دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که مصرف جهانی زغال سنگ در سال جاری به دلیل قیمت بالای گاز بی سابقه است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از اسپوتنیک، آژانس بین‌المللی انرژی امروز دوشنبه اعلام کرد که مصرف جهانی زغال‌سنگ در مسیر افزایش ۱.۲ درصدی قرار دارد تا رکورد جدیدی در سال جاری ثبت کرده باشد.

این در حالی است که بازارهای جهانی انرژی شاهد نوسانات زیاد و بی اعتمادی نسبت به آینده هستند و آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که بحران اوکراین به شدت پویایی تجارت زغال سنگ، سطح قیمت‌ها و الگوهای عرضه و تقاضا را در سال ۲۰۲۲ متحول کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود اعلام کرد: در سال ۲۰۲۲ با مختل شدن جریان‌های تجاری سنتی انرژی و افزایش قیمت‌ها، بازارهای زغال سنگ به شدت تکان خورده است و انتظار می‌رود، تقاضا برای آن با رشد ۱.۲ درصدی به بالاترین حد خود برسد و برای اولین بار از مرز  هشت میلیارد متریک تن بالاتر رود.

این آژانس در گزارش «زغال سنگ ۲۰۲۲ » که در ۱۶ دسامبر منتشر شد، گفت که قیمت سوخت‌های فسیلی شاهد جهش قابل توجهی در سال جاری بود و گاز طبیعی بیشترین افزایش را نشان داده است.

آژانس بین المللی انرژی ادامه داد: این امر منجر به  دور شدن از استفاده از گاز به عنوان سوخت و افزایش تقاضا برای گزینه‌های رقابتی‌تر در قیمت‌ها از جمله زغال سنگ در برخی مناطق شد.

این منبع تاکید کرد که استفاده از زغال سنگ در تولید برق امسال کمی بیش از ۲ درصد افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود استفاده از زغال سنگ در صنعت بیش از یک درصد کاهش یافته باشد و این کاهش به دلیل کاهش تولید آهن و فولاد است.

با وقوع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی و اعمال تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور نیز جریان صادرات گاز خود به کشورهای اروپایی را کاهش داد تا اروپا در زمستان پیش‌رو با بحران کمبود گاز مواجه شود.

در نتیجه تنش سیاسی بین اروپا و روسیه در نهایت به بحران انرژی گسترده برای کشورهای اروپایی ختم شد و روس‌ها در بهار و تابستان سال ۲۰۲۲ صادرات گاز طبیعی خود به مقصد قاره سبز را ۸۰ درصد کاهش دادند.

همچنین بازگشت مجدد زغال‌سنگ به سبد سوخت اروپا یکی دیگر از راهکارهای جبران خلا گاز روسیه بوده است. با توجه به معاهدات بین‎‌المللی در حوزه محیط زیست، کشورهای اروپایی از سال ۲۰۱۵ ظرفیت زغال‌سنگ برای تولید انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش دادند، اما در حال حاضر استفاده از این سوخت بار دیگر در اروپا شدت گرفت و همین مسئله به افزایش ۱۵۷ درصدی قیمت زغال‌سنگ ختم شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها