دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
فرماندار نکا:
نماینده عالی دولت در شهرستان نکا می‌گوید: حماسه ۹ دی‌ماه؛ ایستادگی و پیروزی کلیدواژه "بصیرت" بر "تقلب" بود که در نهایت نیز بساط فتنه را برچید.
به گزارش آوای خزر، دکتر عبدالرضا بابایی در سخنرانی ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در جمع نمازگزاران شهرستان نکا بیان کرد: مردم مازندران در اقدامی خودجوش در زمانی که کشور نیاز به فضای روشنگری داشت هشتم و نهم دی ماه ۱۳۸۸ به خیابان آمدند و با رهبر انقلاب، آرمان‌های شهدا و ارزش‌های اسلامی میثاقی دوباره بستند.

او ادامه داد: حماسه ۹ دی‌ماه ایستادگی و در نهایت پیروزی کلیدواژه بصیرت در برابر کلیدواژه "تقلب انتخاباتی" بود که آب را بر آتش‌افروزی دشمن ریخت و بساط فتنه را برچید.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان اینکه قطار پیشرفت کشور با سرعت در حال حرکت است و دشمنان با "ایران قوی" مشکل دارند، تصریح کرد: دشمن در حالی که وساطت می‌کرد تا ایران را برای نشستن پای میز مذاکره متقاعد کند، به یکباره اتفاقاتی در داخل کشور رخ می‌دهد که ورق برمی‌گردد.

بابایی ادامه داد: قرارگاه فتنه در آمریکا، انگلیس و اسراییل و با فعال‌شدن اتاق فکر‌های خارجی و داخلی فعال شد و متاسفانه فرصتی که برای نظام اسلامی شکل گرفت، دستخوش آسیب شد.

او بیان کرد: در فتنه ۸۸ نیز دیدیم؛ کشوری که می‌رفت تا یک قدرت بلامنازع در جهان باشد، ماه‌ها عوامل آشوب، این سرزمین را به اغتشاش کشیدند و بالاخره در عاشورای ۸۸ وقتی مردم متوجه شدند که ماجرا چیز دیگری‌ست، به صورت خودجوش به میدان آمدند و از دستاورد‌های انقلاب دفاع کردند.

رئیس شورای اداری نکا با طرح این سوال که آیا فتنه فقط به ما خسارت زد یا فرصت‌هایی را فراهم کرد؟ به این سخن از سردار شهید قاسم سلیمانی گریزی زد که باید از دل بحران‌ها فرصت خلق شود و این چنین شد که در ۹ دی ۱۳۸۸ از دل بحران و فتنه‌ای که دشمن ایجاد کرد فرصت‌های زیادی خلق شد و یکی از آن‌ها پالایش افراد بوده است.

این مسوول با بیان اینکه دشمن، دشمنی خود را علنا اظهار می‌کند و دست از کینه‌توزی بر نمی‌دارد، تصریح کرد: آمریکا در سند استراتژیک امنیت ملی خود، سه چالش اصلی شامل چین، روسیه و ایران را متوجه خود می‌داند و ایران را نه به عنوان یکی از "کشور‌های خودکامه" بلکه صراحتاً با نام جمهوری اسلامی ایران، یک چالش ذکر می‌کند.

او ادامه داد: از نظر ایالات متحده آمریکا؛ ایران نه‌تن‌ها مخالف آمریکاست بلکه روسیه و چین را با خود همراه کرده است و امروز نزدیکی چین و روسیه با ایران برای آمریکا یک تهدید است.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه شیطان بزرگ معتقد است که تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ تکلیف مشخص خواهد شد، افزود: دو اتفاق در نظم نوین جهانی پیش‌بینی می‌شود؛ اینکه آمریکا کدخدای جهان خواهد شد و یا اینکه دچار افول خواهد شد؟!

بابایی با بیان اینکه آمریکا و اسراییل روز به روز به افول خود نزدیک‌تر می‌شوند، گفت: آن‌ها تلاش دارند تا پنج گام اساسی را بردارند؛ یکی اینکه ایران را از محوریت در منطقه دچار مشکل و نهایتاً خارج کنند، اغتشاشات در داخل ایران را رقم بزنند، اجماع بین‌المللی علیه ایران را به وجود بیاورند، بحث حقوق بشری را مطرح کنند و جنگی که آمریکا دنبال می‌کردند را معتبرسازی کنند.

او در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید در خصوص وقایع و تحلیل‌های روز  دقت لازم را داشته باشیم. اگر بصیرت باشد؛ دشمن نمی‌تواند بین مردم و امام جامعه فاصله ایجاد کند، گرچه دشمن در طول این سال‌ها با همه تلاش‌ها، شکست خورده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها