دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱
دیدگاه/
مسوولان تشکل های محیط زیست باید تایید صلاحیت شوند
برخی از جوانان به دام تشکل های محیط زیستی می افتند که هدف آنها اقدامات آشوبگرانه است لذا تاکید می شود که مسوولان تشکل های محیط زیستی تایید صلاحیت شوند.

آوای خزر: سازمانهای مردم نهاد تاثیر زیادی در سرنوشت کشورها دارند، این مجموعه ها دارای اساسنامه معین هستند و در مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دانش‌آموزی، خانواده و دانشجویی و اصناف، فعالیت دارند.

متاسفانه در سال‌های اخیر NGO های متعددی در بخش محیط زیست شکل گرفته که با بررسی های انجام شده، تعداد اندکی از آنان واقعا به دنبال فعالیت و فرهنگ سازی در این حوزه هستند. تعداد زیادی از این NGO ها تحت پوشش فعالیت زیست محیطی، اهداف فرعی مد نظر خود را دنبال می کنند که می توان کنشگری سیاسی را از شاخص ترین آن ها دانست.

بخش اعظمی از آنها صرفا فصلی بوده و استفاده انتخاباتی دارند و بخشی دیگر کارکرد سیاسی امنیتی؛ که در حوادثی مانند آشوب های اخیر نهایتا به دنبال افزایش بحران هستند. این موضوع در اغتشاشات ماه های گذشته به‌خوبی خود را نشان داد.

برخی مدعیان حافظ محیط زیست در برخی شهرهای استان با سوءاستفاده از شرایط کشور، رسما و علنا ضمن زیر پا گذاشتن اساسنامه خود و با اغوای جوانان عضو این تشکل ها موجب تحریک و تشویق آنان برای حضور در اغتشاشات همراه با اقدامات مجرمانه علیه امنیت ملی شدند.

نتیجه این اتفاقات و تغییر رویه این سمن ها موجب ایجاد خسارت و آسیب به برخی از اعضای جوان و ناآگاه آن به ویژه پس از برخورد طبیعی قوه قضائیه شده است. حتی ممکن است به دلیل اقدامات تخریبی مانند تعرض به کلانتری، مساجد، ماموران انتظامی، تهیه و توزیع کوکتل مولوتف و ... آینده برخی از این جوانان و نوجوانان با تشکیل پرونده در محاکم قضایی و ‌‌‌... دچار اختلال و چالش شود‌.

اتفاق ناگواری که مسبب اصلی آن را می توان افرادی دانست که با سوء استفاده از احساسات پاک جوانان آنان را به این مسیر می کشانند.

لذا جهت جلوگیری از این روند و حمایت و حفاظت از جوانان و نوجوانان عضو این تشکل ها، نهادهای ذی صلاح باید صلاحیت مسئولان این تشکل ها را مجددا به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده تا ضمن جلوگیری از وقوع اقدامات منفی علیه جامعه، مشکلاتی را هم برای اعضای کم تجربه خود به بار نیاورند.

روابط عمومی فرمانداری کلاردشت

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار