دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
استاندار مازندران:
روستا‌های اقتصادمحور تشویق می‌شوند
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که روستا‌های تولیدکننده و اقتصاد محور استان مورد تشویق قرار می‌گیرند، این تشویق‌ها شامل تسهیلات و ارائه امکانات است.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: نخستین همایش متمرکز دهیاران استان مازندران به همت دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری، امروز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در سالن همایش نیاوران ساری با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

در این مراسم، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای یک همگرایی بزرگ برای استان باتوجه به برنامه‌ها و ماموریت‌هایی که در پیش داریم، باشد.

او با اعلام اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران داریم، افزود: به برکت انقلاب خدمات راه، برق، گازرسانی، پوشش اینترنت، تلویزیون و ... وارد روستاها شده اما متاسفانه مهاجرت روستاییان به شهرها را داشتیم.

استاندار مازندران، عدم تثبیت و نهادینه‌ساختن اشتغال در روستاها را سبب این مهاجرت عنوان و اظهار کرد: در برنامه‌ای که در مازندران از بدو ورود حسب سیاست‌های دولت سیزدهم در دستور کار قرار دادیم، احیای اقتصاد روستاها با برنامه‌ریزی درست بود.

حسینی‌پور بیان کرد: در همین یکسال، خدماتی که به طور ویژه در راه، آبرسانی و آسفالت داشتیم، با تمام سال‌های دولت‌های گذشته قابل قیاس است.

او با اشاره به تعطیل‌شدن تولید در برخی روستاها، تصریح کرد: سیاست‌هایی که برای فعال‌کردن روستاها در نظر گرفتیم این بود که نیازمندی‌های آنها چیست و به دنبال احصا آنها رفتیم و برنامه‌های تولیدی را متناسب با آب، زمین، خاک و نیروی انسانی روستاها مورد توجه قرار دادیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه نخست تولید را در ۱۴ محصول دارد، ادامه داد: ناپایداری تولید و عدم برندینگ شدن محصولات و همچنین وجود موانع صادراتی سبب شد که همین امسال در صادرات داخلی و خارجی مرکبات مشکل داشته باشیم.

حسینی‌پور گفت که بر اساس رویه سنتی، بسیاری از کشاورزان و دامداران با کوچکترین فعل و انفعالاتی در آب و هوا و اقلیم دچار چالش می‌شوند لذا تصمیم بر این شد که دهکده‌های کشاورزی و دامداری ایجاد شود.

او با بیان اینکه روستاییان باید کار و تلاش را شکل بدهند، اظهار داشت: باید ببینیم؛ ۶۴ بخش مازندران براساس خاک و آب، چه ظرفیت‌هایی قابلیت برندینگ شدن دارند.

ظرفیت‌سازی در روستاها مورد توجه باشد

استاندار مازندران گفت که ۲ هزار واحد ۱۰۰ رأسی دامپروری(گاوداری صنعتی) را با حمایت بخش خصوصی(شرکت کاله) دنبال می‌کنیم تا بتوانیم هم به افزایش شیر و لبنیات در استان و هم کاهش وابستگی به سایر استان‌ها برای تامین شیر کارخانجات لبنی برسیم.(پالایشگاه شیر مازندران مواد اولیه خود را از ۲۲ استان دیگر تامین می‌کند)

او همچنین گفت که شرکت کاله پذیرفت تا بحث آموزش دامپروری صنعتی را نیز برعهده بگیرد و حتی برای جمع‌آوری شیر از سراسر استان، همچنین تامین خوراک دام نیز تعهد داد.

حسینی‌پور با بیان اینکه کارخانه چوب و کاغذ مازندران مواد اولیه خود را از روسیه وارد می‌کند، افزود: با زراعت چوب در روستاها می‌توانیم بخشی از نیازهای استان در این بخش را تامین کنیم.

او بیان کرد: در نوروز امسال ۲۰ میلیون نفر شب اقامت در استان داشتیم و مسافران نیز در ۱۵ روز نوروز، ۳۲ هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های کارتخوان استان خرید داشتند.(کارت کشیدند)

استاندار مازندران به ظرفیت بوم‌گردی در روستاهای استان نیز اشاره کرد و از دهیاران خواست که در این زمینه، ظرفیت‌های مهم را احصا کنند.

او البته این را هم گفت که روستاها باید فرهنگ اصیل خود را حفظ کنند و تحت تاثیر فرهنگ گردشگران و خانه دومی‌ها قرار نگیرند.

حسینی‌پور اظهار داشت: هر روستایی که سهم خود را در تولید و اقتصاد بالا ببرد، در ارائه تسهیلات و امکانات، برای آنها تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

او در پایان بیان کرد که این همایش آغاز یک راه است و امیدواریم روستاهای مازندران به عنوان الگوی توانمندسازی روستا در کشور باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار