دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
امام جمعه موقت ساری تاکید کرد:
ضرورت گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه
امام جمعه موقت ساری بر ضرورت گسترش سواد رسانه‌ای و فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران، نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزکاری توصیه و تقوا را سبب گشایش در کار و نصرت الهی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ایمان یکی از بالاترین گوهر و جوهر حیات انسانی است، عمل و تسلیم را از نشانه‌های ایمان برشمرد.

امام جمعه موقت ساری به شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) اشاره کرد افزود: حجاب و پوشش حضرت زهرا(س) نشانه ایمان او بوده است ما نیز باید اینگونه باشیم؛ اینطور نباشد به برخی مسائل دینی ایمان داشته و به برخی دیگر نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی ادامه داد: اگر جریان‌های دینی در جامعه کم‌رنگ شود اولین نقطه انحراف در آن جامعه پدید خواهد آمد و جریان نفاق میدان‌دار می‌شود.

وی به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: این اغتشاشات آسیب‌های زیادی به اقتصاد و فرهنگ جامعه زده است.

خطیب نماز جمعه ساری حفظ مرز جغرافیایی را مسئله مهمی دانست و یادآور شد: در این اغتشاشات تجزیه‌طلبی مورد هدف بوده است اما انقلاب اسلامی با تقدیم شهدا توانسته به خوبی از این مرز و بوم حفاظت کند.

وی با بیان اینکه دیانت دومین هدفگذاری دشمنان بوده است، افزود: بیشتر افرادی که دستگیر شدند دارای سابقه جرم و جنایت بودند و سعی داشتند دیانت مردم و ملت را نشانه گیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی با بیان اینکه ولایت فقیه و امامت و زعامت رهبری یکی دیگر از نشانه‌گیری‌های اغتشاشگران بوده است، گفت: آنها در پی این بودند که ولایت فقیه را در جامعه کم‌کارکرد معرفی کنند اما کور خواندند و مردم همواره پشتیبان و رهرو ولایت فقیه بوده‌اند.

وی به رشد سوادآموزی در جمهوری اسلامی اشاره و اعلام کرد: میزان سواد جامعه در کشور بیش از ۹۰ درصد و در استان مازندران ۹۹ درصد است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به نقش زنان در پیشرفتهای کشور، افزود: بیش از ۳۴ درصد از اعضای هیات‌های علمی را بانوان و بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در کنکور از دختران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: اگر چه بی‌سوادی در جامعه ریشه‌کن شده است اما در سواد رسانه‌ای و فضای مجازی عقب هستیم که نیاز است تا سازمانی در این حوزه تاسیس شود.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش نیروهای حفاظت امنیت پرواز اشاره کرد و ضمن قدردانی از آنها، امنیت پرواز را مرهون تلاش‌های این عزیزان دانست.

حجت الاسلام حسینی به حجم ترافیک در شهرهای استان بویژه مرکز استان و نبود زیرگذرهای مناسب در فضای شهری اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان در کاهش ترافیک شد.

انتهای پیام/زهرا شریفی

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار