دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
استاندار مازندران سهمیه استان را در زمینه ساخت مسکن ملی در سال جاری ۳۸ هزار واحد ذکر کرد.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور در دهمین جلسه شورای عالی مسکن استان افزود: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت موجود دولت سیزدهم در تلاش برای تأمین سرپناه افراد فاقد مسکن است تا بخش اعظمی از مشکلات این بخش از جامعه را مرتفع کند.

وی از مازندران باتوجه به شرایط محیطی به عنوان استان ویژه در زمینه اجرای این طرح ملی نام برد و ادامه داد: وجود زمین‌های کشاورزی که امکان تغییر کاربری آنها وجود ندارد از جمله مشکلات خاص مازندران برای اجرای این طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود که باعث شده تا برای تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح با مشکلاتی مواجه باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: گسترش ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن به خصوص جوانان موجب ایجاد امنیت روانی برای خانواده‌ها می‌شود و برای محقق شدن این مهم فراتر از قوانین و چارچوب‌ها به دنبال یافتن راهکارهایی هستیم تا این طرح به طور کامل عملیاتی شود.

وی به پیگیری‌های ملی برای رفع مشکلات اجرای این طرح به عنوان بخش دیگری از کارها برای استفاده تمام قد از ظرفیت‌ها نام برد و گفت: برای این منظور پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز بلند مرتبه سازی انجام می‌شود تا از همان میزان زمین‌هایی که برای ساخت و ساز وجود دارد به نحو احسن استفاده شود و جهش قابل توجه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رقم زده شود.

حسینی پور از اعطای مشوق‌هایی به بخش خصوصی فعال در حوزه مسکن از جمله پیمانکاران و انبوه سازان خبرداد و ادامه داد: این مشوق‌ها می‌تواند در بخش خصوصی این انگیزه و رغبت را ایجاد کند که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال‌تری داشته باشند و این طرح را رونق بدهند.

وی گفت: با توجه به علاقمندی مردم مازندران به مسکن خودمالک دولت ارائه مشوق‌هایی به این شیوه ساخت مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته استاندار مازندران سیاست‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی به شهرداران در بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است که یکی از گام‌های مؤثر در طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها می‌بایست در ستاد نهضت ملی مسکن فعال شوند و طرح نهضت ملی مسکن می‌بایست اولویت اول فرمانداران باشد و در سایه تعامل و طرح و برنامه مناسب این طرح اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی غفلت‌های از گذشته در حوزه مسکن مازندران رخ داده است که می‌بایست جبران شود، افزود: علاوه بر پیگیری‌ها و اقداماتی که ذکر شده برای پاسخ به تمایل روستاییان برای ساخت مسکن می‌بایست تلاش شود تا به این رغبت و انگیزه روستاییان برای باقی ماندن در فضای روستا پاسخ دهیم.

استاندار مازندران سهمیه این استان در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ را ساخت حدود ۳۸ هزار واحد مسکن اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن قوانین و دستور العمل هایی اتخاذ کرد و دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با آگاهی کامل نسبت به این دستور العمل ها راهکارهایی برای حل گره‌های موجود در این حوزه اتخاذ کنند.

حسینی پور افزود: مجموعه مسکن ملی در استان مازندران باید با حضور فعال بخش خصوصی راه اندازی شود و همچنین می‌بایست منابع بخش خصوصی در این طرح لحاظ شود و مجموعه دستگاه‌های اجرایی پیرامون طرح نهضت ملی مسکن باید ابتکار عمل و راهکار ارائه کنند./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار