دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از کسب اولین جام خود به عنوان سرمربی این تیم، از شاگردانش به خاطر نمایش تماشایی‌شان برابر رئال مادرید تمجید کرد.

به گزارش آوای خزر، ژاوی هرناندس سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از پیروزی 3 بر یک (یکشنبه) شاگردانش برابر رئال مادرید در ریاض عربستان در فینال سوپرجام اسپانیا که اولین قهرمانی او به عنوان سرمربی کاتالان‌ها را رقم زد، گفت: مطمئناً بیشتر از رئال مادریدی که جام‌های بیشتری از ما دارد، به این جام نیاز داشتیم. من بیشتر برای بازیکنانم بسیار خوشحالم تا برای خودم. آنها شایسته این قهرمانی بودند چون خیلی تلاش کردند و تیمی فوق‌العاده ساخته‌اند.

ژاوی افزود: برنامه بازی‌مان عالی اجرا شد و بازیکنان به خوبی آن را درک کردند. گاوی، پدری و فرانکی هر سه عالی بودند. ما به دنبال سلطه بر حریف بودیم. دمبله دوباره خودش را پیدا کرد و آرائوخو هم عالی بود. در کل از همه بازیکنانم راضی‌ام.

سرمربی کاتالان‌ها درباره رمز پیروزی تیمش برابر رئال تأکید کرد: بازی مقابل رئال را باید به شیوه‌‌ای خاص کنترل کرد. ما هم می‌بایست راه‌های خطرساز شدن آنها را می‌بستیم و اشتباهات و توپ‌های لورفته‌مان را به حداقل می‌رساندیم چرا که در سبک بازی ما این فاکتور به اندازه یک جام مهم است.

گاوی ستاره بی‌چون و چرای میدان بود و عنوان ارزشمندترین بازیکن را هم از آن خود کرد. ژاوی درباره هافبک هجومی 18 ساله تیمش که یک گل زد و دو پاس گل داد، گفت: نمی‌دانم درباره او چه بگویم. فقط می‌دانم زمانی که او نمی‌تواند بازی خودش را انجام دهد واقعاً کامم تلخ می‌شود. او واقعاً بازیکن خارق‌العاده‌ای است. او ذاتاً‌ یک فرمانده و رهبر است. اشتیاق فوق‌العاده برای بازی دارد. با اینکه فقط 18 سال دارد، اما آنقدر با شخصیت است که می‌تواند تیم را سر و سامان بدهد. گلش هم که فوق‌العاده بود.

ژاوی در پایان به بازی‌های پیش روی تیمش اشاره داشت و عنوان کرد: حالا وظیفه من است که تیم را برای آینده بسازم. اگر توانسته‌ایم به فینال برسیم و رئال مادرید را شکست دهیم، پس باید بتوانیم همین کار را هم مقابل سئوتا در جام حذفی وختافه در لالیگا انجام دهیم و اجازه نداریم در باد این پیروزی بخوابیم.

بارسلونا با فتح قاطعانه ال‌کلاسیکو قهرمان سوپرجام اسپانیا شد./تسنیم

 

انتهای پیام/1005

 
برچسب ها: بارسلونا ، ژاوی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار