دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
فرمانده سپاه گلوگاه خبرداد؛
اجرای ۵۵۰ ویژه‌برنامه توسط سپاه گلوگاه در فجر ۴۴
فرمانده سپاه شهرستان گلوگاه گفت: ۵۵۰ ویژه برنامه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط نواحی و پایگاه‌های بسیج محلات و مساجد این شهرستان با حضور مردم برگزار می‌شود.
علی‌اصغر فتوحی - آوای خزر: سرهنگ سید حسن یوسفی در گفتگویی به مناسبت دهه مبارکه فجر و اعلام برنامه‌های این ایام، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی ایران از یک سو نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین و  از سوی دیگر سرآغاز شکست‌های استکبار جهانی در منطقه و جهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز الگوی انقلاب اسلامی ایران مورد توجه و علاقه ملت‌های مظلوم در سراسر جهان قرار گرفته و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه گلوگاه با اعلام اینکه به مناسبه دهه فجر، بیش از ۵۵۰ ویژه برنامه در گلوگاه برگزار می‌شود، افزود: این ویژه برنامه‌ها با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد محلات و با حضور فعال مردم مومن و انقلابی شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم هزار جریب یکی از برنامه‌های شاخص دهه فجر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های آبرسانی در مناطق کم برخوردار و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی با محوریت سپاه و با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی شهرستان از ویژه برنامه‌های مهم دهه فجر انقلاب اسلامی در گلوگاه است.

سرهنگ یوسفی خاطرنشان کرد: هشت نفر از اساتید مجرب، فعالان فرهنگی و رسانه‌های انقلابی از فرصت دهه فجر برای برای تبیین و تشریح اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در پایگاه‌های مقاومت و مساجد شهرستان گلوگاه استفاده خواهند کرد.

فرمانده سپاه گلوگاه همچنین از رایزنی با بسیج سازندگی استان برای ایجاد اشتغال و توسعه مشاغل خانگی در حوزه دامپروری، کشاورزی، تولید قارچ و مشاغل خانگی  برای ۵۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان خبر داد.

وی افزود: سهمیه شهرستان گلوگاه برای ایجاد اشتغال، ۵۰ نفر بوده که با رایزنی به عمل آمده با بسیج سازندگی استان تعداد تسهیلات به ۵۰۰ نفر افزایش یافت که با دو سال تنفس تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد به متقاضیان واجد شرایط اعطا خواهد شد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اجرای طرح "رهنمون" در راستای تامین سلامت جامعه عمومی شهرستان در بین اقشار کم برخوردار و توسعه شهرستان به‌خصوص مناطق کوهستانی هزار جریب گفت: ۱۰ پزشک فوق تخصص و جامعه متخصص بسیجی شهرستان گلوگاه با حضور در مناطق کوهستانی هزار جریب با ویزیت رایگان خدمات شایسته‌ای همراه با داروی رایگان، عینک و اعزام به مراکز درمانی را خواهند داشت.

فرمانده سپاه گلوگاه ادامه داد: حضور کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان در روستا‌ها و ارائه خدمات جهادی کشاورزی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام الله دهه فجر خواهد بود که با انجام مشاوره و آموزش‌های رایگان کشاورزان زحمتکش روستا‌ها را یاری خواهند رساند.

وی همچنین در خصوص اردو‌های راهیان نور با ضروری خواندن آن، تصریح کرد: این برنامه شاخص احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است.

سرهنگ یوسفی ادامه داد: ایجاد ارتباط عمیق بین نسل سوم و چهارم با نسل‌های اول و دوم انقلاب امری بسیار مهم و حیاتی برای استمرار نظام است که در این راستا هفته پیش ۸۸ نفر از دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب در خرمشهر اعزام شدند و کاروان بعدی از دانش آموزان در ۱۲ اسفند در این مناطق حضور خواهند یافت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلوگاه در پایان این گفتگو اظهار داشت: مسجد محوری و پایگاه محوری رویکرد مهم برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال است و جهاد تبیین، جهاد خدمت رسانی و جهاد امید آفرینی در برنامه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها