دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
دیدگاه/ آزاده بابانژاد
پیروزی بزرگ، رفع تهاجمات اقتصادی است
پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، تنها گوشه‌ای از فتوحات این سرزمین است، اما موفقیت بزرگی که باید رقم بخورد و جشنی ناتمام به‌پا شود؛ پیروزی در نبرد اقتصادی است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ زمان ورود روح الله موسوی خمینی رهبر ایران به تهران است. این ورود پس از ۱۵ سال تبعید صورت گرفت و طی آن مردم زیادی از شهر‌های مختلف کشور خود را به تهران رساندند و مسیر فرودگاه مهرآباد تا گلزار شهدا را گلباران کردند.

با نظر مثبت ۹۸.۲ درصد از مردم به جمهوری اسلامی ایران، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در این کشور پایان یافت و مسیر جدیدی برای ایران با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران به رهبری روح الله خمینی که مردم او را امام لقب دادند، گشوده شد.

با وجود تهدیدات و ترور شخصیت‌ها و به صورت عملی نبرد نظامی علیه کشور و تغییر شکل این جنگ با تحریم اقتصادی، ترور دانشمندان و تحرکات کورکورانه که همچنان ادامه دارد، اما جمهوری اسلامی ایران – گرچه سخت و طاقت‌فرسا –، اما برای رسیدن به ایران قوی با پشتیبانی مردمان همیشه بیدار و بابصیرت چه در دوران حیات امام راحل و چه اکنون با رهبری داهیانه آیت‌الله خامنه‌ای؛ عزتمندانه و مقتدرانه در تلاش است.

مشکلات اقتصادی سالهاست که بر گرده ملت سنگینی می‌کند و مردم خواهان رفاه اجتماعی و اقتصادی به معنای واقعی هستند، با شیوع اپیدمی کووید ۱۹ اوضاع اقتصادی جهان و ایران وارد مرحله جدید و سختی شد.

حوادث اخیر در کشور که سبب ریزش‌ها و رویش‌های زیادی شد؛ نشان داد که در گذر از مراحل سخت، انسان‌های صبور، متعهد، بصیر، و بیدار، صف خود را از انسان‌های عجول، مسوولیت‌گریز، ناآگاه و بی‌تفاوت و به خواب‌زده، جدا کرده‌اند.

اما دولت در مقابل قاطبه مردم که پایبندی به نظام اسلامی و یا پایبندی به ایران را همچنان حفظ کرده‌اند، وظایفی دارد. دولت باید زیرساخت‌های مناسب را حتی در این وانفسای اقتصادی و تحریم‌ها به هر نحوی که شده فراهم سازد و اقشار مختلف را راضی کند.

انجام اقدامات مقطعی و مسکّن نه‌تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه کشور را وارد مسیر‌ها و گردنه‌های سختی می‌کند که برون‌رفت از آن سخت و زمان‌بر است.

امروز در آغاز چهل و پنجمین سالگی عمر انقلاب و جشن تولد چهل و چهار سالگی آن، مردم از زمامداران می‌خواهند که هم سنگ صبور آن‌ها باشند و هم به مطالبات آن‌ها پاسخ دهند.

گرچه مردم می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ۵۷ به موفقیت‌های مهمی در زمینه‌های علمی دست یافته است و در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه و جهان، از امنیت بالا برخوردار است و از این جهت نیز مدیون نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی هستند، اما مطالباتی هم دارند.

دولت و کارگزاران کشور به خوبی می‌دانند که دغدغه اصلی ملت ایران مسائل اقتصادی است؛ بازار آشفته و قیمت‌های نجومی از اقلام اساسی و ضروری یعنی مواد غذایی گرفته تا بازار بی‌سامان مسکن و خودرو نیاز به اصلاح دارد.

قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد و این روند، ملت را کلافه کرده است، بزرگتر‌ها نگران آینده فرزندان خود هستند و کوچکتر‌ها از آینده‌ای مبهم در هراسند و این نگاه، نیاز به بالا زدن آستین دولتی‌ها و مجلسی‌ها دارد.

ملت به درجه‌ای از درک، تأمل و تحمل رسیده است که حتی صحبت‌های امیدوارکننده را تحلیل و تفسیر می‌کند و می‌داند کدام سخن درست است و کدام از سر ناگزیری مطرح می‌شود، لذا نتیجه بازی کردن با احساسات و اذهان مردم و سکوت خفته، این است که در جایی به فریاد تبدیل می‌شود و این، برای نظام خوشایند نیست.

جنگ اقتصادی، قطعه‌ای از پازل دشمن در نبرد ترکیبی است و حتی نباید از اخبار رفع تحریم در شرایطی که هنوز ناامنی اقتصادی پابرجاست؛ خوشحال بود.

اینک در چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران خواستار رفاه اجتماعی در همه ابعاد هستند و این خواسته طبیعی مردمان هر کشور از زمامداران است.

رفع تهاجمات و دغدغه‌های اقتصادی ملت ایران در گرو ثبات اقتصادی و اعمال برنامه‌های بنیادین در این زمینه است تا ملت به حق خود یعنی زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه دست یابند و این تنها پیروزی بزرگ برای کشور است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار