دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
برخی از سلبریتی‌های بی‌بصیرت که شهرت خود را مدیون مردم هستند و در قبال آن مسئولیت اجتماعی دارند، آتش بیار معرکه شده و با رسانه‌های معاند هم صدا شدند و در مقابل حاکمیت تمام قد ایستاده‌اند.

سلبریتی‌های بی‌بصیرت؛ آتش‌بیار معرکهآوای خزر/ در روزهایی به سر می‌بریم که قشری از یک جامعه فرهنگی بدون آنکه اطلاعات و دانش دقیقی از موضوعی داشته باشند برای مشکلات کشور نسخه می‌پیچند و انتظار هم دارند که قاطبه مردم و حتی مسئولین آنها را همراهی کنند.

هنرپیشه هایی که هر اتفاقی در کشور رخ می‌دهد از سیاسی گرفته تا اجتماعی، ورزشی و ...خود را علامه دهر می‌دانند و بدون آنکه اطلاعات و فهم دقیقی درباره آن مساله داشته باشند نظر می‌دهند و هدایت نظرات مخاطبین خود را هم به دست می‌گیرند.

تاریخ هنر کشور هرگز از یاد نخواهد برد که یک جماعتی از سلبریتی‌ها در دوران ریاست جمهوری دولتهای مختلف برای کاندیداهای خود تبلیغ می‌کردند و نظرات غیر کارشناسی خود را برای هوادارانشان تحمیل می‌کردند.

در دوران کرونا هم یادمان هست که عده‌ای در روزهایی که کرونا چرخه زندگی مردم را مختل کرده بود به جای همدلی و همبستگی با مردم مطالبی را در صفحات فضای مجازی خود منتشر می‌کردند که بیشتر  بدبینی و ناامیدی در جامعه را پمپاژ می‌کرد.

امروز هم برخی از جماعت هنرپیشه که البته باید گفت بازیگرنماهایی که شهرت خود را مدیون مردم هستند و در قبال آن مسئولیت اجتماعی دارند آتش بیار معرکه شده و با رسانه‌های معاند هم صدا شده و در مقابل حاکمیت تمام قد ایستاده‌اند.

آنها در مقابل آشوبها و اغتشاشات اخیر کشور به جای روشنگری و تبیین واقعیت با رسانه‌های غربی و سعودی همراه شدند و با هشتگ های فرمایشی از آن سوی مرزها روایتهای وارونه را منتشر می‌کردند و مردم را تشویق به بیرون آمدن کردند و با اظهارات ناآگاهانه باعث آسیب به مردم و اموال عمومی و همچنین شهادت جمعی از بسیجیان و  نیروی انتظامی شدند.

آنها در این روزها هم بیکار ننشسته و برای مقابله با اعدام عوامل شرارت و آشوبگری، هشتگ «نه به اعدام» راه انداختند.

طبق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان، مال، ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط شود و همچنین مطابق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی؛ هر شخصی به طور گسترده مرتکب جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب و ... شود به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور باشد، مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

همچنین طبق ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی انجام دهد به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود؛ این نمونه بارز جرم سیاسی است.

با توجه به وجود این قوانین بازدارنده‌ که در مقابل رفتارهای خارج از عرف و قانون برخی سلبریتی‌ها و خواص قرار می‌گیرد این افراد که مخل امنیت و آرامش کشور می‌شوند باید متوجه باشند که هرگونه اظهارنظری در هر فضایی بدون ‌پاسخ نمی‌ماند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در برابر اینگونه رفتار سلبریتی‌ها نباید سکوت کند و برای حفظ منافع ملی کشور پاسخی جامع و قانونی به آنها دهد تا خود را در هر عرصه‌ای از کشور دانای کل ندانند./گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار