دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اظهارات مادر کیان درباره مرگ فرزندش
فارس نوشت: خانم مولایی مادر کیان پیرفلک که در ایذه جان باخت، معتقد است فرزندش را ماموران کشته اند. او می گوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کرده اند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همان ها به ماشینشان تیراندازی کرده اند.

علم‌الهدی: این‌هایی که روسری از سر برمی‌دارند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند
علم‌الهدی امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با همان ابزار ۷۰ سال پیش توطئه خود را جلو ببرد، اظهار کرد: دشمن نمی‌داند که این مردم دیگر ملت ۷۰ سال قبل نیستند. این مردم، ملتی هستند که هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سر گذاشتند و با ۱۷ هزار شهید، منافقان ناپاک وابسته به اجانب را از کشورشان بیرون کردند و بنابراین، دیگر نقشه کودتای ۲۸ مرداد دوباره جواب نخواهد داد. در مقابل، این‌هایی هم که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟

فروش نوشیدنی الکلی در استادیوم‌های جام جهانی ممنوع شد
فروش نوشیدنی الکلی در ۸ ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر ۲ روز پیش از شروع این مسابقات، ممنوع شد.تصمیم ناگهانی قطر برای جلوگیری از فروش نوشیدنی الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در حالی است که این کشور به هنگام ارائه پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ با الزامات فیفا برای فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها موافقت کرده بود.

دانشگاه اصفهان: از ورود افراد غیر دانشجو به خوابگاه ها، جلوگیری بعمل آمد
روابط عمومی دانشگاه اصفهان با صدور اطلاعیه ای درباره حوادث شب گذشته، اعلام کرد که در جریانات خیابان رو به روی خوابگاه های این دانشگاه از ورود افراد غیر دانشجو، جلوگیری بعمل آمد.

ایسنا: استعفای شمخانی صحت ندارد
ایسنا نوشت: برخی خبر‌هایی که در خصوص استعفای دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کاملا کذب و بی اساس است.

سپاه: مسئول اطلاعات سپاه صحنه به شهادت رسید
اطلاعات سپاه استان کرمانشاه اعلام کرد: سرهنگ پاسدار نادر بیرامی، مسئول اطلاعات سپاه شهرستان صحنه توسط آشوبگران و اغتشاشگران در حین ماموریت به شهادت رسید.

تکذیب شایعه فوت پدر کیان پیر فلک کذب است
دیروز شایعه فوت پدر کیان پیر فلک، شهید خردسال حادثه ایذه را که در این حادثه مجروح شده است منتشر شد. داوود شلیل احمدی رییس بیمارستان گلستان اهواز، ضمن رد این ادعا و کذب خواندن خبر منتشر شده، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش کادر درمان وی بهبود نسبی یافته و از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده است و هشیاری مطلوبی دارد.

محکومیت پنج نفر از متهمان حوادث اخیر به اعدام
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند. ۱۲ نفر در بازدداشت و یک نفر با قرار تامین آزاد شده است. اقدامات لازم و بی وقفه برای شناسایی و دستگیری اغتشاشگران و به ویژه عاملین ادامه دارد و در صورت حصول نتیجه به سمع و نظر ملت عزیز ایران خواهد رسید. وی با اشاره به بررسی پرونده های حوادث اخیر اخیر اظهار کرد: تا کنون پنج نفر محکوم به اعدام شده اند، این احکام بدوی است و امکان اعتراض دارد و درصورت قطعی شدن اجرا خواهد شد.

توضیح پلیس درباره مرگ آیلار حقی، دختر جوان تبریزی 
ابراهیم محمودی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در پی مرگ دختر جوان تبریزی به نام آیلارحقی در محل گود‌برداری جنب برج شهران تبریز اعلام کرد: تا این لحظه 3 نفر از مرتبطین در این حادثه شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات پلیسی در حال انجام است. وی افزود: با بررسی مدارک و شواهد و مستندات در محل حادثه مشخص شده متوفی ازیک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است. محمودی در ادامه گفت: مردم عزیز به اخبار رسانه‌های ضد انقلاب توجه نکرده و اخبار از رسانه‌های موثق دنبال کنند.

توضیح اسلامی درباره لغو سفر گروسی به ایران
محمد اسلامی درباره این‌که گفته شده با سفر گروسی به ایران موافقت شده است، گفت: این سفر برای وقتی بود که از سیاست فشار استفاده نکنند، حرکت‌های سیاسی و آوردن عبارات غیرواقعی و غیرحرفه‌ای در شرایطی که گفت‌وگو وجود دارد و مذاکرات مسیر خودش را طی کرده است، در راستای همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که از نظر ما مردود است.

محسن رضایی: دو سه نفر از مسببان حادثه ایذه هنگام خروج از مرز ماکو دستگیر شدند
محسن رضایی در مراسم خاکسپاری شهدای حادثه ایذه اظهار کرد: دو، سه نفر از مسببان این حادثه تروریستی در حالی که می خواستند از مرز ماکو خارج شوند دستگیر شدند و در حال بازگشت به سمت اهواز هستند. مطمئن باشید هرکسی که در این حادثه دخالت داشته است هر که باشد و در هر سوراخی رفته باشد او را دستگیر خواهیم کرد و از او انتقام می گیریم.

ورود چند نیروی حافظ امنیت به کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیرا
جواد قناعتی مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: پیرو تعقیب یک فرد توسط نیروهای حافظ امنیت، چند نیروی مدافع امنیت وارد کتابخانه خوارزمی دانشگاه در مجاورت میدان نمازی که دانشجویان در حال مطالعه بودند، شده‌اند.

ادعای انگلیس درباره محاصره پهپادی یک کشتی در دریای عمان
ستاد عملیات تجاری نیروی دریایی بریتانیا مدعی شد که صبح دیروز یک پهپاد یک کشتی را در دریای عمان محاصره کرده است. این ستاد افزود که هیچ آسیبی به کشتی نرسیده و همه سرنشینان آن در سلامت کامل هستند.

بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره ایران
آمریکا و سه کشور اروپایی طرف برجام با صدور بیانیه مشترکی از تصویب قطعنامه در خصوص ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کردند. آنها گفتند تهران باید درباره ذرات اورانیوم شناسایی‌شده در سه مکان اعلام‌نشده توضیحات معتبر ارائه و از این فرصت برای همکاری با آژانس جهت فیصله دادن این مسائل استفاده کند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار