دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
وزیر کشور:
دهیاران از اراضی روستایی حراست کنند/ حکمرانی روستاها با همت دهیاران
وزیر کشور در سفر نیم‌روزی به استان مازندران در جمع 2 هزار نفره دهیاران این استان از آنها خواست که در حراست و حفاظت از اراضی روستایی، و در حکمرانی روستا بکوشند.

آوای خزر، آزاده بابانژاد: نخستین همایش دهیاران استان مازندران به همت معاونت عمرانی استانداری امروز شانزدهم بهمن‌ماه در سالن همایش مرکز نیاوران با حضور احمد وحیدی وزیر کشوری برگزار شد.

او در سخنانی با قدردانی از تدارک این همایش، خطاب به دهیاران گفت: روستا‌ها در اقتصاد و جریانات اجتماعی کشور نقش‌آفرین هستند و مرتبا این نقش باید بازشناسی شود.

وزیر کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و افزایش حاشیه‌نشینی، بیان کرد که این مسئله را باید درمان کرد و بخش مهم از آن برعهده دهیاران است.

وحیدی گفت که دهیاران برای  پیشرفت و آبادانی روستا‌ها با فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در این پیشرفت، و همچنین با تقویت ظرفیت‌های موجود در جهت بازگرداندن روستاییان تلاش کنند.

او البته یادآور شد که گرچه تا ۶۵ درصد جمعیت پیش از انقلاب در روستا‌ها بودند، اما آن‌ها و حتی روستا‌هایی که نزدیک شهر هم بودند، از امکانات آب، برق، گاز و جاده برخوردار نبودند، عنوان کرد که پس از انقلاب، تحول مهمی در حوزه زیرساخت‌های روستا‌ها اتفاق افتاد.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها، اشتغال است، افزود: بار مهمی از وظایف ایجاد اشتغال برعهده دهیاران است که ۴۷ وظیفه دارند.

دهیاران از اراضی روستایی حراست کنند/ حکمرانی روستاها با همت دهیاران
وحیدی گفت که این ۴۷ وظیفه را در ۱۶ رشته و کارگروه پیگیری کردیم و یکی از برنامه‌های ما تربیت ۱۰۰ هزار تسهیل‌گر روستایی است که برنامه توسعه‌ای دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت حکمرانی روستایی، بیان کرد: یک نهضت در حرکت روستا‌ها باید راه بیفتد.

او با اعلام اینکه ما نهاد‌ها و منابع مختلفی داریم، افزود که در همه منابع می‌توانیم کار روستا‌ها را جلو بیندازیم.

وزیر کشور گفت که طرح‌های هادی باید هم برای سکونت و هم برای اشتغال طراحی شوند.

وحیدی با بیان اینکه هر روستای کشور می‌تواند در یک عنوان و قالب مشخصی درخشش خود را نشان بدهد، افزود: همه می‌توانند حول این عنوان شناخته شوند و امکانات خود را نیز حول آن، بسیج کنند.

او با اشاره به اینکه باید تجربیات و دانش‌های نهفته در روستا‌ها را باید جمع‌آوری کنیم، برخی از افراد صاحب دانش عمری از آن‌ها گذشته و با از دست رفتن آن، این دانش‌ها را نداریم، لذا باید مدیریت دانش در این زمینه داشته باشیم.

وزیر کشور گفت که نباید اجازه بدهیم اقدامات روستا صرف کار‌هایی غیر از تولید و اقتصاد شود.

 

دهیاران از اراضی روستایی حراست کنند/ حکمرانی روستاها با همت دهیاران
وحیدی ادامه داد: دهیاران باید در ساخت و ساز‌ها مراقبت و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز مقابله کنند و اینکه باید عواید کارکرد زمین‌های روستایی برای خود روستاییان باشد نه اینکه افراد غیر بومی بیایند و ساخت و ساز‌های غیرمجاز داشته باشند و عوایدی برای روستا نباشد.

او ادامه داد: دهیاران باید در حفاظت و حراست از  روستا‌ها کوشش کرده و در حوزه پسماند نیز آن را برای تغذیه و غنی‌سازی خاک استفاده کنند.

وزیر کشور در پایان بیان کرد: یکی از معیار‌های دهیاران این است که از اراضی روستا‌ها حراست کنند.

به گزارش خبرنگار ما، در این همایش اسامی ۵۸ دهیار نمونه استان مازندران قرائت، و به طور نمادین سه دهیار لوح تقدیر و تندیس خود را با حضور وزیر کشور دریافت کردند. 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: