دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
یک استاد دانشگاه در هرمزگان گفت: غرب دچار وحشت بی سابقه و عمیقی از قدرت روزافزون ایران شده و سعی دارد تا سرمایه اجتماعی کشور را تباه کند.

به گزارش آوای خزر،علی رضا محمد زاده اظهار کرد: غرب در موضوع مذاکرات هسته ای بدنبال کشاندن ایران در بازی برجام دیگری بود ولی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان زیر بار این معادله نرفت و آنان بلافاصله با تغییر استراتژی ایران در نوع رابطه با غرب مواجه شدند و به ناگاه بازی آنان هم ریخته شد.

وی از عضویت ایران در پیمان شانگهای و توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، هند، چین، روسیه و نیز کشورهای قفقاز و جایگزینی تجارت با این کشورها بجای تجارت با غرب و تأمین منابع ارزی جدید به عنوان یکی از نگرانی های غرب در مورد مسأله ایران یاد کرد و عنوان داشت: غرب گمان نمی برد که ایران به این سرعت استراتژی خود را تغییر دهد و لذا با شوکی در این زمینه مواجه شد و تلاش کرد تا این شوک را به درون ایران منتقل کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: غرب همواره در معادلات سیاسی به دنبال تحمیل هزینه های مستقیم آن بر دیگر کشورها است و لذا در این بازی جدید از منابع مالی عربستان بهره برد تا بتواند یک عملیات رسانه ای بی سابقه را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی در همین زمینه توضیح داد: عملیات رسانه ای فریب بر علیه امنیت ملی کشورمان  بیش از ۵۵ روز است که آغاز شده و دشمنان با استفاده از سومدیریت های داخلی و بزرگنمایی برخی رخدادهای سیاسی و اجتماعی ایران، عملیات روانی بی سابقه ای را کلید زده اند که سوار بر موج احساسات عمومی ملت ایران است و سعی دارند تا با دروغگو خواندن مسؤولان و رسانه های داخلی، مرجعیت رسانه ای را از درون کشور محو کرده و منابع رسانه ای خود را صرفا منابع موثق جلوه دهند.

محمد زاده با تصریح بر این که حکمرانی فرهنگی و حکمرانی مجازی در کشورمان به تحول اساسی نیاز دارد تا بتواند در برابر امواج سهمگین رسانه ای دشمن مقاومت کرده و کیان فکری جامعه امروز ما صیانت شود ولی غفلت ما از کار فرهنگی موجب شده تا عملا در این حوزه با چالش اقناع جامعه مواجه باشیم.

این استاد دانشگاه به توفیقات اخیر نظامی کشورمان در زمینه موشکی و پدافندی نیز اشاره و گفت: هزینه دشمن در برابر هرگونه اقدام نظامی بر علیه ایران بقدری بالاست که آنها این گزینه را کنار گذاشته و عملا از آن فقط برای چپاول کشورهای منطقه خلیج فارس استفاده می کنند و خودشان نیز می دانند که رشد دانش موشکی ایران به سطحی رسیده که این سامانه های پدافندی گرانقیمت اساسا کاربردی ندارد.

رشد برخی مولفه های قدرت، غرب را بهت زده کرده 

وی ادامه داد: دانش پهپادی ایران، دانش موشکی و نیز دانش پدافندی کشورمان به حدی از رشد و پیشرفت رسیده که غرب در برابر این توانمندی ها احساس ضعف می کند و می خواهد پشتوانه اجتماعی نیروهای مسلح ما را تضعیف کند اما نیروهای مسلح ما ذاتا برآمده از مردم هستند و ما بارها دیده ایم که در زمان بحران ها، همین سپاه و ارتش و بسیج در کنار مردم نوکری آنان را کرده اند.

این دکترای علوم سیاسی بیان داشت: کشورمان در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی با مشکلات و چالش هایی روبرو است و مسؤولان ما نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشند. فساد را باید از ساختار اداری و مالی کشورمان بزداییم و مسؤولان دست از زندگی کاخ نشینی بردارند و مردم دیگر رنگی از تبعیض لااقل در میان مسؤولان با خود نبینند و در عین حال اقتصاد کشور را ساماندهی کنند و ارزش را به پول ملی بازگردانند.

مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند و این روی امیدشان اثر گذاشته است

وی با بیان این که مشکلات اقتصادی در کشور دامن گیر شده و مردم قدرت خرید خود را به مقدار زیادی از دست داده اند و این موضوعی است که مسؤولان ما باید به طور مستمر در مورد آن با مردم سخن بگویند و برنامه های خود را برای مهار این وضعیت بیان کنند تا مردم به آینده امیدوار و احساس کنند که تلاش هایی برای این منظور در جریان است.

محمد زاده در ادامه گفت: مسؤولان ما باید زبان سخن گفتن با مردم را بیاموزند و به طور مستمر در مورد تلاش هایشان برای رفع مشکلات با مردم سخن بگویند و رسانه ها را نیز تقویت کنند تا با قدرت و انسجام بیشتری از توفیقات نظام سخن بگویند و با جریان رسانه ای معاند مقابله کنند.

سخن توأم با عمل صادقانه می تواند اعتماد را بازگرداند

وی اضافه کرد: سخن توأم با عمل صادقانه می تواند اعتماد را به جامعه ما بازگردانده و عملیات رسانه ای دشمن را بر علیه ملت - دولت ایران خنثی کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم تغییر در برخی از رویه ها در داخل کشور، لزوم مقابله جدی با فساد را یادآور شد و گفت: یکی از دلایل اعتماد بالای مردم به آیت الله رییسی، امید به ایشان در اقامه عدالت بود و لذا انتظار این است که این دولت با تمام توان خودش اولا به درستی و با پختگی در امور اقدام کند و ثانیا سعی کند تا ریشه فساد را در ه بخشی از دولت مشاهده کرد، بخشکاند./فارس

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار