دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
شریعتی در یادواره شهدای دانش آموز گلوگاه عنوان کرد؛
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه، در یادواره شهدای دانش‌آموز دیار دکل‌بندان در روزی که به نام "گلوگاه" نامگذاری شده است، این رویداد را روزی برای تدبر شهروندان و نسل‌های امروز و فردا به ویژه در این منطقه عنوان کرد.
آوای خزرعلی اصغر فتوحی: یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان گلوگاه، امروز یکشنبه ۲۳ بهمن در "روز ملی گلوگاه" به همت آموزش و پرورش با حضور نماینده مردم بهشهر، نگا و گلوگاه، فرماندار، امام جمعه و مسئولین شهرستان در حسینیه مسجد، ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد.  

در این مراسم، غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا و بهشهر و گلوگاه گفت: مراسم راهپیمایی حماسه ۲۲ بهمن در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دیروز همزمان با تهران در ۱۴۰۰ شهر و و ۳۸ هزار روستا در سراسر کشور برگزار شد و مردم ایران بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
وی ادامه داد: دیروز در سراسر کشور، ایرانیان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان با حضور گسترده در راهپیمایی‌ها بار دیگر وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را نشان دادند گفت:

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ایران با حضور پرشور در این راهپیمایی بار دیگر نشان دادند که به رغم تمامی توطئه‌ها و خباثت‌های کشور‌های غربی علیه ایران، به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پایبند هستند.

شریعتی بیان کرد: راهپیمایان همچنین با اعلام انزجار از توطئه‌های دشمنان، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و نفرت خود را نسبت به سیاست‌های این کشور اعلام کردند.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۴ سال تلاش‌های بی امان در عرصه‌های مختلف برای شکست انقلاب ناکام ماندند و تلاش می‌کنند فضای ناامیدی را در دل و جان مردم ایجاد کنند.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه دشمن نقطه ثقل فرهنگی را هدف قرار داده است، گفت: متولیان فرهنگی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جان و دل مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان نهادینه کنند.
 

شریعتی بیان کرد: نامگذاری یک تاریخ به‌عنوان "روز ملی گلوگاه" نقش مؤثرى در بیدارى، هوشیارى، تأمل و تدبر شهروندان و نسل‌های امروز و فردا دارد و موجب نیل به آرمان‌ها و تحقق اهداف مردم آن سرزمین می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از متولیان برگزاری یادواره شهیدان دانش آموز شهرستان گلوگاه در روز ۲۳ بهمن، این اقدام را ارزشمند دانست.

پخش دعای فرج، سرود جمهوری اسلامی، پخش نماهنگ شهدای دانش آموز، سخنرانی امام جمعه گلوگاه همراه با بیان خاطراتی از دوران انقلاب، اجرای گروه سرود دانش آموزی دختران، روایتگری و دکلمه خوانی یکی از دانش آموزان مدرسه مائده، پخش کلیپ از مصاحبه با خانواده معزز شهدای دانش آموز از جمله برنامه‌های یادواره شهدای دانش آموز گلوگاه در روز ملی گلوگاه بود.
 
در این مراسم زنگ ۲۳ بهمن با دستان پدر شهیدان حجازی، فرماندار و امام جمعه شهرستان گلوگاه نواخته و از مادران و همسران شهید روز گلوگاه، با اهدای گل و لوح سپاس قدردانی شد.

شهرستان گلوگاه واقع در شرقی‌ترین نقطه مازندران، با تقدیم ۳۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس و تامین نیروی پشتیبانی گردان امام حسین (ع) از لشکر ۲۵ کربلا نقش به‌سزایی در دفاع از میهن اسلامی درآن زمان داشته است، در واقع شهر گلوگاه به شهر گردان امام حسین (ع) مشهور بوده و هست.

به گزارش خبرنگار ما، ۲۹ رزمنده گلوگاهی همزمان در شب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیدند و تشییع ۱۳ تن از آن‌ها در روز ۲۳ بهمن ۶۴ برگزار شد. از سال ۱۳۹۳ تاکنون، این روز به‌عنوان روز ملی گلوگاه نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۳/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها