دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:
ساخت 3 ماهواره ایرانی در سال 98/ همکاری فضایی با آذربایجان/ تهدید رسمی فضایی نداشتیم/ تروریسم اقتصادی آمریکا قابل پیش‌بینی نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 3 ماهواره ایرانی در سال 98 ساخته می‌شود، گفت: همکاریهای فضایی خوبی را با کشورهای مختلف دارم، تاکنون تهدید رسمی در این زمینه از سوی آمریکا نداشتیم اما به هر حال تروریسم اقتصادی آمریکا قابل پیش‌بینی نیست و به همین دلیل متناسب با آن اقداماتی انجام شده است.

ساخت 3 ماهواره ایرانی در سال 98/ همکاری فضایی با آذربایجان/ تهدید رسمی فضایی نداشتیم/ تروریسم اقتصادی آمریکا قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمدجواد آذری جهرمی در سفر به مازندران و شرکت در نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا گفته است ممکن است ارتباطات فضایی ایران تحریم شود، و اگر این اتفاق بیفتد برنامه وزارت ارتباطات برای مقابله با این موضوع چه خواهد بود؟ اظهار داشت: درباره اینکه آمریکا گفته ممکن است ارتباطات را تحریم کند؛  تاکنون چنین سیگنالی ارسال نکردند اما این مخاطره وجود داشته و برای این مخاطره برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه طبیعتا ارتباطات منطقه ای را توسعه دادیم و پیش بینی های لازم برای اینکه چنین تهدیداتی انجام شده است، افزود: خیلی نگرانی از این باب وجود ندارد، تاکنون چنین تهدیدی به صورت رسمی از جانب آنها نیست ولی تروریسم اقتصادی آمریکا قابل پیش‌بینی نیست و ما نیز متناسب با غیر قابل پیش‎بینی بودن آنها برنامه ریزی های خود را انجام دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما در واقع با کشورهای مختلفی که در حوزه فضایی فعالیت دارند در قالب سازمان بین المللی فضایی همکاری‌های نزدیک داریم بخصوص در سیل اخیر کمک‌های خیلی خوبی شد.

آذری جهرمی ادامه داد: تصاویر هوایی با کیفیت بالا در اختیار مدیریت بحران ایران قرار گرفت، در حال حاضر برای برآورد میزان خسارت از این تکنولوژی استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگاران درباره همکاری‌های فضایی، با بیان اینکه همکاری‌های بین المللی بسیاری در حال انجام است و یکی از فعالیت‌های ما ساخت ماهواره سنجشی مشترک با آذربایجان است، افزود: آذربایجان ماهواره سنجشی در مدار دارد، اما ما گام برداشتیم برای تولید ماهواره، و امیدواریم آنها را در مدار قرار بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال 3 ماهواره را آماده می کنیم و جزو 11 کشور در زمینه تکنولوژی ساخت ماهواره هستیم و علامنیم که دستاوردهای خود را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: تکنولوژی مسیری دو لبه است، در فرآیند توسعه علمی همواره ممکن است شکست‌هایی وجود داشته باشد اما در هر حال اینها پیشرفت است، علاقمندیم که ظرفیت‌های خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

آذری جهرمی بیان کرد: این ارتباطات برای محیط زیست، حفظ محیط زیست، منابع زیرزمینی و آبی، پایش، شناسایی آفات و بطور کلی در بحرانهای مختلف بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار