دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
فرماندار نکا:
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر نکا به‌زودی آغاز می‌شود
نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی به شرکت آبفای مازندران و موافقت محیط زیست استان برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک شهید سلیمانی (مسکن مهر سابق)، گفت: این طرح به‌زودی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
آوای خزرسعید منصوری: مجتمع‌های مسکن مهر نکا ۹ سال پیش ساخته شد و فاضلاب آن پنج ماه پس از ساخت بالا زد و باوجود پیگیری‌های اهالی این منطقه، اما هیچ اقدام عاجل و مهمی صورت نگرفت.

در یک سال گذشته بازدید‌های مختلفی از مسکن مهر نکا که دو سال است به شهرک شهید سلیمانی تغییر نام داده است، انجام شد و در سه ماه گذشته این بازدید‌ها به اوج خود رسید.

فرماندار نکا در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، اظهار داشت: مشکل فاضلاب شهرک شهید سلیمانی/ مسکن مهر سابق از آنجا آغاز می‌شود که در زمان ساخت این شهرک دقت لازم توسط طراحان و همچنین پیمانکار در خصوص حفر چاه‌های فاضلاب صورت نگرفت و با توجه به اینکه سطح آب در آن منطقه بالا بوده می‌بایست تدابیر لازم اندیشیده می‌شد.

دکتر عبدالرضا بابایی می‌گوید: با توجه به مشکلاتی که گزارش شده بود؛ بازدیدی را به اتفاق فرمانده سپاه نکا از شهرک داشتیم و مشکلات مردم را از نزدیک دیدیم. بلافاصله جلسه‌ای را با مدیرعامل آب و فاضلاب و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در فرمانداری نکا برگزار کردیم.

او ادامه داد: متعاقب آن نیز استاندار مازندران در مراسم کلنگ‌زنی مسکن ملی در شهرک شهید سلیمانی نکا، از برخی مناطق آن بازدید داشتند و ایشان هم از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات موجود در حوزه فاضلاب قرار گرفتند و دستور پیگیری دادند.

فرماندار نکا اظهار داشت: با دستور استاندار و با پیگیری نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای را در وزارتخانه با دکتر جعفری معاون وزیر و رئیس سازمان آبفای کشور داشتیم و در آنجا درخواست کردیم که برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

بابایی با اعلام اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده، بودجه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شد که ۳۰ میلیارد تومان ابلاغ داشتیم، افزود: اخیرا نیز با پیگیری‌های انجام‌شده زمینی از طرف مسکن و شهرسازی به شرکت آب و فاضلاب مازندران تحویل داده شد.

او در پاسخ به اینکه آیا پاسخ محیط زیست را با توجه به اینکه طرح‌ها باید دارای پیوست محیط زیستی باشند، دریافت شده است یا خیر، گفت: پاسخ محیط زیست نیز مثبت بوده و مشکلی وجود ندارد و به زودی مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه در این شهرک را خواهیم داشت.

فرماندار نکا در پایان گفت: تلاش داریم با توجه به مشکلاتی که نبود تصفیه‌خانه فاضلاب برای اهالی شهرک شهید سلیمانی ایجاد کرده است؛ بتوانیم در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات مردم را در این منطقه با احداث سیستم تصفیه‌خانه حل کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
خدا قوت به فرماندار پر تلاش که در مدت کمتر از یک سال اقدامات خوبی در شهرستان نکا داشته
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار