دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
رییس حوزه هنری مازندران:
«مشق مادر» آغازی برای معرفی و حمایت از بانوان خلاق
رییس حوزه هنری مازندران می‌گوید: همایش «مشق مادر» بهانه‌ای شد تا بهتر و بیشتر به معرفی بانوان خلاق استان مازندران بپردازیم چرا که آن‌ها در تمامی عرصه‌ها به ویژه هنر فاخر و متعهد، استعدادها و توانمندی‌های بالایی دارند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و روز زن، با ابتکار جمعی از خوشنویسان استان قزوین در استانی که مهد خوشنویسی ایران است، همایش "مشق مادر" به صورت سراسری از ساعت ۱۵ با حضور خوشنویسان خانم برگزار شد.

در مازندران نیز این رویداد فرهنگی هنری از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به طول انجامید و بانوان خوشنویس آثار خود را ارائه دادند. آثار برتر به دبیرخانه مرکزی در قزوین ارسال و داوری می‌شوند.  

رییس حوزه هنری مازندران در حاشیه همایش مشق مادر به خبرنگار ما می‌گوید: بانوان موفق، سرافراز، قدرتمند، خلاق و اهل فکر در کشور زیاد داریم، اما به‌نظرم در حوزه بانوان کمتر کار شده است.

مهدی معصومی ادامه داد: محفل امروز هنرمندان خوشنویس زن در استان نشان از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالای بانوان دارد و به این استعداد‌های بالنده و متعهد ایران‌زمین که با نجابت، عفت، اندیشه و نگاه زیبا به خلق آثار ارزشمند می‌پردازند، به‌خود می‌بالیم.

او بیان کرد: همایش مشق مادر بهانه‌ای شد برای اینکه در ادامه فعالیت‌های حوزه هنری به معرفی بانوان خلاق استان مازندران بپردازیم چرا که آن‌ها در تمامی عرصه‌ها به ویژه هنر فاخر و متعهد، خوش درخشیدند.

رییس حوزه هنری مازندران معتقد است؛ حمایت از توانمندی‌های بانوان هنرمند هم به ایجاد انگیزه برای کار‌های بهتر و بیشتر، هم به ایجاد رغبت در سایر بانوان که از این محافل دور هستند و هم به ایجاد نشاط و ترویج هنر در  درون خانواده‌ها می‌انجامد.

معصومی با اشاره به حضور دختر ۹ ساله خوشنویس در جمع هنرمندان که در این سن کم قدرت قلم خوبی داشت، می‌گوید: از این دختران با استعداد، توانمند و با انگیزه در استان و کشور کم نداریم و باید بستری برای حضور و رشد آن‌ها از طریق این محافل فرهنگی هنری را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه هنر بهترین ابزار و زبان برای بیان حقایق جامعه است، افزود: از اینرو می‌طلبد که همه دستگاه‌های فرهنگی با هم‌افزایی و تعامل با یکدیگر اتفاقات خوبی را در استانی که سرشار از آداب، رسوم و آیین‌های متعدد است، رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ما، همایش مشق مادر در گالری سوره حوزه هنری مازندران با حضور ۱۶ بانوی خوشنویس از شهر‌های ساری، بابل، جویبار، و قائمشهر با درجات ممتاز و فوق ممتاز، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها