دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
علی بابایی کارنامی:
«توسعه» پیآمد بها دادن به جامعه نخبگانی است/ نمی‌توان استان‌ها را با قوانین مشترک اداره کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان استان‌ها را با قوانین مشترک اداره کرد، به افتتاح اندیشکده حکمرانی در مازندران اشاره و اظهار کرد: رسیدن به توسعه و توفیقات لازم در کشور، پیامد بها دادن به جامعه نخبگانی است.
آوای خزرسعید منصوری: امروز ۲۹ آذرماه، اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان مازندران با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، جمعی از اساتید دانشگاه و جامعه نخبگانی مازندران، و همچنین معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افتتاح شد.

در حاشیه این رویداد اجتماعی، نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در سطح استان‌ها برای رشد و توسعه اقتصاد ملی مد نظر است این است که استا‌ن‌ها را نمی‌توان با یک قانون اداره کرد.

علی بابایی کارنامی ادامه داد: مخصوصا استان‌های شمالی به ویژه مازندران قوانین و راهبرد‌های خاص خود را می‌طلبد.

او با بیان اینکه بحث ایالتی اداره‌کردن استان‌ها پیشتر مطرح شده بود، گفت: ما به لحاظ ساختار‌های سیاسی نمی‌توانیم شرایط چنین چیزی را فراهم کنیم، اما می‌شود با مدل‌سازی از این روش‌ها استفاده کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در همین راستا پیرو هماهنگی که با رییس مجلس داشتیم؛ از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم که اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری را در سطح استان‌ها افتتاح کند تا اندیشمندان و نخبگان استانی با پیشنهادات و طرح موضوع با مباحث کارشناسی در این مراکز حکمرانی، پس از مدتی به نتایجی برسیم.

بابایی کارنامی بیان کرد: با پیگیری مجمع نمایندگان در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی ساختار مجلس و دولت که باید اقداماتی را انجام بدهند، اندیشکده حکمرانی در مازندران نیز افتتاح شد.

او اظهار داشت: حتما خروجی این کار را در چند سال آینده خواهیم دید؛ چون وقتی به جامعه نخبگانی و اهل اندیشه و ایده، اجازه بازگوکردن نظرات کارشناسی را بدهیم، انگیزه آن‌ها برای حل مشکلات و ارائه راهکار‌های عملیاتی و مدل‌های مدیریتی بیشتر می‎شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مازندران با چالش‌هایی در حوزه کشاورزی، دریا و جنگل مواجهیم؛ باید مشخص کنیم در برنامه هفتم چه اقدامی صورت بدهیم که از این ظرفیت‌های خدادادی استفاده کنیم، این‌ها را نخبگان جامعه باید بگویند و یکی از مسیر‌های آن نیز در همین اندیشکده‌های حکمرانی است.

او در پایان گفت: اگر به نخبگان و اندیشمندان بها بدهیم؛ حتما در آینده، کشور به توسعه و توفیقات لازم خواهد رسید و در استان مازندران نیز چالش‌ها یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، در پایان مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مازندران به عنوان چهارمین اندیشکده استانی کشور، حکم اعضای شورای علمی این اندیشکده، با حضور علی فرهادی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و عضو شورای راهبردی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری، تقدیم آن‌ها شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها