دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پرویز برومند با قرار وثیقه آزاد شد
احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی فتح الله زاده با حضور در دفتر دادستان تهران در پیگیری پرونده پرویز برومند دروازه بان اسبق تیم استقلال، خواستار مساعدت قانونی و بررسی مجدد این پرونده شدند و دادستان تهران ضمن توضیح ابعاد پرونده، دستور آزادی وی را با قرار وثیقه صادر کرد.

قرارداد ۱۵ساله گازی قطر با آلمان
سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد که کشورش به توافقی درازمدت - دستکم ۱۵ سال - با آلمان برای صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به این کشور دست یافته است. وی افزود که کشورش از سال ۲۰۲۶ سالانه «تا دو میلیون تن ال ان جی» به ترمینال گازی برونزبوتل در شمال آلمان صادر خواهد کرد. قطر اخیرا با امضای قراردادی ۲۷ ساله متعهد به تامین گاز طبیعی مایع چین نیز شده بود.

واریز یارانه نقدی تا پایان سال ادامه دارد
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اجرای کالابرگ الکترونیکی در یکی دو استان به صورت آزمایشی شروع شده، گفت که اجرای کالابرگ الکترونیکی به امسال نمی‌رسد و واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه: در فضای دانشگاهی و بیمارستان‌ها نباید تسلیم وضعیت شویم
حجت‌الاسلام حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مواظب باشید فضای کشور شما را منفعل نکند. ما یاد گرفتیم تغییر بدهیم نه اینکه فضا ما را تغییر دهد. اگر رعایت حجاب در جامعه کمرنگ شده، در مراکز شما نباید این اتفاق بیفتد و چارچوب ها کمرنگ شود. در اوج فداکاری و خدمتگذاری باید بر سر اصول و چارچوب بایستیم. در فضای دانشگاهی و بیمارستان ها نباید تسلیم وضعیت شویم.

حضور گسترده نیروهای پلیس چین در پکن و شانگهای برای جلوگیری از اعتراضات
پلیس‌های چینی در پکن و شانگهای جهت جلوگیری از اعتراضات گسترده مردم علیه محدودیت‌های کرونایی که به اقتصاد ضربه زده و همچنین جهت توقف تعدادی از مردم که خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شده‌اند، در تعداد زیاد در خیابان‌ها مستقر شده‌اند. به گفته شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، پلیس چین تلفن همراه افرادی را که از محل‌های اعتراض عبور می‌کنند، بررسی می‌کند تا مطمئن شود که آیا این افراد از شبکه اجتماعی تلگرام و یا فیلترشکن استفاده می‌کنند یا خیر. استفاده از فیلترشکن‌ها در چین برای بسیاری از مردم غیرقانونی است و برنامه تلگرام هم در این کشور مسدود شده است.

سردار حاجی‌زاده: در وقایع اخیر بیش از ۳۰۰ جان باخته و شهید داریم
سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دانشگاه شهید رجایی گفت: در وقایع اخیر بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته و شهید داریم، چون دشمن را از خودی تشخیص ندادیم.

وضعیت دانشجویان احکام انضباطی دانشگاه فردوسی مشهد
ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده های آنان داشته است. او گفت در شورای بدوی انضباطی، برای ۳ دانشجو حکم اخراج پیشنهاد شده. او اضافه کرد که احکام صادره برای دانشجویان شامل تذکر کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک تا چند ترم بوده که همگی در مرحله بدوی است.

درخواست نمایندگان برای برخورد با «افراد سرشناسی که در «آتش فتنه» دمیده‌اند»
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از قول یک نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی با مسئولان قوه قضاییه خواستار برخورد جدی با افراد سرشناسی شدند که در ماه‌های اخیر در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه دمیدند.

وریا غفوری با قرار وثیقه آزاد شد
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: صبح امروز (سه شنبه هشتم آذر) وریا غفوری با اعزام از زندان به دادسرا و انجام آخرین تحقیقات قضایی از زندان آزاد شد. او از سوم آذر ماه در بازداشت به سر می‌برد.

درخواست تشکیل کمیته‌ای برای بررسی حادثه ۲۵ آبان سمیرم
اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی حادثه ۲۵ آبان در سمیرم شد و گفت که دادستان کشور با حداکثر رأفت اسلامی وضعیت بازداشت شدگان را تعیین تکلیف کند.

حذف ایران از جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با قبول شکست یک بر صفر برابر آمریکا از جام جهانی قطر حذف شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار