دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران:
دشمن قوای خود را برای پیروزی در جنگ مجازی تجهیز کرده است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: دشمن در جنگ حقیقی نتوانست حریف ایران بشود و اکنون تمام قوای خود را برای پیروزی در جنگ مجازی به‌کار گرفته است.
آوای خزر- آزاده بابانژاد: سردار محمدرضا نقدی عصر امروز پنجشنبه سوم آذرماه در سومین یادواره ۲۳۰ شهید رسانه کشور، با اشاره به دستاورد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمنان علیه ایران تحریم علمی انجام دادند و حتی دانشمندان ما را کشتند، اما ایران در مسابقه علمی از رتبه پنجاه و سوم به رتبه پانزدهم جهان رسید.

او از تحریم اقتصادی ایران هم گفت که بنا به گفته دشمنان نظیر آن نبوده‌است، اما دوازده سال گذشت و این اقتصاد پالایش شد و وابستگی آن به نفت و ارز کاهش یافت و آماده یک جهش شد.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران جراحی اقتصادی را باوجود مشکلاتی که داشت، عاملی در جهت تقویت و قدرتمند سازی بخش اقتصادی عنوان کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه دشمنان هر کاری کردند به در بسته خوردند و تحریم‌های آن‌ها جواب نداده است، گفت: آن‌ها امروز متکی به جنگ رسانه، تبلیغات و دروغ هستند، چون امیدی به دیگر عرصه‌ها ندارند، ارتش آمریکا در دوره‌ای اقتدار داشت، اما اکنون ناتوانی نظامی آن‌ها بروز و ظهور پیدا کرده است.

او ادامه داد: آمریکا و ایادی او هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کردند، اما این همه امکانات، جز افتضاح ثمری برای آن‌ها نداشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به حوادث اخیر در کشور، از نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در تبیین این حوادث گفت چرا که دشمن با تمام قوا در حال جایگزینی حق و باطل و راست و دروغ است.

سردار نقدی با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های گزاف وارد جنگ رسانه‌ای شده‌است، معتقد است: اگر با همان روحیه و مرام که در جنگ روانی دشمن، و در دفاع مقدس داشتیم، کار کنیم؛ قطعا پیروزی با ما است.

او ادامه داد: دشمن در جنگ واقعی نتوانست موفق شود و اکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در جنگ مجاز موفق شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان گفت: دشمن ابزار زیاد دارد، اما حرفی برای گفتن ندارد (خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد)، شما پیامی برخاسته از فطرت انسان دارید و مهمترین آن، ولایت فقیه است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار