دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
امروز با شور فاطمی و حمایت از ولایت می‌توانیم فتنه‌ها را برچینیم
ماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: با شور زینبی دفاع از حرم را به پیروزی رساندیم و در مقابل اغتشاش‌ها نیز با شور فاطمی و حمایت از ولایت می‌توانیم به پیروزی برسیم.
آوای خزر- زهرا شریفی: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی، پرهیزکاری و رعایت دستورات خداوند توصیه کرد و گفت: التزام ما به تقوای الهی بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است. وی با تاکید بر جدی گرفتن اقامه نماز، افزود: یکی از بهترین آثار نماز کبرزدایی است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در این روز‌ها یکی از محور‌های فتنه داخلی، حجاب زدایی و آزار کسانی است که می‌خواهند حجاب و چادر حضرت فاطمه (س) را حفظ کنند؛ در جنگ ترکیبی امروز، مسئله فرهنگ، چادر و عمامه را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه عمامه پراکنی و هجمه به عفاف و حجاب را از مظاهر جنگ ترکیبی و فرهنگی امروز است، گفت: اغتشاشگران از آثار جنایت عکس و فیلم می‌گیرند و برای بیگانگان می‌فرستند تا برایشان ویزا صادر شود درحالی که فرجام آن تباهی است.

آیت الله لائینی با تاکید براین که هیچ‌گاه از حمایت از دین، ولایت و حجاب دست برنخواهیم داشت، افزود: البته بدین معنا نیست که نهاد‌های امنیتی به وظیفه خود خوب عمل نکنند، امر به معروف و نهی از منکر باید به درستی انجام و برخورد‌های لازم صورت گیرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین را وظیفه اصلی برشمرد و از نهاد‌های امنیتی خواست تا با عوامل فریب خورده و آشوبگر مقابله کنند، افزود: همه دستگاه‌ها و مسئولان باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا زمینه و بهانه‌ای برای ناامنی وجود نداشته باشد؛ بخشی از آن‌ها معلول ناکارمدی و ترک فعل از سوی برخی نهاد‌ها است.

در دولت‌های گذشته قصور و تقصیر‌های فراوان را شاهد بودیم. آیت الله لائینی به نارضایتی برخی از کشاورزان اشاره کرد و گفت: امسال نیز وضعیت برنج و مرکبات با افت و رکود قیمت مواجه است و کشاورزان و باغداران از این وضعیت گلایه دارند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قیمت پایین مرکبات سبب شده تا برداشت آن برای کشاورزان و باغداران صرفه اقتصادی نداشته باشد، از مسئولان خواست برای بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی در استان برنامه‌ریزی داشته باشند و خرید و صادرات را در دستور کار قرار دهند. امام جمعه ساری ادامه داد: برخی از دلالان نیز در حال سوء استفاده هستند و محصول کشاورز را با نرخ پایین خریداری می‌کنند؛ باید خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله لائینی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی حقوق بشر گفت: شعار و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر با یکدیگر فرق می‌کند و در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته جنایت‌های زیادی انجام دادند و پرونده آن‌ها سیاه است و در اغتشاشات اخیر با شعار حمایت از حقوق بشر جنایت‌های زیادی مرتکب شدند.

وی ایثار و خودگذشتگی را مهم‌ترین اصل دانست و افزود: باید «ما نمی‌توانیم را باید به می‌توانیم تبدیل کنیم»، زیرا این موضوع سبب پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شده است.

آیت الله لائینی گفت: هر جا این معجزه را به کار بردیم رشد کردیم از سوی دیگر فرهنگ شیفتگی غرب و استفاده از لغات فرنگی را به فرهنگ اعتراض به غرب تبدیل کنیم، زیرا غرب در جنبه‌های انسانی و فرهنگی دچار انحطاط است و باید به خودمان بپردازیم.

امام جمعه ساری، ۱۶ آذر روز دانشجو را روز اعتراض به غرب و آمریکا دانست و گفت: فرهنگ اعتراض به غرب نماد انقلابی‌گری ما است، زیرا ما با شور حسینی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم. وی تاکید کرد: با شور زینبی دفاع از حرم را به پیروزی رساندیم و در مقابل اغتشاش‌ها نیز با شور فاطمی و حمایت از ولایت می‌توانیم به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار