دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
در بررسی مشکلات محلات کمتر برخوردار شرق مازندران عنوان شد
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
۵ ماه پس از تحویل واحد‌های مسکن مهر نکا به مردم، فاضلاب از خانه‌هایشان بالا زد و حالا ۱۰۳ ماه از آن زمان می‌گذرد. ابلاغ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جهت احداث سیستم تصفیه فاضلاب، یک خبر خوب است. حالا دوندگی چهار ساله مدیر این شهرک برای نصب آسانسور بماند!
آوای خزرآزاده بابانژاد: ظهر پاییزی هشتم آذرماه، ساری را به مقصد شهرستان نکا ترک گفتیم، مقصد برای چندمین بار مسکن مهر نکا در غرب این شهرستان است.

مجتمع‌های مسکونی از دور مشخص است، برای خودش شهرکی است و دو سالی می‌شود که نامش را شهرک شهید سلیمانی نهاده‌اند. ۱ هزار و ۴۰۰ خانواری با جمعیت ۴ هزار و ۸۰۰ نفری در آن ساکن هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با همراهی فرماندار نکا، و تعدادی از مدیران کل یا نمایندگان دستگاه‌هایی که در مسکن مهر تکالیفی دارند، بازدید میدانی از مسکن مهر نکا داشت.

تیرماه امسال که استاندار مازندران را در مراسم کلنگ‌زنی ۵۰۰ واحد مسکونی در همین شهرک همراهی می‌کردیم؛ مناظر واضحی از وضعیت رهاسازی فاضلاب‌های خانگی را از نظر گذراندیم.

بازدید‌ها صورت گرفت و گرچه از نظر روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، نبود سیستم تصفیه فاضلاب "ابر مشکل" مسکن مهر نکاست، اما او در کنار آن، مشکلات اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و دیگر آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت عنوان کرد.

او در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر نکا دستوراتی برای هلال احمر، اورژانس اجتماعی، شهرداری، آبفا، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیروی انتظامی جهت رفع مشکلات شهرک داشت و تسریع در رفع مطالبات مردمی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را خواستار شد.
 
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
۳۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا ابلاغ شد

فرماندار نکا که با ترکیب "مناطق آسیب" مخالف است و به جای آن، مناطق کمتر برخوردار یا محله‌های کرامت را می‌پسندد؛ اظهار داشت: ساکنان مسکن مهر نکا افراد شریف و از قشر زحمتکش هستند که باید بیشتر دیده شوند.

عبدالرضا بابایی معتقد است؛ آسیب‌های اجتماعی در مسکن مهر نیز همانند سایر مناطق است، اما به این دلیل که در داخل شهر امکانات وجود دارد، این آسیب‌ها چندان محسوس نیست.

او با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته، پنج بازدید از مسکن مهر انجام شد، افزود: باید شاکر باشیم که نظام اسلامی چنین امکاناتی را برای مردم راه‌اندازی کرد و مسکن مهر نکا از مجتمع‌هایی است که با بلوک‌بندی مناسب ساخته شد.

نماینده عالی دولت در نکا اظهار داشت: با تحقیقاتی که انجام دادم؛ مشخص شد که دستگاه‌های مربوطه کار خود را به پایان نرساندند، مسکن و شهرسازی وقت (راه و شهرسازی فعلی) باید با مطالعه وارد عمل می‌شد و سیستم تصفیه فاضلاب در همان آغاز جای خود را به سپتیک می‌داد تا امروز مردم دچار نارضایتی و مشکل نباشند.

بابایی ادامه داد: اکنون براساس اعلام آبفا مازندران، ۷۰ میلیارد تومان برای تأسیس سیستم تصفیه فاضلاب و لوله‌کشی مجدد باید هزینه شود.

او با اعلام اینکه راه و شهرسازی آمادگی واگذاری زمین برای آغاز عملیات اجرایی سیستم تصفیه فاضلاب مسکن مهر نکا را دارد، گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این طرح ابلاغ شده است و به زودی کلنگ تصفیه‌خانه زده می‌شود.

جمع‌آوری نخاله‌ها و زباله‌های زمین ورزشی و تکمیل ساختمان رختکن، کمک به زنان توانمند و سرپرست خانوار جهت اجرای طرح‌های اشتغال خانگی و کارگاهی، ساماندهی فضای سبز، جوی آب، روشنایی معابر و فضاسازی از دیگر درخواست‌هایی بود که فرماندار نکا برای بهتر شدن شرایط اجتماعی شهرک شهید سلیمانی عنوان کرد.

رئیس شورای تامین شهرستان نکا همچنین تشکیل قرارگاه مشترک بین کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و راه و شهرسازی با نظم‌بخشی سپاه در خصوص نظام‌مسائل مسکن مهر نکا را خواستار شد.
 
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
۱۴۸ نفر در مسکن مهر نکا زیر چتر حمایتی بهزیستی هستند  

مدیرکل بهزیستی مازندران می‌گوید: مسکن مهر نکا ۱۴۰۰ خانوار ثابت و ۶۰ خانوار شناور دارد. جمعیت ثابت آن ۴ هزار و ۸۰۰ نفر و جمعیت شناور آن ۲۰۰ نفر هستند.

فریبا بریمانی این را هم اضافه کرد که ۱۴۸ نفر شامل ۷۶ مرد و ۷۲ زن از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند. ۵۰ خانم و ۵۰ آقا نیز زیر پوشش کمیته امداد هستند و در این شهرک، دو کودک کار شناسایی شده‌اند.

مهاجرپذیری و وجود خانواده‌هایی. از قومیت ترک و لر و فارس، خیانت، بالا بودن اعتیاد، توزیع مواد مخدر، و ازدواج سفید از عمده‌ترین مشکلات اجتماعی این محله است.

او البته از نیازمندی‌های شهرک شهید سلیمانی نکا گفت؛ اینکه باشگاه ورزشی و کتابخانه ندارد، پایگاه انتظامی ندارد. روشنایی معابر تکمیل نیست. تقریبا همه ساختمان‌ها آسانسور ندارند. وسایل ورزشی و پارک ندارد. از نظر بهداشتی نیز باتوجه به نبود سیستم تصفیه فاضلاب، وضعیت خوبی ندارد. ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد، دسترسی جوانان و نوجوانان به مواد مخدر بالاست.

مدیرکل بهزیستی مازندران، اما از سایه روشن‌های مسکن مهر نکا هم گفت؛ اینکه غالب آن‌ها افرادی نجیب و آبرومند هستند، ارتباط بین مردم و مسوولان محلی خوب است، اگر امکانات اشتغالزایی در اختیارشان باشد به طور ویژه زنان سرپرست خانوار در صنایع دستی و محصولات خانگی توانمند هستند.

بریمانی البته از اقدامات اورژانس اجتماعی هم گفت و اینکه خانه هلال باید در مسکن مهر نکا راه‌اندازی شود، پست بانک و دفتر پیشخوان دولت هم همینطور. اختصاص غرفه برای زنان سرپرست خانوار، ایجاد فضای سبز و تاسیس مهد کودک هم برای مسکن مهر نکا نیاز است.

جمعیت هلال احمر نکا نیز در مسکن مهر این شهر اقدامات خوبی را انجام داده است؛ در بخش درمانی، فرهنگی، آموزشی و توزیع بسته‌های معیشتی نیز در کنار دستگاه‌های حمایتی به جامعه هدف خدمات داده است.
 
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
فاضلاب مسکن مهر نکا ۵ ماه بعد از ساخت، بالا زد/ ۴ سال است برای آسانسور می‌دویم

آقای لطفی از مدیران مسکن مهر نکا می‌گوید: مشکلات خودمان را بار‌ها به نماینده مجلس، نماینده، ولی فقیه، و مسوولان استانی و شهرستانی اعلام کردیم و توقع داریم که ما را ببینند.

او ادامه داد: مسکن مهر نکا ۹ سال پیش ساخته شد و فاضلاب آن پنج ماه پس از ساخت بالا زد، برای نصب آسانسور که مردم پول آن را هم پرداخت کردند؛ اکنون چهار سال است که در دادگاه رفت و آمد داریم، ولی به نتیجه نرسیدیم.

(سلگی معاون استاندار: این ناکارآمدی‌ها ضربه به نظام است و سبب ناراحتی مردم می‌شود، اداره‌کل راه و شهرسازی باید پیگیر شود که چرا آسانسور نصب نشده و فرماندار نکا هم باید در اولین فرصت گزارشی از وضعیت آسانسور را ارسال کند)

نماینده اهالی مسکن مهر نکا می‌‍ گوید: با هزینه شخصی یک دفتر راه‌اندازی کردیم تا مطالبات مردم را رسیدگی کنیم، پیگیری می‌کنیم و صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد.

سر و سامان دادن به وضعیت زمین ورزشی و رختکن، روشنایی معابر، روشنایی پارک (بین شهرداری و راه و شهرسازی پاسکاری می‌شود)، و حصارکشی قسمت غربی شهرک شهید سلیمانی از دیگر خواسته‌هایی بود که آقای لطفی از زبان ساکنان این شهرک عنوان کرد.
 
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
طرح اجتماعی بهبود وضعیت مسکن مهر نکا ارائه شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از فرماندار نکا خواست تا ظرف ۲ هفته آینده یک طرح اجتماعی کاربردی در خصوص مسکن مهر را موضوع به موضوع و با اعتبار مورد نیاز به استانداری ارائه دهند تا بتوانیم مبلغ مورد نیاز را درخواست کنیم.

علی رجبی ادامه داد: در این طرح، مسئله فاضلاب شهرک نیز دیده شود.

پیگیری نصب آسانسور، استقرار کانکس نیروی انتظامی، نصب دوربین مداربسته، تکمیل ساختمان رختکن و فنس‌کشی زمین ورزشی (تامین چمن مصنوعی از سوی امور اجتماعی استانداری) از دیگر مواردی بود که مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران برای بهبود وضعیت مسکن مهر نکا ضروری دانست.

او همچنین در بازدیدی که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از محله مهرگان نکا در شرق این شهرستان داشت، به اقداماتی نظیر استقرار اورژانس اجتماعی، ساخت مدرسه هشت کلاسه، و پارک بازی در این محله اشاره کرد.

روح الله سلگی و هیات همراه با اتمام بازدید از مسکن مهر نکا، از محله مهرگان سرکشی کردند. این محله آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد. اعتیاد به انواع مواد مخدر و حتی مصرف آن به وضوح مشخص است.

به گفته فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران یک‌هزار تا یک‌هزار و پنجاه نفر ساکن مهرگان از قومیت‌های ترک، فارس و لر هستند.
 
ابلاغ  اعتبار ۳۰ میلیاردی به تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا/ دوندگی برای آسانسور مسکن مهر به سال چهارم رسید
 
او ادامه داد: ۱۵۰ خانوار این محله زیر پوشش بهزیستی و ۱۴۰ خانوار نیز جامعه هدف کمیته امداد هستند.

با توجه به مشکلات عدیده‌ای که مهرگان نکا دارد، از ساخت و ساز‌های نامناسب و غیرمجاز تا خرید و فروش آسان مواد مخدر، تقویت اقدامات فرهنگی اجتماعی در این منطقه حائز اهمیت است.

ضعف شهرداری در پاکیزگی محیطی و عدم فرهنگ‌سازی در این زمینه کاملا مشهود است.

به گزارش آوای خزر، محله مهرگان با جمعیت یک‌هزار نفری و شهرک مسکونی نکا با جمعیت ۴ هزار و ۸۰۰ نفری، در واقع یک بخش از شهرستان نکا را تشکیل می‌دهند که گرچه یکی در شرق و دیگری در غرب قرار دارد، اما حمایت و توانمندسازی آن‌ها در ارتقای شاخص‌های اشتغال، سلامت و امنیت اجتماعی شهرستان نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار