دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵
معاون اقتصادی رییس جمهور:
دولت سیزدهم در حال شکستن دیوار‌های محاصره و تحریم است/تدوین سند اصلاحات پولی و مالی تا پایان ۱۴۰۱
معاون اقتصادی رییس جمهور در نخستین روز از سفر دو روزه خود به مازندران، گفت: دولت سیزدهم علاوه بر تلاش جهت تدوین اصلاحات پولی و مالی کشور تا پایان سال، در حال شکستن دیوار‌های محاصره و تحریم اقتصادی است.
به گزارش آوای خزر، محسن رضایی شنبه‌شب در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران با اشاره به حوادث اخیر در کشور، اظهار کرد: دموکراسی یک سکه دو رو است، یک روی آن مشارکت و انتخابات و روی دیگر آن مطالبه‌گری است؛ مردم اعتراضات و مطالباتی دارند و این طبیعی است.

او ادامه داد:، اما دخالت بیرونی‌ها در این حوادث، عجیب است چرا که به عنوان نمونه وقتی در فرانسه "جلیقه زردها" اعتراض می‌کردند، انگلیس، روسیه و آمریکا دخالت نکردند و اگر دخالت می‌کردند، فرانسه نابود می‌شد و یا در جریان کشتن آن سیاهپوست در آمریکا نیز هیچ کشوری دخالت نکرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در ایران اقتصاد، تجارت و سیاست ملی داشته باشیم، از مقاومت بیش از ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌ها گفت و اینکه با همه سختی‌ها و کارشکنی‌های دشمنان، مسیر پیشرفت را پله‌پله دنبال می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه دشمن با سوءاستفاده از مطالبه‌گری مردم به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، افزود: آن‌ها می‌خواهند ریسک اقتصادی و سرمایه‌گذاری را بالا ببرند تا نتیجه‌ای که از تحریم نگرفتند را در از این طریق بگیرند.

عضو ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در کشور، عنوان کرد: در زمینه تجارت، ترانزیت و سوآپ اقدامات خوبی انجام شده است که به زودی ثمرات آن را در جامعه خواهیم دید.

او با اشاره به مشکلات حوزه صادرات، اما از آغاز سایه روشن‌های نمایشگاه‌های کالا‌های ایرانی در قطر، روسیه و قزاقستان گفت که برای شناخت از ظرفیت‌های طرفین حائز اهمیت است.

رضایی از ساختار هزینه‌های دولت که زمانی ۴۰ درصد عمرانی و ۶۰ درصد جاری بود گفت و اینکه این هزینه‌ها در دولت قبلی تا ۹۰ درصد مصارف جاری و ۱۰ درصد بخش عمرانی رسید و مشکلاتی را ایجاد کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سند راهبردی اصلاحات پولی و مالی تا پایان سالجاری تدوین خواهد شد.

او همچنین درباره تفویض اختیارات به استانداران که مورد نظر فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: در مرحله نخست، حداقل اختیارات به استانداران داده می‌شود و در مراحل بعدی، تصمیم‌گیری جدیدی گرفته خواهد شد.

رضایی از اهمیت مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت و اینکه گزارشی از جمعبندی این جلسات برای معاونت اقتصادی ارسال شود.

معاون رئیس جمهور همچنین بر راه‌اندازی صنایع وابسته به کشاورزی و اولویت دادن به صنایع کشاورزی تاکید و بیان کرد: زنجیره ارزش در بخش کشاورزی با توجه به تولید انبوه مرکبات، کیوی، برنج و شیلات، باید کامل شود.  

رضایی با بیان اینکه از زمان صفویه تا کنون ایران تا به این اندازه از قدرت دفاعی برخوردار نبوده است، افزود: حتی در بیرون از مرز‌ها در حال برقراری صلح هستیم و با تروریست‌ها می‌جنگیم.

او گام دوم قدرت ایران را در مسئله اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: گرچه بیش از سی سال است که وارد جبهه اقتصادی (تحریم) شده‌ایم، اما تا فتح قله اقتصاد با قدرت به پیش خواهیم رفت.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در این دولت مردمی در حال شکستن دیوار‌های محاصره و تحریم اقتصادی هستیم.

عضو ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی – شانگهای، و ورود به بازار اوراسیا، از فراهم آوردن تمهیداتی برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه "بریکس" – قدرت‌های اقتصادی نوظهور خبر داد.

رضایی همچنین اعلام کرد: در دولت قبلی صادرات نفت به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، اما در همین آبان ماه گذشته، صادرات نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده است.

 او در پایان با اشاره به فعالیت تیم اقتصادی استانداری مازندران، از آن‌ها خواست تا همچون دوران دفاع مقدس خیزش جدیدی را آغاز کنند.

به گزارش آوای خزر، محسن رضایی صبح فردا از بندر امیرآباد بازدید می‌کند و پس از آن نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران حاضر می‌شود.     

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار