دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
رییس اداره فرهنگ و ارشاد نکا اعلام کرد؛
دائمی‌شدن اکران فیلم‌های روز سینما در نکا به‌شرط استقبال مردم+ مهمترین برنامه‌های فرهنگی‌هنری فجر ۴۴ در نکا
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با اعلام مهمترین برنامه‌های فرهنگی‌هنری این شهرستان در دهه فجر امسال، از اکران انیمیشن سینمایی "لوپتو" خبر داد که در صورت استقبال مردم نکا، اکران فیلم‌های روز سینما در این شهرستان، دائمی می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا به عنوان یکی از ادارات عضو ستاد دهه فجر این شهرستان، عهده‌دار مسوولیت سه کمیته رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، همچنین هنر و هنرمندان است.

مهدی روحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت که علاوه بر این، از سوی اداره‌کل تابعه نیز مسوولیت کمیته کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد بر عهده ادارات ارشاد است.

او با اشاره به برگزاری ششمین نشست ستاد دهه فجر شهرستان نکا که در واقع آخرین هماهنگی‌ها بین مسوولان کمیته‌ها انجام شد، اعلام کرد که یکی از برنامه‌های شاخص، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با همکاری هنرمندان صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نگارخانه این اداره است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا می‌گوید: نمایشگاه هنر‌های تجسمی نیز از ۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه با عنوان "قاب انقلاب" در نگارخانه این مجموعه میزبان علاقمندان است.  

روحی اعلام کرد که از ۱۰ تا ۲۱ بهمن‌ماه نیز هر شب نمایش شاد و موزیکال ویژه کودکان در سالن آمفی تئاتر اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در دو روز نیز سه همایش "توسعه فردی و توسعه زندگی" به صورت رایگان برای عموم مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد که زمان این برنامه روز ۱۶ بهمن‌ماه از ۱۵ تا ۱۷ و در همین روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و برای روز ۱۷ بهمن‌ماه نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

روحی با اشاره به عدم بهره‌مندی نکا از سینما، می‌گوید: از سال ۱۳۷۸ که شهر نکا سیل ویرانگری را شاهد بود، خسارت بالایی نیز به سینما وارد شد و از آن سال به بعد این مکان به شکل مخروبه مانده است و با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفت؛ مالکان هنوز به نتیجه واحدی برای راه‌اندازی آن نرسیدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با بیان اینکه خلأ سینما را با راه‌اندازی "سینما سیار" پُر کردیم، ادامه داد که پیش از کرونا چند ماهی اکران فیلم را داشتیم، اما پس از آن به دلیل اعمال محدودیت‌ها، این روند متوقف شد، اما پس از محرم امسال اکران فیلم آغاز شد.

این مسوول اظهار داشت که به مناسبت دهه فجر، برای روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه هفته جاری، مقرر شد تا انیمیشن سینمایی "لوپتو" ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا اکران شود.

او ادامه داد: برای پنج‌شنبه هفته آینده نیز در تلاش هستیم تا فیلم "بخارست" یکی از فیلم‌های پر مخاطب فعلی سینما‌های ایران، نیز در نکا با کیفیت بالا، اکران شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، این را هم به گفته‌اش افزود که اگر اکران فیلم‌ها با استقبال مردمی در این شهرستان روبرو شود، اکران فیلم به صورت منظم خواهد بود.

روحی در پایان گفتگو اعلام کرد: نمایش خیابانی، کافه ۵۷، نمایشگاه کتاب، سفیران زینبی، مجموعه جشن‌های چهل و چهارمین سالگرد انقلاب، یادواره شهدای صنعت، و تجلیل از فرهیختگان علمی و اخلاقی ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر دستگاه‌های عضو ستاد دهه فجر نکا به صورت همکار، به اجرا می‌گذارد.

به گزارش آوای خزر، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و طی دهه فجر، به گفته عبدالرضا بابایی فرماندار نکا، ۴۷ پروژه به ارزش ۴۲۱ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار