دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

مدیرکل آژانس: در بحث ایران، هنوز امیدوارم
رافائل گروسی در کنفرانسی در رم با بیان اینکه در بحث ایران، هنوز امیدوارم گفت: «به نظر نمی‌رسد که ما با ایران در مورد تعهداتش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدگاه مشترکی داشته باشیم». او اظهار داشت: «ما باید روابط با ایران را به ریل برگردانیم».او در عین جال گفت که غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران مساله پیش‌پاافتاده‌ای نیست؛ عواقبی خواهد داشت.

آغاز حوادث اخیر همزمان با سخنرانی رئیسی در سازمان ملل
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ما دقیقا همزمان با سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل در خیابان‌های تهران و ۲۲ استان کشور درگیر شدیم. رمز عملیات و زمان آن اینگونه بود که چند ساعت بعد در تمام دنیا می‌پیچد که چند هزار نفر در ایران تلفات گرفتیم. اما به فضل الهی و برکت وجود بسیجیان وقتی فرمانده سپاه دستور داد هیچ فردی از سلاح استفاده نکند، مجروح و شهید دادیم اما اجازه ندادیم اراده دشمن جاری شود که به نوعی جهاد کبیر بود.

بعد از ژاپن، کُره هم شگفتی‌ساز شد
در روز آخر دور گروهی جام جهانی فوتبال قطر تیم فوتبال کره‌ جنوبی بازی باخته برابر پرتغال را با پیروزی ۲ بر یک عوض کرد تا به دلیل گل زده‌ بیشتر نسبت به اروگوئه راهی دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ شود. اروگوئه با دو گل غنا را برده بود. در گروه هشتم هم برزیل با ترکیبی از بازیکنان ذخیره و اصلی یک بر صفر مغلوب کامرون شد. کامرون با وجود این پیروزی حذف شد زیرا سوییس در بازی همزان صربستان را سه بر دو برد و به همراه برزیل صعود کرد.

منشور اجتماعی دانشگاه شریف
شورای دانشگاه صنعتی شریف با توجه به وقایع دو ماه اخیر و با هدف ادامه کامل و بدون اختلال فعالیت‌های آموزشی - پژوهشی دانشگاه، با صدور بیانیه‌ای از تصویب «منشور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف» خبر داد. در این منشور درخواست شده که حق اعتراض دانشجویان به رسمیت شناخته شود و همین طور برای عبور از شرایط کنونی از رفع کلیه احکام ممنوع‌الورودی و محرومیت‌ها تا بکارنگرفتن نیرو‌های حراستی ناآشنا پیگیری و اجرا شود.

واکنش تازه به اخبار منسوب به رهبر انقلاب
مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشت: ‏علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به ‎رهبرمعظم انقلاب در ‎بولتن خبری یک مجموعه رسانه ای،به دلیل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح کند.

ادامه مسمومیت غذایی زنجیره‌ای دانشجویان
در پی حوادث هفته گذشته دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خوارزمی واحد کرج و صنعتی اراک شاید بتوان ادعا کرد، دانشگاه‌های کشور با یک بحران جدی یعنی موج مسمومیت غذایی دسته‌جمعی دانشجویان مواجه هستند.

یک ساعته تکذیبیه بدهید!
طبق اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی، صدور تکذیبیه پیرامون اخبار جعلی و تحریف شده در فضای مجازی از سوی دستگاه ذی ربط حداکثر ظرف مدت 60 دقیقه باید انجام شود.

جرم اعلام شدنِ خرید و فروش ارز در خیابان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تاکید که هرگونه خرید و فروش ارز با هر مبلغی در خارج از شبکه بانکی یا صرافی‌های مجاز و از طریق افرادی مانند دلالان و ... ممنوع است.

موافقت اتحادیه اروپا با سقف قیمت ۶۰ دلار برای نفت روسیه
اظهارات دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و سند مشاهده شده توسط رویترز حاکی از آن است که دولت‌های این بلوک با سقف قیمت ۶۰ در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه و همچنین مکانیزم تنظیمی برای حفظ قیمت نفت روسیه پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار، تقریبا به توافق رسیده اند.

انصراف بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن
باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت: در حالی دور جدید ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که به نظر می‌رسد برخی متقاضیان از پیشرفت این طرح ناامید شده‌اند. براساس این گزارش البته پیش از این بسیاری از متقاضیان اعلام کرده بودند که از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده‌اند چراکه هنوز بعد از گذشت یک سال از اجرای این طرح و همچنین واریز دو مرحله از آورده‌های ۴۰ میلیون تومانی خود، هنوز هیچ اقدامی برای ساخت این واحدها صورت نگرفته و تنها به مرحله شناسایی اراضی رسیده است.

دادستان کل کشور: پای فیلتر کردن‌ها ایستادم
منتظری، دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

انتقاد از ترکیب کمیته حقیقت‌یابِ حوادث اخیر
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کسانی که معترض هستند را به کمیسیون (حقیقت‌یاب) دعوت کنیم تا حضور فعال داشته باشند زیرا کمیسیون متشکل از ۴ سازمان و وزارت‌خانه به درد هیچکس نمی‌خورد و هیچ ارزش و کارکردی ندارد و یکجانبه نگری دارد در صورتی که باید ۲ جانبه باشد و ریشه‌ها را دریابند و مشکلات جامعه را حل کنند.او گفت: ۹۰ درصد کسانی که به خیابان آمدند معترض بودند و ۱۰ درصد اغتشاشگر.

نمی شد همان اول درباره مهسا امینی اطلاع رسانی شود
قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، افزود: طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد. وی یادآور شد: «یک دختر عزیزی در مرکز ارشاد یک دفعه به زمین می‌افتد و اورژانس خبر می‌کنند و سپس به بیمارستان منتقل می‌شود که کلا ۲ ساعت هم طول نکشیده در همین مدت یک خبرنگار وابسته به جریان رسانه‌ای خارجی خودش را به بیمارستان می رساند.»

سرمربی اولین تیم ملیِ قهرمان آسیا درگذشت
محمود بیاتی که نخستین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا را رقم زد، دار فانی را وداع گفت. او دو دوره هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و در سال ۱۳۵۱ به همراه تیم ملی در بازی‌های المپیک مونیخ حضور یافت.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار