دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
سازمان جهانی بهداشت پس از اینکه دولت چین اعلام کرد از ابتدای ماه دسامبر (اوائل آذر) حدود ۶۰۰۰۰ نفر در اینکشور به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند، از این کشور خواست اطلاعات بیشتری درباره موج شیوع کروناویروس در این کشور منتشر کند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از آسوشیتدپرس این اعلام در روز شنبه نخستین آمار رسمی مرگ‌های مربوط به کووید در چین از هنگامی بود که دولت این کشور با وجود افزایش شیوع بیماری به ناگهان سیاست‌های سختگیرانه ضد کرونا را کنار گذاشت. این وضعیت باعث شد سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها از چین بخواهند اطلاعات بیشتری درباره شیوع کرونا در این کشور منتشر کند و چند کشور از جمله آمریکا و کره جنوبی کنترل‌هایی را بر مسافران ورودی از چین اعمال کردند.

دولت چین اعلام کرد در فاصله ۸ دسامبر تا ۱۲ ژانویه ۵۵۰۳ نفر به علت نارسایی تنفسی ناشی از کووید-۱۹ درگذشته‌اند و ۵۴۴۳۵ نفر که دچار سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها همراه با کووید-۱۹ بوده‌اند، نیز فوت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای  گفت این اعلام «به ما امکان دست یافتن به درک بهتری از وضعیت اپیدمیولوژیکی می‌دهد.» بر اساس این بیانیه، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم قبریسوس تلفنی با ما شیائووئی، وزیر بهداشت چین صحبت کرده است.

بر اساس این بیانیه، سازمان جهانی بهداشت تقاضا کرده است که این نوع اطلاعات مشروح همچنان با این سازمان و عموم مردم به اشتراک گذاشته شود.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرده است که فقط مرگ‌های رخ داده در بیمارستان‌ها شمارش می‌شود و به این ترتیب افرادی که در خانه می‌میرند در ارقام فعلی به حساب نیامده‌اند. این کمیسیون هیچ ذکری از اینکه آیا این ارقام روزآمد می‌شوند یا نه یا چه هنگامی این کار انجام می‌شود، نکرده است.

یک مقام بهداشتی چین با توجه کاهش ۸۳ سه دردی در شماره روزانه افرادی که به کلینیک‌های تب مراجعه می‌کنند پس از نقطه اوج در ۲۳ دسامبر، گفت «وضعیت اضطراری ملی از قله خود عبور کرده است.»

این گزارش با بیش از دو برابر کردن شمار رسمی تلفات کووید-۱۹ در چین مجموع شمار مرگ‌های ناشی از پاندمی کرونا در این کشور را از سه سال پیش هنگام ظهور کروناویروس در شهر مرکزی ووهان به ۱۰۷۵۵ مورد می‌رساند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار