دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
محسن رضایی سفر خود به مازندران را شرح داد
محسن رضایی در سفر دو روزه خود به استان مازندران بازدیدی از ظرفیت‌های مهم صادراتی استان داشت؛ او در این سفر هم چشم‌اندازی از آینده کشاورزی ایران را دید، و هم مصمم شد که دغدغه فعالان اقتصادی در بخش‌های سرمایه در گردش و تعهدات ارزی را رفع کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: معاون اقتصادی رییس جمهور در پایان برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: اولا در این دو روز، مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران را پیگیری کردیم، تخصیص‌های خوبی در بخش‌های زیربنایی و تسهیلات صورت گرفته است.

او از جلسه مفصلی که با کارآفرینان بخش خصوصی استان داشت سخن گفت و اینکه آن‌ها در زمینه کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعت مباحث خود را عنوان کردند.

محسن رضایی میرقائد یکی از این موارد را "رفع تعهدات ارزی" عنوان و تصریح کرد: صادرکنندگان نمی‌توانند درآمد‌های ارزی را به قیمت واقعی در بازار بفروشند، این اتفاق (رفع تعهدات ارزی) می‌تواند هم درآمد‌های ارزی کشور را افزایش بدهد. بازدهی و سود فعالیت اقتصادی را بالا ببرد و از سوی دیگر نیز درآمد مردم را افزایش بدهد.

معاون اقتصادی رییس جمهور، موضوع و مطالبه دوم فعالان اقتصادی استان را "سرمایه در گردش" عنوان و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیاز دارد تا برای آنکه فعالیت اقتصادی خود را بیشتر کند و توسعه بدهد از سرمایه در گردش استفاده کند، لذا بانک‌ها باید پرداخت سرمایه در گردش به کارآفرینان را افزایش بدهند.

دبیر ستاد اقتصادی دولت ادامه داد: مسئله اشتغال و صنعتی شدن کشاورزی مازندران را نیز با استاندار مورد تاکید قرار دادیم. لازم است تا زنجیره ارزش به ویژه در شیلات و مرکبات استان مازندران شکل بگیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور درباره ۵۰۰ تن برنج اضافه که در انبار‌های مازندران مانده است، اظهار داشت: شب گذشته با ساداتی‌نژاد وزیر کشاورزی گفتگو داشتم که راه حلی پیدا کنند تا این برنج را وزارت جهاد یا بخرد یا بازار کشور را آماده کند تا زودتر به فروش برسد.

او همچنین اعلام کرد: درباره مرکباتی که روی درختان باقی مانده است نیز از وزیر جهاد کشاورزی خواستم تا راهکاری پیدا شود که این محصولات در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش برسد و ضایعات آن را کمتر کنیم.

 دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا همچنین اشاره‌ای به بازدید از بندر امیرآباد داشت و آن را یکی از بنادر کم‌نظیر در کشور توصیف کرد که راه‌آهن تا اسکله می‌آید و می‌تواند تبدیل به نخستین بندر حمل یکسره بار در ایران بشود، اما ظرفیت آن باید از ۳ تا ۴ میلیون تن در سال حداقل به ۱۰ میلیون تن در سال افزایش یابد و گفتیم که طرح خود را برای گسترش بندر بدهند تا در مرکز تصویب کنیم.

رضایی همچنین اشاره‌ای به بازدید خود از پایانه صادراتی "روماک گستر" داشت و اعلام کرد که کار بزرگی در این مجموعه صورت گرفته است و چشم‌اندازی از آینده کشاورزی ایران را می‌توان در این موسسه دید به طوری که نزدیک به ۳۰۰ تن گردش میوه‌ای و مرکبات در روماک گستر از سر باغ تا بازار‌های بین‌المللی را مدیریت می‌کند.

دبیر ستاد اقتصادی دولت که در بازدید از مجتمع خاویاری "قره برون" به عنوان آخرین برنامه سفر خود به مازندران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: کار بزرگی در این مجتمع انجام شده است، برای اینکه تولیدکننده بتواند به بازار‌های بین‌المللی صادرات داشته باشد نیاز به پایانه صادراتی دارد که بخشی از کار را جلو بردند. اکنون نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای تکمیل دارند.  

او ادامه داد: این‌ها (روماک و قره‌برون) از نقاط قوت مازندران است که می‌تواند جهش اقتصادی را در این استان افزایش بدهد.

به گزارش آوای خزر، محسن رضایی شنبه‌شب نشستی دو ساعته با فعالان اقتصادی استان مازندران داشت که دغدغه‌های خود را در بخش مرکبات و کیوی، برنج، شیلات و مسائل مالی و تعهدات ارزی عنوان کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار