دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:
حامی جشنواره
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در جشنواره عکس فلامینگو استان مازندران گفت که حامی این جشنواره خواهم بود. او از میانکاله نیز به عنوان درّ گرانبهای محیط زیست کشور یاد کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین جشنواره عکس فلامینگو در بخش‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای شامل طبیعت و مناظر، زندگی صیادان و دامداران و حیات وحش در سالن همایش «بصیرت» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با حضور معاون و مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و جمعی از هنرمندان، برگزار شد.

در این مراسم، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از این جشنواره درخور و اثرگذار، اظهار داشت: گاهی کاری که یک عکس انجام می‌دهد، از ساعت‌ها صحبت و سخنرانی اثرگذاری بیشتری دارد و خوشحالم که این مهم در شهر با فرهنگ بهشهر اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: بهشهری که با میانکاله درّ گرانبهای محیط زیست کشور شناخته شده و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.

مرادی با طرح این سوال که چگونه با زبان عکس به حفظ محیط زیست کمک کنیم؟ اظهار داشت: ما برای آنکه اثرگذاری اثر هنری را در نزد مخاطب افزایش بدهیم لازم است که با نگاه عکاسانه اثری را خلق کنیم و در معرض دید مسوولان و مردم قرار بدهیم که با عمق فاجعه یا خوشی آن اتفاق ارتباط برقرار کنند.

او بیان کرد که جشنواره‌ها و اساساً جایزه‌ها برای این است تا هویت تازه‌ای خلق شود که این هویت تازه می‌تواند در بستر‌های مختلف باشد.

معاون آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست می‌گوید: این سازمان بدین سبب که یک مجموعه فرهنگی است نه صرفاً فنی – تخصصی، لذا حتما تلاش می‌کنیم که به صورت جدی از زبان و بدن هنری بهره‌مند شویم.

مرادی با تاکید بر اینکه بسامد اخبار ناخوشایند در رسانه‌های بیگانه زیاد است و ما باید با بهره‌گیری از هنرمندان زمینه حفظ محیط زیست را فراهم کنیم، از ضرورت حضور هنرمندان با دیدگاه خلاقانه و مخاطب‌شناسی درست برای کمک به محیط زیست گفت.
 
حامی جشنواره
او یادآور شد: فعالان محیط زیستی بهشهر به شدت توانستند به ما در حفاظت از محیط زیست کمک کنند و جلوی اتفاقات ناخوشایند در این حوزه را بگیرند.

مرادی البته گریزی هم به انتقال یک فرد درنای ماده از بلژیک به مازندران – تالاب فریدونکنار گفت که یک پروژه محیط زیستی حساس و بزرگی بود که با موفقیت انجام شد اما به‌خوبی به آن پرداخته نشد.

معاون آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست اعلام کرد: "من حتما حامی این جشنواره خواهم بود؛ یعنی از سال آینده ویژه تمرکز می‌کنیم و حتما کمک می‌کنم بودجه مناسبی برای رونق بیشتر این جشنواره اختصاص بگیرد. انشاا... این مهم در برنامه ما خواهد بود تا جشنواره گسترش پیدا کند".

او در پایان گفت که "استان مازندران غیر از گردشگر پذیر بودن، استان هنری است و در حوزه آموزش و فرهنگ زیست محیطی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم کار‌های ماندگاری در استان مازندران خلق کنیم".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار