سوال طراحی‌شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر پاسخ داد.
آوای خزرزهرا شریفی: چهل هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر امروز سه‌شنبه با حضور ۹ عضو این شورا و با طرح سؤال توسط سید رحمان میر شجاعی عضو شورای شهر از شهردار ساری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

حدود ۱۹ ماه از فعالیت «جواد طالبی» به‌عنوان شهردار ساری می‌گذرد و این سومین باری است که شورانشینان عملکرد مدیریت شهری را مورد سؤال قرار داده‌اند و طرح سؤال از شهردار را کلید زدند، در نهایت نیز موضوع طرح سؤال از سوی یکی از اعضای شورای ششم کلید خورد.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه به سؤال مطروحه از سوی عضو شورای اسلامی شهر ساری اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیل وظایف و اختیارات شورا اعضای شورای اسلامی می‌توانند از شهردار طرح سؤال داشته باشند و شهردار نیز باید پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از طرح سؤال از شهردار بر اساس قانون شهردار ۱۰ روز فرصت دارد به سؤالات پاسخ دهد و یا برای پاسخگویی در صحن شورا حضور یابد که عصر امروز برای حضور در جلسه و پاسخگویی حضور یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: طرح سؤال و استیضاح حق شوراست و یک آموزه دینی در جهت توسعه و پیشرفت شهر است؛ شورا می‌تواند در راستای نظارت بیشتر بر امور شهرداری موارد فوق را اجرا کند و شهردار نیز موظف به پاسخگویی است.

سید رحمان میر شجاعی عضو شورای اسلامی شهر ساری پنج سؤال را که بیشتر در حوزه طرح‌های نیمه‌تمام، برنامه آینده شهردار برای تأمین حقوق و دستمزد کارکنان، جذب بودجه ملی و تعیین و تکلیف ایثارگران شاغل در شهرداری بود مطرح کرد.

وی به عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان شهرداری اشاره و بیان کرد: شهردار ساری متعهد به پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان در ۲۵ مهرماه در ابتدای شروع خدمت شد این در حالی است که باوجود صدور به‌موقع و خوب آرای کمیسیون‌های ماده صد چرا قریب به سه ماه حقوق کارکنان به تعویق افتاد و حذف اضافه‌کار کارکنان در دستور کار شهرداری قرار گرفت ضمن اینکه پرداخت حقوق کارکنان در بعضی از ماه‌ها به‌صورت اقساطی بوده است.

میرشجاعی افزود: با توجه به حیاتی بودن پرداخت حقوق کارکنان که مستقیماً با معیشت آن‌ها در ارتباط است، چرا باید پروژه‌های کم‌اهمیت همچون خیابان ایده‌آل و سنگ‌فرش بازار که بعضاً مورد اعتراض شهروندان را هم در پی داشت در دستور کار شهرداری قرار بگیرد آن‌هم بدون مصوبه شورا که باعث تعویق حقوق کارکنان شده و اعتراضات سراسری و حتی تجمع اعتصاب‌گونه را در پی داشته است.

وی افزود چرا با وجود درآمد مناسب، شهرداری به طرح‌های غیر اولویت و کم‌اهمیت توجه می‌کند؟

طراح سؤال از شهردار گفت: چرا و به چه دلیل و با چه رویکردی احداث بازار میوه و تره‌بار در پارک ملل آن‌هم بدون مجوز شورای اسلامی شهر صورت گرفته است؟ بنایی که در حریم رودخانه و پارک جزء اموال عمومی بوده و الزاما می‌بایست با تصویب شورا انجام پذیرد.

میرشجاعی افزود: چرا و به چه دلیل سالن ورزشی واقع در بوستان بانوان بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر به خانه کشتی تغییر کاربری یافته و هم‌اکنون در حال ساخت‌وساز و پر کردن تشک کشتی به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون تومان است درصورتی‌که می‌بایست جزء اموال منقول و غیرمنقول شهرداری مجوزات لازم را از شورا اخذ می‌کرد.
 
شهردار ساری به ۵ سوال عضو شورای شهر پاسخ داد
این عضو شورا گفت: چرا و به چه دلیل باوجود اتمام سال ۱۴۰۰ و گذشت بیش از نیمی از سال ۱۴۰۱ شهرداری همچنان نسبت به تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران طبق بند «د» قانون بودجه کوتاهی کرده و اسامی ارسالی کمتر از ۲۰۰ نفر است.

میر شجاعی ادامه داد: چرا باوجود حقی که کارکنان مشمول این قانون دارا هستند بعد از اعتراض به دیوان عدالت اداری جهت احقاق حق خود شهرداری از طریق قوه قهریه آن‌ها را اخراج و یا تحت‌فشار گونه گوناگون قرار می‌دهد.

میر شجاعی  خطاب به شهردار ساری گفت: "شورا محور" باشید و طرح ا را بدون مصوبه شورا اقدام عملی نکنید.

جواد طالبی شهردار ساری در جایگاه پاسخگویی قرار گرفت و ضمن قدردانی از پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر خدمات‌رسانی به شهروندان را مهم‌ترین اولویت دانست و افزود: البته معیشت کارکنان شهرداری نیز جزء دغدغه‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی درباره تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری گفت: در سال ۱۴۰۱ با افزایش حقوق ۵۷ درصدی مواجه شدیم، اگرچه درآمد ما نسبت به شهرداری‌های هم‌طراز ساری بیشتر است، اما با این وجود باید درآمدمان را افزایش دهیم.

طالبی افزود: برای پرداخت حقوق طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده حرکت می‌کنیم و استراتژی نخست ما بحث حقوق و تأمین معیشت کارکنان شهرداری است. حقوق شهریورماه به‌طور کامل پرداخت و حقوق مهر نیز به چند سازمان پرداخت شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

شهردار ساری ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم ماهانه ۵ میلیارد تومان برای حمل زباله هزینه می‌شود که دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود برای قسط بانک‌ها از حساب شهرداری کسر می‌شود.

وی افزود: طی هفت ماه گذشته ۳۱ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شد آنهم به دلیل احکام گذشته دور و بدهی‌های که از قبل وجود داشت.

وی در پاسخ به طرح‌های کم اهمیت گفت: این‌چنین نیست؛ همه طرح‌های در دست اجرای شهرداری از اهمیت خاصی برخوردار است، تمامی طرح‌های عمرانی پیوست فضای سبز دارد. این که طرح پل کابلی که ۱۰ سال پیش شروع شده و به راحتی قابل اتمام بوده است، اما هنوز نیمه‌کاره مانده، دغدغه اصلی است، اما نیاز به اعتبار کلان دارد.

طالبی افزود: برخی از پیمانکاران که بدهی آن‌ها بر اساس قرارداد بود و در سیستم شهرداری ثبت بوده که مبلغ آن نیز حدود هزار و ۶۰ میلیارد تومان بوده است. عده‌ای هم پیمانکارانی بودند که کار کردند، اما منتج به عقد قرارداد نشد و گروه دیگر بدون دستور هیچ واحد و یا سازمانی و حتی دستوری از شهردار نداشتند.

شهردار ساری با بیان اینکه تنها نهادی که می‌تواند به هر دستگاهی اجازه دهد تا کارکرد بدون قرارداد از قبل داشته باشد؛ دستگاه قضایی است، ادامه داد: ما مطابق ضوابط، همه این افراد را به سمت مراجع قضایی هدایت کردیم و هنوز منتج به رأی نهایی نشد.
 
شهردار ساری به ۵ سوال عضو شورای شهر پاسخ داد
شهردار ساری تصریح کرد: آنچه شما ملاحظه می‌کنید که از حساب شهرداری برداشته می‌شود بخشی از آن مربوط به تأمین اجتماعی است که بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: از آغاز تصدی در شهرداری ساری تمامی بدهی‌های شهرداری را پرداخت کردیم و هیچ‌گونه بدهی به سازمان تأمین اجتماعی نداریم.

طالبی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته ۲۳۷ میلیارد تومان خالص پرداختی داشتیم، افزود: در همین مدت حدود ۶۵ میلیارد تومان برای بیمه کارکنان شهرداری پرداخت شد.

وی به طرح سنگ‌فرش بازار نرگسیه ساری اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ‌گونه اعتراضی از کسبه‌های این بازار نداشتیم حتی برخی از کسبه‌ها خواستار ادامه این طرح عمرانی در راستای مسجد جامع شدند.

طالبی افزود: این مورد نیز بعد از انتخاب پیمانکار و دادن انشعاب آب  لوله‌های فاضلاب در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین به پروژه «خیابان ایده آل» از میدان ساعت در هسته مرکزی شهر تا میدان هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف حذف اغتشاشات بصری و میزبانی ساری از کشور‌های عضو اکو صورت گرفت و نصب سردیس‌ها در این خیابان نیز با دستگاه مربوطه هماهنگ شد و آنچه اتفاق افتاد بر اساس مکاتبه‌ای بود که با دستگاه متولی صورت گرفت و اقدامات انجام گرفته از استقبال شهروندان برخوردار شده است.

شهردار ساری به پروژه‌های انبار توشه در ترمینال دولت و فاز سوم ابن شهرآشوب اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها بعد از چند سال معطلی هم‌اکنون با تلاش شهرداری در حال انجام است.

طالبی به احداث بازار میوه و تره‌بار در بوستان ملل اشاره کرد و این اقدام را دسترسی آسان‌تر به میوه و تره‌بار و خدمات بهینه‌تر به شهروندان عنوان کرد و افزود: این پروژه جزء خدمات شهرداری به شهروندان است و تلاش داریم آن را در دیگر نقاط شهری تسری دهیم.

وی افزود: البته پیش‌بینی‌ها برای سیل انجام گرفت و سیل اخیر یک سیل نادر بود ضمن اینکه سازه‌ها عمدتا سازه سبک است که در صورت سیل احتمالی و حوادث، خسارت جانی نخواهد داشت.

طالبی در خصوص سالن ورزشی بوستان بانوان توضیح داد: شهر ساری مهد کشتی است و استعداد‌های ناب و بزرگان نام‌آوری همچون سید رسول حسینی، جهان‌پهلوان عسکری محمدی و مجید ترکان را دارد، ما می‌توانیم باوجود استعداد‌های نابی که در مرکز استان در رشته کشتی وجود دارد با احداث یک‌خانه کشتی این شهر را سرآمد کنیم.

وی افزود: ساری برای استعداد یابی در کشتی نیاز به خانه اختصاصی این رشته داشته است و این را با درخواست شهروندان عملیاتی کردیم.

شهردار ساری در خصوص  پارک بانوان نیز گفت: جانمایی  این پارک با هدف اختصاصی زنان از ابتدا با توجه به شرایط خاص درست نبوده است و حتی می‌توان از این سالن برای دیگر ورزش‌ها نیز استفاده کرد.

طالبی در مورد تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، آن را مطابق با نامه استانداری و وزارت کشور دانست و گفت: از آن جایی که تبدیل وضعیت بر اساس  پست‌های خالی باید صورت بگیرد اکنون ۹۳۴ پست سازمانی در شهرداری وجود دارد که متقاضی نیرو‌های تبدیل وضعیت یک‌هزار و ۱۷۵ نفر است.

شهردار ساری ادامه داد: این افراد باید بر اساس مدارک تحصیلی و پست‌های شغلی تبدیل وضعیت شوند، اما با همه مشکلات طبق مقررات در حال انجام هستیم.

وی تأکید کرد: در شهرداری ساری هیچ فرزند شهیدی بدون تعیین و تکلیف وجود ندارد.

طالبی همچنین به احداث سکوی موقت زباله در دوره ششم شورا اشاره کرد و افزود: این پروژه با رعایت ضوابط زیست‌محیطی و تصفیه‌خانه زباله در مرکز استان احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

همچنین اختصاص و پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری به امر کتابخانه‌های عمومی، ساماندهی دستفروشان و حل معضل ترافیک شهری از دیگر مباحثی بود که شهردار در صحن شورای اسلامی شهر ساری عنوان کرد.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها