دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعلام‌کرد؛
فعالیت بیش از ۲۵ هزار مربی و داور در مازندران/ کسب ۳۲ نشان المپیک و پارالمپیک توسط ورزشکاران مازندران
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مربیان و داوران ورزشی مازندران به ۲۵ هزار و ۳۵۸ نفر افزایش یافت.
زهرا شریفی -آوای خزر: عادل عالیشان سرانه ورزشی استان مازندران را قبل انقلاب ۷ صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون این فضا به ۸۶ صدم مربع افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر ۵۵۶ مکان ورزشی به متراژ تقریبی۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع در استان مازندران داریم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: سرانه ورزشی استان مازندران در مجموع با احداث اماکن ورزشی توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی در این استان ۱.۳ دهم متر مربع است.

وی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه؛ هدف برنامه ۱.۲ دهم مربع بوده که از هدف تعیین شده یک دهم مربع جلوتر هستیم.

عالیشان به حوزه ورزش همگانی در طول انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: مشارکت ورزش همگانی در بخش آقایان و بانوان قبل از پیروزی انقلاب صفر بوده است، اما هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد بانوان و بالغ بر ۳۵ درصد آقایان در ورزش همگانی مشارکت دارند.

وی شمار مربیان و داوران در مازندران را قبل از انقلاب کمتر از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون این تعداد به ۲۵ هزار و ۳۵۸ نفر افزایش یافته است.

عالیشان یادآور شد: به دلیل نبودن خدمات بیمه‌ای آمار دقیقی از ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای قبل از انقلاب وجود ندارد، اما هم‌اکنون استان مازندران از ۱۷۰ هزار نفر ورزشکار آماتور و حرفه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ورزشکاران مازندران سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مدال ورزشی در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی، جهانی، آسیایی و المپیک‌های مختلف برای استان مازندران به ارمغان می‌آورند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از ارائه خدمات همچون وام، کمک‌های مادی در قالب تسهیلات بانکی، وام‌های بلاعوض و کم‌بهره به باشگاه‌های خصوصی خبر داد و افزود: ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

عالیشان تعداد رشته‌های ورزشی قبل از انقلاب در استان مازندران تنها ۲۶ رشته عنوان کرد و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه به ورزش در حال حاضر مازندران دارای ۵۲ هیات استانی فعال و بیش از ۱۱۰ سبک در رشته‌های مختلف ورزشی است.

وی شمار هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی را ۸۵۰ هیات اعلام کرد و افزود: این در حالیست که قبل از انقلاب ۹۰ هیات بوده است. عالیشان به برگزاری رویداد‌های ورزشی در سطح بین‌المللی و جهانی اشاره کرد و گفت: مازندران در همین مدت برگزار کننده مسابقاتی اعم از کشتی، والیبال، تور دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، کشتی جام جهانی بوده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: تاکنون ۳۲ نشان المپیک و پارالمپیک در رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، والیبال نشسته، فوتبال هفت نفره و رشته‌های مختلف دیگر توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار