دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
گزارش پلیس راهور و بازدید‌های میدانی حاکی از افزایش تعرفه آموزشگاه های رانندگی است اما وزارت صمت این موضوع را تکذیب می‌کند.

به گزارش آوای خزر، چند روز گذشته در باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی مبنی بر افزایش تعرفه آموزشگاه های رانندگی منتشر شد که دلیل آن گلایه مخاطبان و پلیس راهور فراجا از این اقدام بود، در این گزارش سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده بود که هزینه‌های کلاس‌های رانندگی غیرمتعارف درحال افزایش است و در ادامه هم سردار حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این موضوع گفت:  این افزایش تعرفه ها قطعا در مراجعه نکردن مردم به آموزشگاه ها تاثیر می گذارد، برابر آیین‌نامه اجرایی آموزشگاه‌ها تعیین هزینه‌های آموزش با اداره بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و پلیس اصلا دخالتی ندارد.

پس از این گزارش که با بازتاب های فراوانی روبرو شد؛ وزارت صمت این افزایش را در اقدامی تعجب آور تکذیب کرد؛ سوال اینجاست که آقایان مسئول در این وزارتخانه تا حالا یکبار به آموزشگاه های رانندگی مراجعه کرده اند که بسیار راحت این موضوع را تکذیب می کنند؟ مردم پس از چه گله دارند؟ این تعرفه گذاری ها که متولی آن هم وزارت صمت است با چه تدبیری انجام می شود؟ 

جالب اینجاست که با انتشار این خبر توسط وزارت صمت، مردم واکنش های زیادی داشتند و این واکنش ها را به صورت کامنت برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردند که تعدادی از آنها را مشاهده می کنید:

/

/

/

این نظرات مردمی موجب شد  مجدد موضوع  را پیگیری کنیم  تا وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت راحت از این دغدغه شهروندان نگذرد، در این راستا سرهنگ سیروس حس زاده  سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد که این تعرفه گذاری ها مستقیما زیر نظر وزارت صمت است و همیشه در جلسات ما، نماینده وزارت صمت هر استان و اتحادیه آموزشگاه های رانندگی حضور دارد.

وی تاکید کرد: همانطور که سردار هادیانفر و سردار حسینی اعلام کردند این تعرفه ها افزایشی است و باید برای آن تصمیم گیری شود و در وزارت صمت مورد بی توجهی قرار نگیرد.

علاوه بر این، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی سابق پلیس راهور فراجا و کارشناس ترافیک گفت: باید جوان ها را به قانومندی در  حوزه ترافیک دعوت کنیم گام اول فرهنگ سازی جهت مجوز رانندگی است که نیازمند هموار کردن مسیر است.

وی بیان کرد: آسان سازی زیرساخت ها و زمینه ها برای ثبت نام در کلاس های رانندگی لازم است انجام شود که یکی از بخش های آن هزینه است؛ باید تلاش شود تا هزینه ها به حداقل ممکن برسد.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: رانندگی بدون گواهینامه جرم است و تخلف نیست یعنی جریمه‌ای صورت نمی‌گیرد و برابر ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی، این راننده به عنوان متهم به مراجع قضایی معرفی می‌شود که بهتر است این قیمت کلاس‌ها کاهش پیدا کند.

کارشناس ترافیک یادآور شد: برای پیشگیری از جرم باید هزینه ها کاهشی شود تا مردم به راحتی در کلاس های رانندگی شرکت کنند.

بهتر نیست وزارت صمت نمایندگان خود را به صورت میدانی به این آموزشگاه ها ببرد تا به صورت حضوری مشکل مردم را ببینند و بشنوند؟ 

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها